KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Öncelikle herkese merhaba,
1992 model 110 luk düz dizel defenderimi satıp Discovery 1 300 TDi almayı düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla disco 1 ler defenderler ile benzer alt yapı özelliklerine sahip. Aynı merkezi diferansiyele sahipler ve Disconun konfor ve uzun yol gideri daha iyi. Disco II yi otomatik vitese sahip oluşu ve elektronik aksamla donatılmış olmasından ötürü tercih etmiyorum. Basit iyidir. Satma sebebim ise defender 110 luğun şehir içi kullanım zorluğu. Genelde %65 şehir içi% 35 arazi kullanımım olacak ağır Off road yapmıyorum. Keşif ve gezinti aracı olacak.
Disco 1 kullanmış arkadaşların yardımcı olmasını rica ediyorum.
300 Tdi D1 bulmak hiç de kolay değil. 69 Ford Mustang bulmak ile aynı zorluğa sahip olabilir. Bulduğunuzda istenen rakamları da görünce ben bu fiyata elektronik melektronik gider D2 alırım diyebilirsiniz. Ki bende öyle oldu.
300td fiyatına orta halli bir D2 bulabilirsiniz. Farzedin bir tane 300td buldunuz, araç en az 17 yaşında olacak, yaş itibarı ile sorunlar D2'den fazla olur.
300td fiyatına orta halli bir D2 bulabilirsiniz. Farzedin bir tane 300td buldunuz, araç en az 17 yaşında olacak, yaş itibarı ile sorunlar D2'den fazla olur.
Hele bir de araç manuel ise ve satıcı bir şekilde bir yerlerden "Bu offroadçu diye birileri varmış, hobi ayağına deli paralar harcıyorlarmış salak gibi arabalara, fiyat direk 50.000 TL olur" diye duyduysa var haline
300 tdi kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim konforlu defender olarak algılanabilir ve gerçekten yurt dışında da çok tutulan bir model basitliği ve discovery konforu bir arada olunca tadından yenmeyecek araçtır tabi LR kronik sorunları var arızasız bir LR yok ama basit işleyiş sistemi rahat ettirir sizi
fakat ülkemizde yanlış fiyat politikaları ile LR disco II bakmanızı öneririm nedeni hem fiyat avantajı hemde daha yeni teknoloji olduğundan
discoII de elektronik sorunların bir çözümü var hafif off-road içinde yeterinden fazla iyi bir araç ve fiyat olarakta 300TDİ den uygun fiyatlı DiscoII ler varken yeniden bir DiscoI düşünmem eski kullanıcısı olarak
şehir içinde defender dan çok daha konforlu yanı oturduğunuz alanın genişliği dönüş çapı ve hareket kabiliyetibiraz daha iyidir o fiyat farkına gerek yok bence ama disco II daha farklı kısa tecrübeme göre disco II deki
Evet bu yorumlara katılıyorum. TDI lar zor bulunuyor. Bence sebebi de elinde olanlar memnun olduklarından satmak istemiyorlar ve TD5lere göre mekanik anlamda avantajlı olduklarından yüksek fiyatlı oluyorlar. Çünkü off road şartlaırnda ne kadar basit o kadar iyidir. Elektronik sistemler tercih edilmiyor.
düsco II çok elektronik bir araç değil özellikle makyaj öncesi benim tercihim bu yönde olurdu en azından ayrıca daha alınabilir bir seviyede fiyatları
evet basitlik arazide iyidir ama yeni nesil arazi araçlarıda daha çok elektronik olmaya gidiyor zamanla bunlarıda korumasını öğreneceğiz yada o şekilde modifiyesini
düsco II çok elektronik bir araç değil özellikle makyaj öncesi benim tercihim bu yönde olurdu en azından ayrıca daha alınabilir bir seviyede fiyatları
evet basitlik arazide iyidir ama yeni nesil arazi araçlarıda daha çok elektronik olmaya gidiyor zamanla bunlarıda korumasını öğreneceğiz yada o şekilde modifiyesini
Makyaj öncesi ve sonrası elektronik tamamen aynı. Hatta makyaj sonrası bazı şeylerin/soketlerin vs daha sağlıklı hale getirildiği yazıyor. Mekanik tercih edilen offroad aracı benim gözümde Defender. Discovery 1 300 tdi mekanik bile olsa arazide arızada hiçbirşey halledemezsiniz. Defender öyle değil ama.
Ben açıkçası araziye gireceğim araçta otomatik vites olmasını istemem. Sebepler;
1- Otomatik vites arıza yaptığı takdirde tamiri daha zor ve pahalı
2- ben arazide araç kullanırken kontrolun bende olmasını isterim.
bir sorum daha var. TD5 motorlu discovery ler genelde otomatik vites seçeneği ile geliyor. Manuel vites TD5 nasıldır? Traction Control mu var yoksa merkezi diferansiyel mi?
Makyaj öncesi ve sonrası elektronik tamamen aynı. Hatta makyaj sonrası bazı şeylerin/soketlerin vs daha sağlıklı hale getirildiği yazıyor. Mekanik tercih edilen offroad aracı benim gözümde Defender. Discovery 1 300 tdi mekanik bile olsa arazide arızada hiçbirşey halledemezsiniz. Defender öyle değil ama.
defender söz konusu ise değişim yapılmayacaksa kesinlikle en basiti defender
makyaj öncesi ve sonrası elektronik aynı fakat yabancı forumlarda ilk versiyon disco II tercih ediliyor nedeni şaşırtmak daha kolay olduğu ve arazide daha uygun olduğu yazıyor....
Ben açıkçası araziye gireceğim araçta otomatik vites olmasını istemem. Sebepler;
1- Otomatik vites arıza yaptığı takdirde tamiri daha zor ve pahalı
2- ben arazide araç kullanırken kontrolun bende olmasını isterim.
bir sorum daha var. TD5 motorlu discovery ler genelde otomatik vites seçeneği ile geliyor. Manuel vites TD5 nasıldır? Traction Control mu var yoksa merkezi diferansiyel mi?
sanirim benim de fikirlerim degismeye basladi ilk baslarda disco 300 tdi diyordum ama simdilerde td5 manuel olsun diyorum.gecen gun bir arkadasin td5 auto sunu kulandim. on numara arac. cok begendim. ancak manuel td5 lerdeki sanzuman nedir bilen var mi? rn380 mi yoksa baska mi? auto td5 ile manuel arasindaki farklar nelerdir?