Sen benim yazdıklarımı bi daha bi oku istersen!
Ben kol yatak vs. Alt taraftaki şeylerin değişmesi gerektiğini motor hararet yaptı diye demedim
Hararet yapan motorun üst kapağı atık olur yani eğilir , bu gözle görülür bi eğilme değildir, taşlanarakta düzeltilir , bu taşlama enasında eğimin durumuna göre subaplar pistona doğru yaklaşır , bu farketmez denecek birşey değildir , yanma odasının bir hesabı kitabı ölçüsü vardır , bunu hiç kimse bilmiyorsa söken rektifiyeci ölçüsünü alır!
Üst kapak taşlanırlen üstünde ne var ne yoksa çıkarılır , sonra aynen yerine takılmaz , zaten bitik olan sübap lastikleri değişir , sübaplar alıştırılır vs.
Üst tarafı sıfır hale getirip alt tarafı yenilemezsen , 1000 km araçtan bahsetmiyoruz , 100000 km belkide üstü motordan bahsediyoruz , verimli çalışan üst kapak ve elemanları bitmeye çeyrek kalmış alt takımları yani kol yatağı piston burçları dolayısıyla segmanları çok kısa zamanda bozar , ilk etapta yatak vurur zaten