1987 Range Rover 3.5 ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fclef Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,417
Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

TR'ye giriş motoru ile şuanki motoru aynı olmayabilir. Motorun fotoğrafını alabilirseniz, hangisi olduğunu buradan söyleyebiliriz.
 

Etiketler
Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Merak ettiğim husus şu. 3.5 olup da 4.2 yazılmış olma ve bu şekilde TÜV'den geçmiş olma ihtimali var mıdır? Evet ise bu durumda düzeltilip tekrar 3.5'e çevrilebilir mi? teşekkürler
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

fclef' Alıntı:
Merak ettiğim husus şu. 3.5 olup da 4.2 yazılmış olma ve bu şekilde TÜV'den geçmiş olma ihtimali var mıdır? Evet ise bu durumda düzeltilip tekrar 3.5'e çevrilebilir mi? teşekkürler

motorun teknik bilgilerini Otokar'dan ya da Borusan'dan alıp ruhsata düzeltme talep edebilirsiniz, sanırım.
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

eğer ruhsatta yazan motor numarası ile araç üzerindeki aynı ise TÜV den sorunsuz geçer.Zaten büyük yazılması çok sorun olmaz vergiyi fazla ödemek dışında.Ama ruhsata motoru küçük yazılmışsa büyük sorun oluyor.Aracı aldığımızda tüvden sorunsuz geçti fakat trafikte ruhsat yenilenirken trafikteki memur bu araç 2500 motor olmaz bir sorun var diyerek makine mühendisleri odasından motor hacminin tespitini istedi bizde gerekli yazıyı alarak gerçek hacmi olan 3500 motor olarak kaydını yaptırdık.Fakat bizden önceki sahiplerine vergiyi düşük ödedikleri için epey bir ceza çıkacağını belirtmişti trafikteki memur.Ruhsatı değiştirirken bilgileride düzeltmekte fayda var bence önemli bir konu dikkat etmek gerekir.
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

İlginize teşekkür ederim. Sorunum açıkçası TÜV değil çünkü araç TÜV'den geçmiş durumda. 2011'e kadar bir problem yok sadece vergi dilimi açısından farkediyor. Zira şu anda en üst dilimden 1104 lira vergisi. Ancak motor meselesi halledilir ve bir kasko değerinin %5'ine ilişkin hükümden faydalanabilirse yıllık vergisi 552 lira olarak uygulanabilir. Bu durumda silindir hacminin tespiti için makine mühendisleri odasına mı başvurmamız gerekiyor.? Teşekkürler...
 



Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

altug onaran' Alıntı:
eğer ruhsatta yazan motor numarası ile araç üzerindeki aynı ise TÜV den sorunsuz geçer.Zaten büyük yazılması çok sorun olmaz vergiyi fazla ödemek dışında.Ama ruhsata motoru küçük yazılmışsa büyük sorun oluyor.Aracı aldığımızda tüvden sorunsuz geçti fakat trafikte ruhsat yenilenirken trafikteki memur bu araç 2500 motor olmaz bir sorun var diyerek makine mühendisleri odasından motor hacminin tespitini istedi bizde gerekli yazıyı alarak gerçek hacmi olan 3500 motor olarak kaydını yaptırdık.Fakat bizden önceki sahiplerine vergiyi düşük ödedikleri için epey bir ceza çıkacağını belirtmişti trafikteki memur.Ruhsatı değiştirirken bilgileride düzeltmekte fayda var bence önemli bir konu dikkat etmek gerekir.

Altuğ abi amerikana binen kaç kişi tanıdıysam hepsinin ruhsatında motor hacmi 2500 cc , amerikan diyince kafadan 4 litre motor oluyor zaten :smiley: aldılar sattılar sorun yaşayanı duymadım.

Eski sahiplerine nasıl ceza çıkartabilir ki memur, bu konuda bilginiz var mı ?

Ülkemizde ne zaman aracın ederine göre vergi alınacak, yazık gerçekten..
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

özgür haklısın ama arabaların yaşlarını düşünürsek yıllarca az yatan bir vergi söz konusu bunun hakkında vergi dairesine bir bilgi yazısı gönderiyolarmış ve işlem başlatılıyormuş bende çok fazla bir araştırma yapmadım ruhsatı değiştirirken memurun verdiği bilgiler bu şekildeydi
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Naçizane vergi hukukçusu bir akademisyen olarak bu konudaki bilgilerimi paylaşmak istedim. Burada aklıma gelen ihtimal vergi idaresinin verginin eksik tahakkuku sebebiyle vergi ziyaı cezası kesmiş olabileceği. Çünkü alınması gereken vergi eksik alınmış. Ancak burada da mükellefin elinde bir çok imkan mevcut. Pişmanlık yoluna başvurabilir, ruhsat o şekilde çıktığı için vergi hatası olduğu iddiasıyla (eksik vergi alındı diye) hata düzeltme yoluna başvurabilir ve ceza yerine sadece vergi aslını ödeyebilir. Bunların yanı sıra ödediği fazla vergiler yüzünden her halde aracın önceki sahibine özel hukuk ilişkisi çerçevesinde başvurup ödediği bedeli talep edebilir. Tabii önceki sahibi kendisine ödemez ise bunu dava yoluyla isteme imkanı da mevcut. Ancak tabii ki ülkemizdeki bürokratik süreçleri ve malum davaların ne kadar uzun sürdüğünü düşünecek olursak galiba en iyisi ruhsattaki yanlış bilgileri düzeltmek. Aracın değerine göre vergi meselesine gelince malesef bu da ayrı bir sorun. Belli bir oranda yüksek hacimli otoların yüksek vergilendirilmesi anlaşılabilir (çevresel kaygılarla emisyon vb). Ancak bunu da vur diyince öldür mantığı ya da mükellefleri "bu adam 4 çeker kullanıyor zengindir" düşüncesiyle adeta yolunacak kaz gibi görerek yapmamak gerekiyor. En doğru çözüm aracın güncel değerini esas alan bir vergilendirme, silindir hacmi gibi spesifik matrahlar kullanmak yerine. Zira adaletsiz sonuçlar ortaya çıkmakta. Kaldı ki vakti zamanında biz ağırlığı da esas alan vergilendirme gördük bu sebeple buna da şükür...
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Cevaplar için çok teşekkür ediyorum. Aracında motor hacmi düşük gösterilmiş çok insan tanıyorum. Umarım böyle sorunlarla karşılaşmazlar..
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Motor kilometresine dikkat etmenizi de tavsiye ederim. 3.5 V8 son derece kolay bir şekilde yenilenebilir ama maliyetlidir. 250-300,000 km içinde motoru yaptırmanız gerekebilir. maliyeti 3-3.500 YTL cıvarındadır (Her komponentten 8 adet olduğunu hatırlatırım).

Bu motor için her tür parçayı kolaylıkla bulabilirsiniz. Servisi de oldukça yaygın olarak yaptırılabilir.

EFI motor olmasını tercih edin. Daha az tüketir daha verimlidir.

Kararınız ne olursa olsun hayırlı olsun.
 



Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Son anda kafam karıştı. Bir tane 90 jeep cherokee XJ buldum. Henüz gidip bakma imkanı bulamadım ama, fiyat makul araç temiz görünüyor. Ve duyduğuma göre XJ'lerin parçası bol ve ucuzmuş. Sizce RR Classic'e alternatif olabilir mi? Saygılarımla...
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

LR'ci arkadaşlarım beni dövecek ama RR Classic'e alternatif olur. Bildiğim kadarı ile 2,5 lt ve 4lt benzinli seçenekleri var. Dizellerini hiç bilmiyorum. 4lt olanı seçmeniz gerekli. 2,5lt'nin motor gücü düşük kalıyor.
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

tricknick' Alıntı:
LR'ci arkadaşlarım beni dövecek ama RR Classic'e alternatif olur. Bildiğim kadarı ile 2,5 lt ve 4lt benzinli seçenekleri var. Dizellerini hiç bilmiyorum. 4lt olanı seçmeniz gerekli. 2,5lt'nin motor gücü düşük kalıyor.

Olur tabii, neden olmasın? ama 4.0 motor olmalı.
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

Merhabalar gezenbilir.com üyeleri,
Yıllardır, sırtımda çanta ayagımda botlar yürüyerek gezdigim patikaları, artık sizlerinde tavsiye/öneri, yardım ve kısmet olursa sizlerle aynı ortamda aracımla yoluma devam etmeyi istiyorum. Tabi ilk önce bakım ve onarım.
Aracım, 1987 RRC Vogue 3,5 EFİ/LPG'li ve bazı bakımlara ihtiyacı var.
-Elektrik tesisatı
-Debriyaj Ayarı
-El Freni Teli
ve iç kısım parçalara ihtiyacım var. Bu konularda saglıklı olarak yardımı olabilecegini düşündügünüz, istanbul avrupa yakası veya anadolu yakası ümraniye çevresinde hizmet veren ustalar için tavsiyelerinizi bekliyor olacagım. Şimdiden Çok teşekkurler,
 

Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

1992 model RRC sahibiyim,

3.9 v8 in eksiksiz rektifiyesi orjinal parcalarii ile Anil Oto da 3.000 TL tuttu.

Ruhsatta 3.900 cc gecen motorun kasko indirimi ile vergisi 6 aylik 141 tl

XJ cherokeelerin kesinlikle RRC ye alternatif oldugunu dusunmuyorum, tabiki bu benim dusuncem. RRC donanim olarak yil ve model olmak uzere cok farkliliklar gosterir. Baz modelde bir RRC bile XJ den daha iyidir diye dusunuyorum ancak ZJ donanim olarak daha iyi olabilir. Ancak Vogue ve 1990 uzeri dolu bir RRC nin ozelliklerine WJ ancak alternatif olabilir kanimca. Keyif, zevk ve tercih meselesi tabi ki.

RRC ile ilgili herhangi bir sorun icin Anil Oto yu oneririm ancak bazi parcalar servisten cekildigi icin Ebay de 0, paketinde ve orjinal Land Rover parcalari satan 4x4partsdirect adinda bir satici var. Ondan da temin edilerbilir.
 



Ynt: 1987 Range Rover 3.5 ?..

fclef' Alıntı:
Tekrar merhaba bahsettiğim aracı görmeye henüz gidemedim ancak bugün aynı araçtan başka bir tane satılık buldum ve görmeye gittim. Araç hakkında kısaca bilgi verip sizden izlenimlerinizi rica edeceğim. Araç 1987 model RR 3.5 EFI düz vites lpg'li. Dıştan ilk bakışta temiz görünmekte ancak detaylı bakıldığında kaportadaki hatalar belli olmakta. Öncelikle tüm RR Classic'lerdeki hastalıktan nasibini almış bagaj camında paslanmalar ve arka bagaj kapağında kabarmalar var. Aynı şekilde sol arka kapıda da bir yerde küçük kabarma var ve sol arka kapıyı açtığınızda arka çamurluk çıkıntısı ile koltuk arasında paslanma mevcut. İç aksam ilk bakışta temiz görünmekle vites konsolu oynuyor 4camdan sadece sürücü camı çalışıyor merkezi kilit çalışmıyor. El freni çalışmıyor. Motor marşa basınca kolay çalışıyor ama sanırım gazı kökleyince az da olsa mavi duman var (sanıyorum). Sürüş izlenimlerine gelince ilk kez RR classic kullandığım için şaşırdım açıkçası daha konforlu ve yumuşak bir araç beklerdim. Ama belki de araçtaki muhtemel arızalardan kaynaklanıyordur. Direksiyon oldukça yumuşak, yolda araba gezinmiyor ancak debriyaj çok sert hatta 5-10 dakikalık sürüş neticesinde sol ayağım ağrıdı, vitesleri güçlü değiştirmek gerekiyor. Araç ara sıra stop ediyor. LPG ayarlarından olduğunu söylediler. Sorularım şunlar, debriyajın bu kadar sert olması normal mi keza aynı soru vitesler için de geçerli. Bunun yanısıra motorda yıpranma varsa bunun yenilenme masrafı hakkında bilginiz var mı? Kaportadaki çürükler halledilebilir mi? Camlardaki arıza, cam motorlarından kaynaklanıyorsa bunları bulmak mümkün mü keza merkezi kilit için de geçerli aynı sorum. Klimadaki sorun gaz meselesi değilse (kompresör, borulardaki delik vs parça sorunu var mı). Aslında almayı ciddi ciddi düşünürsem elbette bir ustaya göstereceğim ama ön bilgi olarak sormak istediğim böyle bir araç alınıp uzun vadede adam edilebilir mi? Tabii sınırlı bütçe ile ve buna değer mi (küçüklüğümden beri tek istediğim aracın RR classic olduğu göz önünde tutularak :smiley:) Zira istenen fiyat 10000 TL. Son tahlilde başka bir soru. Bulduğum başka bir otomatik lpg'li RR var. Biraz daha pahalı.Tek araba olarak kullanılır mı şehir içinde? İşletim masrafı pahalı mıdır? Diğer bir deyişle kendi arabamı takas yapıp bu otomatik RR'yi ikinci araba değil de tek araba olarak düşünürsem mantıklı mı bu düşünce (zira senede 20-25 bin km yol yapıyorum)? Yoksa ilk bahsettiğim manuel RRtyi biraz daha zorlanarak ikinci araba yapıp zaman içinde toplamak daha mı doğru? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Arka bagajin orjinal aliminyum versiyonu 240 pound olarak kargo ile birlikte Turkiyeye geliyor; http://www.simmonites.com/Range%20Rover%20Exterior.htm

Ben paslanmamis orjinalini cikartip aliminyumu ile degistirdim. Bu araclarin tek sorunu cozuldu boylece. Ic bolgede olan paslanmalar aracin yasi ve disarda kalmasi ile baglantili gorulen bir sorun. Ben yasamadim ancak araca bakarken su noktalara dikkat edin;

Kapi icleri, teker ustu kapi icleri, iki kapinin ortasindaki citanin tavan baglantisi ve on ve arka paspaslarin altini kaldirip bir bakin derim.

Surus olarak direksiyon yagina bir bakin derim. Debriyaj ayari da ayni sekilde. Kullanimi cok rahat bir aractir ancak bu kucuk detaylar bunu bozabilir. Stop etmesi kesinlikle LPG den diyebilirim.

3.5 Efi motoru tam olarak bilmiyorum ancak 3.9 un kitabinda gecen yakit tuketimi degerleri su sekilde;

90km ile sabit- 9lt/100 km
120 km ile sabit- 12lt/100 km
Sehir ici karma kullanim - 18lt/100 km

LPG kullanmiyorum, son zamlar ile sehir ici 90 kurus sehir disi 45 kurus yakiyor. Cherokeelerin fabrika verileri ile karsilastirirsaniz lt/100km tuketim verilerini tupte kac yakacagini tahmin edebilirsiniz.

Tek arac olarak kullanacak iseniz mekanik olarak tum arizalari giderilir ise kesinlikle onerebilecegim bir arac. Oturdugu yerde sorun cikaran bir arac olmayi gecin her seferinde saglamligi ile guven veriyor. Su ana kadar hic bir sorun yasamadim.

Umarim yardimci olabilmisimdir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,867
Mesajlar
1,531,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
aydin

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst