750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 442,870
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@osmankk

%10 şehir efsanesidir. Bilen bilmeyen herkes söyler ama mevzuatta yeri yoktur. Mevzuatta şuan tolerans ile ilgili açık hükümler olmadığından net bir konu yok aslında.

Avrupa'da %5'in uygulandığını duyuyoruz sadece. Bana da %5 mantıklı geliyor. Oda en fazla 785 kg yapar. (Yuvarladım.)
Ortalama 50 kg kişisel ağırlık, tüp vb düşünürsek, yaşam aküsü, depolar kısaca kullanacağımız herşey dahil 720-730 kgı geçmemesi lazım ağırlığın.

Ancak şuan 690 kg da bile sıkıntı çıkıyor. Gerçi Rena'da pis su deposu falan var. Sadece yaşam aküsü yok. Onuda 30-40 kg karşılığı bir akü tercih edilip, @baturalp'in dediği gibi portatif seçenekler düşünülebilir.

MAY Orhan Ustanın gözünü seveyim... Şu 4 metreyi yaptığında ve plexi camlı 650 kg'ı gördüğümüzde süper olacak...
 
Son düzenleme:

Etiketler
750 + %10 payımız olduğunu duydum ama mevzuata da bakamadım açıkcası.

@baturalp bu kişi benim kayınbiraderim :smiley: O fiber iyi şaşma dedi diye aldık :smiley:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hayırlı olsun. Hangi ilde ikamet ediyorsunuz? İzmir Manisa Civarına yakınsanız Fiber Rena yı görmek isterim tabi alıp müsait olduğunuz bir zaman.
@baturalp
 

Mersedes, Man, daf ticari araçların kaporta aksamı, iş makinaları kaporta aksamı Avrupa amerikaya 12 fabrikada üretimini yapıyoruz. Kötü olsa büyük firmalar üretim ve yatırım yapmaz
10tl 1kg polyester 6tl 1kg elyaf ve fırçayı alıp kendin tamir yapabilirsin metal göre hafif sudan etkilenmeyen bir mazeme
 

@osmankk

%10 şehir efsanesidir. Bilen bilmeyen herkes söyler ama mevzuatta yeri yoktur. Mevzuatta şuan tolerans ile ilgili açık hükümler olmadığından net bir konu yok aslında.

Avrupa'da %5'in uygulandığını duyuyoruz sadece. Bana da %5 mantıklı geliyor. Oda en fazla 785 kg yapar. (Yuvarladım.)
Ortalama 50 kg kişisel ağırlık, tüp vb düşünürsek, yaşam aküsü, depolar kısaca kullanacağımız herşey dahil 720-730 kgı geçmemesi lazım ağırlığın.

Ancak şuan 690 kg da bile sıkıntı çıkıyor. Gerçi Rena'da pis su deposu falan var. Sadece yaşam aküsü yok. Onuda 30-40 kg karşılığı bir akü tercih edilip, @baturalp'in dediği gibi portatif seçenekler düşünülebilir.

MAY Orhan Ustanın gözünü seveyim... Şu 4 metreyi yaptığında ve plexi camlı 650 kg'ı gördüğümüzde süper olacak...


Hız cezalarını düşünürseniz, birçok kanun ve kurallar nasıl işliyor anlayabiliyoruz aslında. 120 limit olan bi yerde 131 ile radara girdiğimizde ceza yemiyoruz. Çünkü %10 tölerans var. Ağırlık kontrollerinde Karavan, araba, motosiklet, kamyon, kamyonet vb... için de %10 Tölarans var. "2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesi" ni okuyabilir misiniz? üzerine konuşalım birlikte. Şimdi 5 dk lık bir arayış ile buldum ve gördüğüm kadarı ile %10'un altındaki aşımlarda ceza yok ve yola devam edilebiliyor. Bu 5-6 aylık karavan arayışı sırasında eşimle (kendisi iyi bir hukukçudur) alım,satım,O1,O2, Kaza,ruhsat,Sahiplik gibi birçok konuyu derinlemesine araştırdık. Derleyip ayrı bir yazı olarak paylaşacağım.

Kanun: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.pdf

ZGwzC5N
 

Hız cezalarını düşünürseniz, birçok kanun ve kurallar nasıl işliyor anlayabiliyoruz aslında. 120 limit olan bi yerde 131 ile radara girdiğimizde ceza yemiyoruz. Çünkü %10 tölerans var. Ağırlık kontrollerinde Karavan, araba, motosiklet, kamyon, kamyonet vb... için de %10 Tölarans var. "2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesi" ni okuyabilir misiniz? üzerine konuşalım birlikte. Şimdi 5 dk lık bir arayış ile buldum ve gördüğüm kadarı ile %10'un altındaki aşımlarda ceza yok ve yola devam edilebiliyor. Bu 5-6 aylık karavan arayışı sırasında eşimle (kendisi iyi bir hukukçudur) alım,satım,O1,O2, Kaza,ruhsat,Sahiplik gibi birçok konuyu derinlemesine araştırdık. Derleyip ayrı bir yazı olarak paylaşacağım.

Kanun: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.pdf

ZGwzC5N

Bu konuda daha önceden de bu konu üzerinde çeşitli araştırmalar yapmıştık.

Gönderdiğiniz mevzuatta bir istisna tanımı göremedim. Her durumda ceza var gibi;

a) % 10 fazlasına kadar yüklemelerde 500 Türk Lirası,
b) % 15 fazlasına kadar yüklemelerde 1.000 Türk Lirası,
c) % 20 fazlasına kadar yüklemelerde 1.500 Türk Lirası,
d) % 25 fazlasına kadar yüklemelerde 2.000 Türk Lirası,
e) % 25’in üzerinde fazla yüklemelerde 3.000 Türk Lirası,işleten ve gönderenlere ayrı ayrı idarî para cezası verilir.

Ağırlık ve boyut kontrol mahallerinde işaret, ışık, ses veya görevlilerin dur ikazına rağ-men tartı veya ölçü kontrolüne girmeden seyrine devam eden araçlara tescil plakalarına göre 1.000 Türk Lirası idarî para cezası uygulanır.

Azami yüklü ağırlığın % 20’den fazla aşılması halinde fazla yük, birinci fıkranın (b) bendine uygun hale getirilmeden yola devam etmesine izin verilmez.

Bu yüklemeyi tanımlayan ve bizi asıl ilgilendiren ve konuya dair bir alt mevzuat ise şu gibi görünüyor;

Mevzuat Bilgi Sistemi

Tartı toleransı uygulaması
MADDE 7 –
(1) Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.
(2) 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.

65inci maddenin a,b,c,d,e benti olarak belirtilen ise bir önceki eklediğim kısım oluyor.

Yani bu halde 750kg için hesaplayacak olursak 778+500 gibi görünüyor. Bu da 1278 kilo yapar. Ancak yine bir önceki kanun ise bunu %20'de kısıtlar. Velhasılı kelam 750*1,2=933kiloya kadar yasalara göre problem değil gibi görünüyor. Ancak bu hesabı kitabı hangi trafik polisine izah edebilirsiniz orasını bilmem :smiley:

Bahsettiğiniz araştırmalarınızı yeni bir konu olarak açarsanız çok yararlı bir konu olacaktır. Bu araştırmalar gerçekten vakit alan araştırmalar çünkü. Ne demişler? Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
Son düzenleme:




Hız cezalarını düşünürseniz, birçok kanun ve kurallar nasıl işliyor anlayabiliyoruz aslında. 120 limit olan bi yerde 131 ile radara girdiğimizde ceza yemiyoruz. Çünkü %10 tölerans var. Ağırlık kontrollerinde Karavan, araba, motosiklet, kamyon, kamyonet vb... için de %10 Tölarans var. "2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesi" ni okuyabilir misiniz? üzerine konuşalım birlikte. Şimdi 5 dk lık bir arayış ile buldum ve gördüğüm kadarı ile %10'un altındaki aşımlarda ceza yok ve yola devam edilebiliyor. Bu 5-6 aylık karavan arayışı sırasında eşimle (kendisi iyi bir hukukçudur) alım,satım,O1,O2, Kaza,ruhsat,Sahiplik gibi birçok konuyu derinlemesine araştırdık. Derleyip ayrı bir yazı olarak paylaşacağım.

Kanun: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.pdf

ZGwzC5N


Yükte ve hızdaki toleransı O1,O2‘ ye de uygulama konusunda kafam biraz karıșık.

Yüklemede azami ağırlık ve tip onay belgesine göre ağırlık bana farklı konular gibi geliyor.

Tip onay belgesi O1 olan bir karavanın ağırlığı 750 kiloyu geҫerse iki sorunumuz oluyor.

1.Araҫ azami ağırlığının üzerinde yüklenmiș durumda. Bu nokta da toleranz söz konusu olabilir.
2. Azami ağırlığı 750 kiloyu geҫen ve dolayısıyla O2 olması gereken bir karavana toleranz uygulayarak O1’de kalmasını sağlamak söz konusu olabilir mi?

Araștırmayla ilgili paylașımınızı merakla bekliyorum.
 

Merhaba, ağırlıkla ilgili yazılanları okumaya çalıştım ancak anlamadığım bir konu var. Kanun diyor ki azami yüklü ağırlığının %20 aşılması durumunda ... ceza vs vs.
Sorum su; bu karavanlara üretici tarafından o1 belgesi alınmış ise ve ruhsata gerek yoksa bahsedilen azami yüklü ağırlık nedir?
Çünkü karavanın kendi ağırlığı 750kgyi geçmiyorsa ve o1 alıyorsa konu kapanmış olmuyor mu? Yoksa bu azami yüklü ağırlık o1 belgesinde belirtiliyor mu
 

Merhaba, ağırlıkla ilgili yazılanları okumaya çalıştım ancak anlamadığım bir konu var. Kanun diyor ki azami yüklü ağırlığının %20 aşılması durumunda ... ceza vs vs.
Sorum su; bu karavanlara üretici tarafından o1 belgesi alınmış ise ve ruhsata gerek yoksa bahsedilen azami yüklü ağırlık nedir?
Çünkü karavanın kendi ağırlığı 750kgyi geçmiyorsa ve o1 alıyorsa konu kapanmış olmuyor mu? Yoksa bu azami yüklü ağırlık o1 belgesinde belirtiliyor mu


Karayolları Trafik Yönetmeliğinden aldığım bilgler:
Mevzuat Bilgi Sistemi

4.1) O1 Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır

26) Azami Ağırlık: Aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığıdır.
 
Son düzenleme:




Hocam Almanya da O1 ve O2 var mı?

Tip onay belgesi Almanya’da ҫok uzun zamandır var. Almanya’da TSE ile hiҫ ișimiz olmaz. Karavan yapılırken proje iҫin mühendislere gitmeye de gerek yok. Gereken teknik bilgileri tüv verir. 30 yıldan önceydi, balıkҫı kayığımı tașıdığım römorkun ruhsatı kaybolmuștu. Tüve gittim, tüv kontrol etti ve bana tip onay belgesi verdi. Tip onay belgesi ile bedediyenin araҫ kayıt bürosuna giderek ruhsatımı aldım. Hepsi bir kaҫ saatlik iști. Burada mevzuat ҫok aҫık ve herkes ișini biliyor.:smiley: Forumda aylarca konuștuğumuz bir konuyu burada tüv veya belediyenin araҫ kayıt bürosuyla yapılacak iki dakikalık bir telefon konușması konuya aҫıklık getirebilir.
 


Tip onay belgesi Almanya’da ҫok uzun zamandır var. Almanya’da TSE ile hiҫ ișimiz olmaz. Karavan yapılırken proje iҫin mühendislere gitmeye de gerek yok. Gereken teknik bilgileri tüv verir. 30 yıldan önceydi, balıkҫı kayığımı tașıdığım römorkun ruhsatı kaybolmuștu. Tüve gittim, tüv kontrol etti ve bana tip onay belgesi verdi. Tip onay belgesi ile bedediyenin araҫ kayıt bürosuna giderek ruhsatımı aldım. Hepsi bir kaҫ saatlik iști. Burada mevzuat ҫok aҫık ve herkes ișini biliyor.:smiley: Forumda aylarca konuștuğumuz bir konuyu burada tüv veya belediyenin araҫ kayıt bürosuyla yapılacak iki dakikalık bir telefon konușması konuya aҫıklık getirebilir.

Yıl 2020 keşke bu standartların yarısını yapabilseydik.
 

@baturalp

Bu konuda @pasolvon 'unda ayrıntılı belirttiği gibi sayfalarca konuştuk.(Geçmiş sayfalara bakabilirsiniz.) Şuan mevzuat malesef net değil.

Yine Pasolvon'un yaptığı tolerans hesabı da doğru ancak dediği gibi uygulamasını anlatmak yerine ceza ödemeyi tercih edebilirsiniz. :smiley:

Birde teknik olarak 750 kglık şaseye sahip bir karavanı bu tolerans hesabı ile 933 kg çıkarmak ne kadar sağlıklı o da ayrı bir tartışma konusu. Gerçi bazı üreticilerstandart olarak 1 ton şase kullanıyor ama bazı markalar 750 kg da kullanıyor. (Genelde kendi şaseleri oluyor.)

Sonuç olarak geldiğimiz noktada, yol kenarındaki bizi bekleyen Polis memuruna anlatmakta zorlanacağımız bir mevzuat var. Ayrıca duyduğumuz kadarıyla Polis'in de şuanda mobil tartı gibi donanımları yok. Yani hem mevzuatsal hem de kontrolsel anlamda bir boşluk var.

Bana göre ilerki zamanlarda bu değişecek. Çünkü sayı artıyor. Şuan yeni ekonomik koşullarda 1 haftalık herşey dahil bir otelde bile tatile çıkmayı hesaplar hale geldik. Yazlık almak vb hayallere hiç girmiyorum bile.

Herkes kışın arada kullanacağı, yazında çocukları toplayıp 1-2 hafta tatil yapacağı, ekonomik olan ve her yere gidebileceği sıkıntısız, zahmetsiz ve maliyetsiz 750 kg altı karavan bakıyor.

Bugün sarı sayfalı sitede bile çekme karavanların (ağırlıklı 750 kg altı) motokaravanları sayıca yakaladığını ve eşitlendiğini görebiliyoruz.

Sonuç olarak sayı arttıkça Devlet burada bir vergi/ceza/kontrol ihtiyacına binaen düzenleme yapıp, bazı uygulamalara gideceğini düşünüyorum...
 

Yeni Haber!

Selamlar,

Dün akşam Orhan Usta ile görüştük. MAY Karavan ile ilgili kendisi özellikle bizim ziyaretimizden sonra ve en önemlisi üretim hattını iyileştirmek ve gelen siparişlere cevpa vermek adına taşınma kararı almış. İzmir'e taşınma konusunda maliyet açısından biraz çekincesi olduğu için, bulunduğu bölgeden İzmir'e daha yakın Turgutlu Bölgesinde aşağıdaki resimlerde yer alan yeri tutmuş. Artık üretimini burada yapacakmış. Ve 3 usta ile çalışacakmış. Sanırım işlerini halledip, taşınmasını da tamamladığında ek siparişlere Eylülden sonra değilde daha kısa sürede cervap verebilir hale gelecek. (Alan 600 m2)

Bunu konuştuktan sonra, 2021 yılı için 4 metre, ön açılır camlı ve gövdeye entegre tüplüklü yen tasarım karavanı hakkında da konuştuk. Kafasında birşeyler belirlemeye başlamış. Bunun için sadece tasarımdan ziyade, yeni şase, yeni cam yerleşimleri, yük dağılımı, statik hesabı vb birsürü yeni durumla uğraşacakmış.

Gelelim sizlere bahsetmek istediğim ve tartışmaya açtığım konuya: İç Bölüm Uzunlukları

Bu konuyu şimdi konuşup, tartışıp ona bildirmemiz lazım ki, üretim hattını kurduktan sonra malesef değişiklik yapamıyor. Yani ön yatak şu uzunlukta olsun, banyo şöyle olsun diyemiyorsunuz.

Bu noktada mevcut 3.60 modelinde; Ön Yatak/Masa kısmı 1.30 metre, arka ranzalar 65 cm, duş 100 cm, mutfak bankosu 93 cm(30 cm kendi tasarımı ile açılıp kapanan ek banko ile toplam 123 cm)

Bu şekilde olan karavanı biz 4 metreye çıkarırsak, 40 cmi ne şekilde dağıtmak mantıklı olur?

Şuan yeni Rena modelinde ön çift kişilik yatak için 1.15-1.20 boyutlarını konuşuyoruz. Benim gibi hacimli kişiler içinde 1.40 altı yatağın sıkıntı yaşatacağını ben belirtmiştim.

Birde Carabinata bile 3.35 karavanını 5 kişilik yaptıysa, yeni MAY 4 metrenin de 5-6 kişilik olabileceğini ve bunun hem 3'lü ranza sistemi ile (Bunu mevcut karavanlarında bile yapabileceğini belirtmişti) hem de geniş ön yatak/masa ile olabileceğini düşünüyorum...
Bu noktada bana göre ön bölümün 30 cm büyütülerek 1.60 cm e çıkması ile en azından küçük çocuklu aileler için 3 kişilik yatma sağlanabileceği gibi, benim gibi baskül aile babaları içinde daha rahat bir yatak olabilir.

Bu durumda elimizde 10 cm kaldı. Banyo kısmında özellikle sabit tuvalet düşünenler için mutlaka bir artış gerektiğini belirtmiştim. Hem bu artış şofben gibi teçhisatların da banyoya sığmasını sağlayacak. Bu artış 93 cm olan mutfak bankosunu da büyütmüş olacak.

Arka ranzayı da 65 yerine 60 cm e düşürdüğünde, toplamda 15 cm boyutu banyo/mutfak bölümüne ekleyebilir diye düşünüyorum.

Bu durumda: Ön bölüm 1.60, banyo 1.15 cm, mutfak banko 108 cm(Uzatma ile 138 cm), arka ranzalar 60 cm olacak.

Ne diyorsunuz?

PHOTO 2020 02 04 21 48 28 a


PHOTO 2020 02 04 21 48 28 b


PHOTO 2020 02 04 21 48 28 c


PHOTO 2020 02 04 21 48 29 d
 
Son düzenleme:



@Demirak kardeşim (Bu durumda: Ön bölüm 1.60, banyo 1.15 cm, mutfak banko 108 cm(Uzatma ile 138 cm), arka ranzalar 60 cm olacak.) bu banada mantıklı geldi..
Yalnız fikir olarak Umarsan reno 3 deki gibi yemek masası U tipi oturma grubu olursa daha şık olur kanımca. Orhan usta bunu da düşünebilir 4 metre karavanda. Ayrıca reno 3 F/P ürünü olmasına rağmen mutfak tezgahı bana çok küçük gibi geldi. En az 2 göz ocak ve çalışma tezgahı şart benim için. Sonuçta sadece yaz ayında kullanmayı düşünmüyorum.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,453
Mesajlar
1,518,122
Kayıtlı Üye Sayımız
172,106
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmet AKGÜN

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst