1965 Dizel Tuzla Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilkerilker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,825
Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Sentinel' Alıntı:
Kolay gelsin,
dizel motorlu willys ve tuzlaların performansını merak ediyorum
bu tm30 lar, bmc motorları, stabil 90 km yapabiliyor mu veya arazide çok bayılıyorlar mı?
Teşekkür ederim... dediklerinizi bende merak ediyorum.... ama kesin emin degilim cevaplarından 90 yapmasa da 90 a yaklaşır diye tahmin ediyorum 16 diş şanzuman 43/ 8 ayna mahrutiyle... arazide de 2000 cc dizel çok sıkıntı yaşamaz diye tahmin ediyorum... bu tm30 motorları hücreli motor denilen bir motor. zaten çok verimli değiller. araç 4 senedir yatıyordu o yüzden motordan performanstan pek umutlu değilim... illaki motorla da alakalı çalışmam olacak ilerleyen aşamalarda resimlerini ve diğer bilgileri paylaşacagım...
 

Etiketler
1965 tuzla
Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon


Öncelikle işinizde kolaylıklar diliyorum. Aynı dert bende de var, ama yavaş yavaş gidiyoruz.

TM 30 lar 1800 cc olmalı, 2000 cc si yok. Tork 105 Nm , 55-60 hp arası olmalı. Bir ara BMC nin web sitesinde vardı, kaldıdılar. TM 30 çok süratli değil, ama ekonomik motor diye biliyorum. Dedemlerde 1955 model CJ6 da var idi, Kaiser 4 ileri şanzımanla iyi idi. Ama 43/8 diff ile 90 km hızı yakalayabileceğinizi tahmin etmiyorum, ama arazide iyi iş yapar.

16 diş şsnzıman ile neyi kasteddiniz anlayamadım, şanzıman kutusunun sol tarafındki yazıyı okuyabilirseniz ordan anlayabilirz.

Tekrar kolaylıklar ve bol sabır diliyorum.
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon


İsmail usta,

Bu husustaki engin tecrübelerinizi burada bizimle paylaşabilirseniz, sayenizde bir şeyler öğrenir ,belki hata yapmaktan kurtuluruz.

Şimdiden teşekkürler
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

osman' Alıntı:
16 diş şsnzıman ile neyi kasteddiniz anlayamadım, şanzıman kutusunun sol tarafındki yazıyı okuyabilirseniz ordan anlayabilirz.

Tekrar kolaylıklar ve bol sabır diliyorum.
Teknik veriler için teşekkür ederim. Şanzumanla alakalı aldıgım adamın dediğini aktardım burda 16 diş diyerek... bu diş meselesi sanırım prizdireğin diş sayısı,,, sanırım 16 var 18 var 20 var. 16 olunca agır devir oluyor 20 olunca daha devirli oluyor.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen...
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

kolay gelsin. takip etmekte fayda var. bakalım nasıl bir şey çıkacak.
 



Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

İyi dilekler için herkese teşekkür ediyorum... Çalışmalara devam...
Motordaki aşırı beyaz duman atma ve geç çalışma problemi için motorun ön kısmını açıp sentesine baktık... ısıtma bujilerini değiştirdik. egzantirik zinciri uzamış.. yenisiyle değiştirdik... Bu arada arka difaransiyel, ön diferansiyel, şanzuman, motor yağları filtreleri değişti. mazot otomatiği değiştirildi, enjektörler kontrol edildi,. Sorun kalmadı gibi birşey.... Sadece soğukken çok az duman atıyor ama hala istediğim gibi değil.. bir de siyah duman sorunumuz var...



 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Mekanik aksama biraz ara verip kaporta üzerinde çalışmaya başladık... Boya sökme, elyaflı macun çekme derken aracın şoför mahaline sığamadığım aklıma geldi ve koltugun geriye gitmesini engelleyen çamurluk davlumbazı üstünde oynama yaptık.







 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Elyaflı macunu bitirip ince macun çekerken mazot alıcısı sağlıksız,,, neredeyse fren pedalına kadar gelen şekilsiz mazot depomu da değiştirdim... gaza frene basmama engel olmayacak ölçülerde 2mm galvanizli sacdan kutu gibi bi depo yaptırdım. ve sonra yine macun ve zımparaya devam.









 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Macun zımpara ve aracımız astara hazır,,, Renk olarak siyah düşünüyorum... Bu konuda çok muhalifim var ama çok düşük bir ihtimal de olsa fikrim değişebilir... Önerisi olan?







 




Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

bu kadar kalın bir macun ileride çatlama yapmaz mı?
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

osman' Alıntı:
bu kadar kalın bir macun ileride çatlama yapmaz mı?
İllaki fazla macun iyi birşey değil ama alttan çektiğimiz elyaflı macun normal sarı macundan çok farklı birşey... çok daha sağlam olduğunu söylüyorlar,,, zaten sarı macunu da mümkün oldugu kadar az kullanmaya çalıştık... yinede zamanın ne getireceğini bilemeyiz.. Çatlarsa da kaderimize razı olacağız,,,... bu arada astarlı resimler de çıktı,,,...





 






Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon


Kolay gelsin siyah duman için avans ayarını bi kontrol ettirin iyi bir hava filtre sistemi de çok işe yarar seçtiğiniz motor yağı da buna etken en önemlisi enjektör memeleri iyi püskürtme yapabiliyor mu ona bakmak lazım trigerin zincir olması büyük avantaj hele ki bir arazi aracında motorun hacmi 1800 cc beygir gücü elli üzeri bir rakkam idi aklımda öyle kalmış güle güle kullanın