Herkese Selamlar;
Uzun süredir siteyi takip ediyorum bilgilerden yararlanıyorum ve elimden geldiğincede bildiklerimi paylaşıyorum. Hep aklımda kendi garajımı açmak vardı ama yeterli döküman toplamaya çalışıyordum ve yeterince birikti
Araç hakkında kısa bir özet;
1977 model Cj 5 ikinci sahibiyiz 1984 yılından beri bizde aynı zamanda babamın ilk arazi aracı ve bizim için özel bir araç. Biz almadan önce eski sahibi keçeden yağ kacırıyor diye orijinal motorunu sökmüş ve inter olarak bilinen b serisi 4.2 motor(faturalı) koymus ancak işletmemiş yanında satın alırken orijinal motorunuda vermiş. Yıllardır 4.2 motor ile kullanıyorduk ama artık motor yorulmuştu hemde sıkılaşan muayene sebeplerinden dolayı orijinal motorunu hazırladık ve taktık. Simdilik bu kadar yeterli artık adım adım anlatmaya geçelim
Yeni motoru takarken mevcut sistemde bazı değişiklikler yapıldı
1 devirdaim pompası değişti
2 Maifolt headersa cevrildi
3 Debriyaj baskı balata bitikti değişti ve şemsiyeli takıldı
foto bulamadım
4 fan değiştirildi ve flexi fan takıldı.
5 elektronik ateşleme sistemine gectik ancak yurtdısından getiren firmada bi anlaşmazlık oldu ve revizyonlu gelid şimdi yenisini bekliyoruz.
6 Karbüratör tamir takımı ile yenilendi
7 hortumlar yenilendi
Slm Sami;
Öndeki göğüs kaplaması aracı ben bildim bileli var. Yani muhtemelen benden önce babam takmış ama eger Ankarada denk gelirsem sana haber veririm.
Ve sıra orijinal motara geldi. 2 hafta önceden başlamıştık toplamaya motor hazır oldugunda da artık engelimiz kalmamıştı. Eski motor yaklasık 19 yıldır yatıyordu bu yüzden biraz korktuk ama motor gayet iyi cıktı bazit bir revizyonla toparlandı.
Selam Sami;
Öndeki göğüs kaplaması aracı ben bildim bileli var. Yani muhtemelen benden önce babam takmış ama eger Ankarada denk gelirsem sana haber veririm.
Ve hemen sonrasında muayeneye soktuk aracı. Herseyden gecti ancak arka koltuk sabit olmadıgı için agır kusurlu sayıldı oda sabitlendikten sonra direk gecti.
Cok tesekkurler Sami hep bakıyorum kimse cevap yazmıyor. Tam vazgecicem sen mesaj atıyosun
Tüv gercekten bir adrenalin yuvası haline geldi son 3 ayda 3 arazi aracını soktum hep aklıma gelmeyen alakasız yerlerden buldular ama cok sukur ufak tefek atlattık
Bu sırada sana soracagım bir kac sorun var? Birkaç gune fotoları yukliyeceğim, araca 4 inchlik kit getirdik ve yukselttik ancak ön diff de sıkıntı var 4 cekere taktıgımızda yada sadece hublardan kitlediğimizde tıkırtı gelmeye baslıyor. Sanzımanı yaklasık 2 cm indirdik diffleride biraz acılandırdık ancak sorun cozulmedi.Nedir bun kerameti?
Kaan, kit ile yükseltip böyle bir problem çıkması ilginç.Hadi sanayi işi olsa tamam ama kit de her şey düşünülmüştür ve daha önce böyle bir problem duymadım.Aklıma gelen şaft açıları idi fakat 2cm aşağı aldık demişsin açıyı düzeltmiştir.Fakat kitin içinde ön diferansiyelin açısı için bir parça verilmemişse ,başka bir parça kullanmanızı tavsiye etmem.Caster açısı bozuldukça araç gezmeye başlar.
Aklıma bişe de gelmiyor ki...
Tıkırtı tam olarak nereden geliyor?
4h yadaöon hubları kilitlediğimizde ön differansiyelden geliyor. Birde mesela yolda giderken 2h dan 4h a gecmiyor dişli sesi geliyor durup takılabiliyor. İlk benim aklıma saftların boyumu yetmiyor sorusu geldi ama genelde rahat görünüyorlar.