1965 Dizel Tuzla Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilkerilker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,772
Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Sentinel' Alıntı:
Kolay gelsin,
dizel motorlu willys ve tuzlaların performansını merak ediyorum
bu tm30 lar, bmc motorları, stabil 90 km yapabiliyor mu veya arazide çok bayılıyorlar mı?
Teşekkür ederim... dediklerinizi bende merak ediyorum.... ama kesin emin degilim cevaplarından 90 yapmasa da 90 a yaklaşır diye tahmin ediyorum 16 diş şanzuman 43/ 8 ayna mahrutiyle... arazide de 2000 cc dizel çok sıkıntı yaşamaz diye tahmin ediyorum... bu tm30 motorları hücreli motor denilen bir motor. zaten çok verimli değiller. araç 4 senedir yatıyordu o yüzden motordan performanstan pek umutlu değilim... illaki motorla da alakalı çalışmam olacak ilerleyen aşamalarda resimlerini ve diğer bilgileri paylaşacagım...
 

Etiketler
1965 tuzla
Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

ilkerilker' Alıntı:
Teşekkür ederim... dediklerinizi bende merak ediyorum.... ama kesin emin degilim cevaplarından 90 yapmasa da 90 a yaklaşır diye tahmin ediyorum 16 diş şanzuman 43/ 8 ayna mahrutiyle... arazide de 2000 cc dizel çok sıkıntı yaşamaz diye tahmin ediyorum... bu tm30 motorları hücreli motor denilen bir motor. zaten çok verimli değiller. araç 4 senedir yatıyordu o yüzden motordan performanstan pek umutlu değilim... illaki motorla da alakalı çalışmam olacak ilerleyen aşamalarda resimlerini ve diğer bilgileri paylaşacagım...

Öncelikle işinizde kolaylıklar diliyorum. Aynı dert bende de var, ama yavaş yavaş gidiyoruz.

TM 30 lar 1800 cc olmalı, 2000 cc si yok. Tork 105 Nm , 55-60 hp arası olmalı. Bir ara BMC nin web sitesinde vardı, kaldıdılar. TM 30 çok süratli değil, ama ekonomik motor diye biliyorum. Dedemlerde 1955 model CJ6 da var idi, Kaiser 4 ileri şanzımanla iyi idi. Ama 43/8 diff ile 90 km hızı yakalayabileceğinizi tahmin etmiyorum, ama arazide iyi iş yapar.

16 diş şsnzıman ile neyi kasteddiniz anlayamadım, şanzıman kutusunun sol tarafındki yazıyı okuyabilirseniz ordan anlayabilirz.

Tekrar kolaylıklar ve bol sabır diliyorum.
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

ismail55' Alıntı:
epey işin var kardeş kolay gelsin..kullandığın sac kalitesiz kara sac denen malzeme hemen çürümeye başlar ..profiller de çürümüş....bence resterasyon yanlış... öle iş olmaz kupa aşşağı alınması lazım...altta çürük vardır....

İsmail usta,

Bu husustaki engin tecrübelerinizi burada bizimle paylaşabilirseniz, sayenizde bir şeyler öğrenir ,belki hata yapmaktan kurtuluruz.

Şimdiden teşekkürler
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

osman' Alıntı:
16 diş şsnzıman ile neyi kasteddiniz anlayamadım, şanzıman kutusunun sol tarafındki yazıyı okuyabilirseniz ordan anlayabilirz.

Tekrar kolaylıklar ve bol sabır diliyorum.
Teknik veriler için teşekkür ederim. Şanzumanla alakalı aldıgım adamın dediğini aktardım burda 16 diş diyerek... bu diş meselesi sanırım prizdireğin diş sayısı,,, sanırım 16 var 18 var 20 var. 16 olunca agır devir oluyor 20 olunca daha devirli oluyor.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen...
 




Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

İyi dilekler için herkese teşekkür ediyorum... Çalışmalara devam...
Motordaki aşırı beyaz duman atma ve geç çalışma problemi için motorun ön kısmını açıp sentesine baktık... ısıtma bujilerini değiştirdik. egzantirik zinciri uzamış.. yenisiyle değiştirdik... Bu arada arka difaransiyel, ön diferansiyel, şanzuman, motor yağları filtreleri değişti. mazot otomatiği değiştirildi, enjektörler kontrol edildi,. Sorun kalmadı gibi birşey.... Sadece soğukken çok az duman atıyor ama hala istediğim gibi değil.. bir de siyah duman sorunumuz var...

Aga1433.jpg


Aga1434.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Mekanik aksama biraz ara verip kaporta üzerinde çalışmaya başladık... Boya sökme, elyaflı macun çekme derken aracın şoför mahaline sığamadığım aklıma geldi ve koltugun geriye gitmesini engelleyen çamurluk davlumbazı üstünde oynama yaptık.

Aga1436.jpg


Aga1442.jpg


Aga1473.jpg


Aga1474.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Elyaflı macunu bitirip ince macun çekerken mazot alıcısı sağlıksız,,, neredeyse fren pedalına kadar gelen şekilsiz mazot depomu da değiştirdim... gaza frene basmama engel olmayacak ölçülerde 2mm galvanizli sacdan kutu gibi bi depo yaptırdım. ve sonra yine macun ve zımparaya devam.

Aga1490.jpg


Aga1491.jpg


Aga1515.jpg


Aga1520.jpg


Aga1539.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Macun zımpara ve aracımız astara hazır,,, Renk olarak siyah düşünüyorum... Bu konuda çok muhalifim var ama çok düşük bir ihtimal de olsa fikrim değişebilir... Önerisi olan?

Aga1521.jpg


Aga1522.jpg


Aga1523.jpg


Aga1525.jpg
 




Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

bu kadar kalın bir macun ileride çatlama yapmaz mı?
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

osman' Alıntı:
bu kadar kalın bir macun ileride çatlama yapmaz mı?
İllaki fazla macun iyi birşey değil ama alttan çektiğimiz elyaflı macun normal sarı macundan çok farklı birşey... çok daha sağlam olduğunu söylüyorlar,,, zaten sarı macunu da mümkün oldugu kadar az kullanmaya çalıştık... yinede zamanın ne getireceğini bilemeyiz.. Çatlarsa da kaderimize razı olacağız,,,... bu arada astarlı resimler de çıktı,,,... :smiley:

Aga1532.jpg


Aga1533.jpg


Aga1534.jpg
 






Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

ilkerilker' Alıntı:
İyi dilekler için herkese teşekkür ediyorum... Çalışmalara devam...
Motordaki aşırı beyaz duman atma ve geç çalışma problemi için motorun ön kısmını açıp sentesine baktık... ısıtma bujilerini değiştirdik. egzantirik zinciri uzamış.. yenisiyle değiştirdik... Bu arada arka difaransiyel, ön diferansiyel, şanzuman, motor yağları filtreleri değişti. mazot otomatiği değiştirildi, enjektörler kontrol edildi,. Sorun kalmadı gibi birşey.... Sadece soğukken çok az duman atıyor ama hala istediğim gibi değil.. bir de siyah duman sorunumuz var...

Kolay gelsin siyah duman için avans ayarını bi kontrol ettirin iyi bir hava filtre sistemi de çok işe yarar seçtiğiniz motor yağı da buna etken en önemlisi enjektör memeleri iyi püskürtme yapabiliyor mu ona bakmak lazım trigerin zincir olması büyük avantaj hele ki bir arazi aracında motorun hacmi 1800 cc beygir gücü elli üzeri bir rakkam idi aklımda öyle kalmış güle güle kullanın
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,527
Kayıtlı Üye Sayımız
166,829
Kaydolan Son Üyemiz
Lukes

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst