Ynt: 1986 300 GD aldık
Araç Adana'da özel Wolkswagen servisinin aracı idi. Kuzenim aracı orada görüp nişanlanmıştı. Sonra nikah kıyıp mutlu sona ulaştı.
Bu aracı almadan önce 74 model Land Rover seri III kullanıyordu, bu aracı alınca hem güç hem de konfor olarak bize uçak gibi gelmişti.
Sanrım araç Botaş tan çıkma bir araç. Botaş ın araçlarını biliyorsunuz. O yüzden diff lock malesef yoktu. Sonra Hatayda başka bir araçta diff lock olduğunu öğrendik araç sahibi ile temasa geçip, ön ve arka aksı takas etmek konusunda anlaştık. Tabi üstüne bayağı bir tuz ekleyerek.
İlk önceleri yurt dışından dif lock parçalarını getirtip bizim akslara monte etmeyi düşündük ancak parçaları tek tek bulmak hem çok zor hem de dip toplamma baktığınızda verdiğimiz farktan çok daha pahalı olduğunu gördük. Bundan da önemlisi diff lock olmayan araçların akslarının dif lock takılmasına müsait olmadığı konusunda bir duyum aldık. Tüm bu sebeplerden takas konusunda karar kıldık.
Diff lock geldikten sonra araçta anlamadığımız bir sıkıntı oluştu. Diff locklar aktif değilken arazide, araçta bir zorlanma meydana gelyordu. Nedir diye araştırmaya koyulduk ,bir kaç denemeden sonra önleri bağladığımızda araçta kasıntı olduğunu farkettik. Hemen sanayiye getirip ayna mahrutileri saydırdık. malesef tahmin ettiğimiz sonuç çıktı. Aracın orj. aks oranı 4,88 idi(etiketi ve seri nosu üzerinde idi) .Takasla gelen aksların birinde etiket yoktu ve diğerinde vardı ve o da 4,88 idi. Malesef etiket olmayan ön aks oranı 5,33 çıktı. Bu 5,33 lük dif oranı 240 GD ye ait, 300 GD değil.
Anlamadığımız bu aksın sahipleri o şekilde nasıl yıllarrca kullanmışlar anlamadık. Hemen aksları aldığımız arkadaşlarla temasa geçtik, bizim giden ön ayna mahrutiyi söküp bize gönderdiler, bizde 5,33 lük ayna mahrutiyi söküp onlara gönderdik; böylece aracımız ön arka 4,88 oldu.
Artık rahat rahat diferansiyel kilidimizin keyfini sürebilir, Off road parkurlarında rüzgar gibi esebilirdik.Difflock bu aracı hakkaten başka bir boyuta taşıyor.