1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xflycam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,246

xflycam

Ana Kamp
Mesajlar
47
Tepkime Puanı
0
Yer
ESKİŞEHİR
Web
www.360r3.com
Merhaba kayseriden hakan 1998 model rrc mi alalı 1 hafta oluyor(fotolarını koyacağım),aracımla alakalı biraz uzun soluklu tamirat,tadilata başlıyorum aranıza katılabilmek amacıyla plan şöyle, ilk önce tabandaki çürümeleri halletmeyi,ses ve ısı izolasyonunu iyileştirmeyi(istanbuldan araçı getirirken sağ bacağım şanzımandan dolayı biraz ısındı),iç döşemeyi elden geçirmeyi,en önemlisi iyi durumda olsa dahi şehir içindede kullanmayı hedeflediğim için 3,5 efi motoru 130luk transit veya bulabilirsem 300tdi motorla değiştirmeyi düşünüyorum.(malum yakıt tüketimi biraz fazla, bu arada araçta sıralı tartarini lpg var)bu konudaki siz ustaların bilgi ve tecrübelerine ihtiyacım var.(bütçe 6000-8000tl) bana fikirlerinizle yardımcı olursanız beni çok mutlu edersiniz.Hepinize saygılar.
 

Etiketler

Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

Motor değişimi iyi bir fikir değil kağıt kürek işi çok fazla bildiğim kadarıyla.
 


Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

Şuan mevzuatı araştırıyorum.Hayırlısı mevzuatın içinden çıkabileceksem değiştireceğim ama çok sıkıntı yaratacaksa offroad tadilatı devam lpg,ye
 



Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

Bence motor değişimine harcanacak parayla iyi bir bakım yapılır sonuç daha iyi olur.
 




Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

evet motor değişimi imkansız gibi birşey dolayısıyla tamirat,tadilat devam fotoları akşama yüklüyorum

İmkansız değil ama gereksiz. Birsürü kağıt kürek işine ilave işçiliği de kolay değil. Düzgün motor bulunacak, motor kulaklarına uyacak, şanzımana uyacak ya da uydurulacak, fren sistemine uyacak vs vs.

Onun yerine:
1) Aracın soğutma sistemi iyice elden geçirilir (ki motora rektefiye yapılacaksa sonradan tekrar hararet yapıp bütün emek/para boşa gitmesin).
2) Yeni motor almayarak tasarruf edilen para ile kaporta güzelce toparlanır hatta komple boyanır yeni gibi olur.
 



Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

soğutma sistemi konusunda haklısın şehir içi düşük hızlı ve düşük devirli kullanımda sınırı zorluyor.elektrikli fan motoru düşünüyorum tavsiyesi olan varmı ?
 

Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

benim tercihim, ilk etapta kendi sisteminin elden gecirmek olurdu, zehirli agacin meyvesi de zehirli olur :smiley:
 


Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

Motor değişimi yapan üyeler mevcut. Aslında çok zor olmamakla birlikte kendi başınıza halletmeye çalışırken bürokrasi denizinde boğulma ihtimaliniz var. O yüzden işi bilen bir trafik işlemleri yapan bir firmayla görüşün derim.
Motor değişimi konusunda bu başlığı incelemenizi tavsiye ederim. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=17940.0 Forumu biraz daha karıştırırsanız bu işlemi yapmış pek çok üye olduğunu görürsünüz.
c@n' Alıntı:
ben kısaca anlatıyım nasıl motor değişir çıkma veya sıfır almış olduğunuz dizel motorunuzun motor numarası kaç bg olduğu kaç nm tork ürettiği belirtilecek şekilde fatura ettirip motoru alıyorsunuz aracınıza motor montajı yapıldıktan sonra çıkan motoru saklayınız şöförler odasından alınan ek1 de teknik özellik değiştirme işaretliyorsunuz ardından m.m.o dan onaylı kantar ve uygunluk belgenizi alıyorsunuz (ağırlık değiştiği icin) eski motoru bagaja atıp yolunuzu tüv e ceviriyorsunuz tuv de muaynede araca takılan motor nosu aldığınız faturadaki ile uyuşuyormu bakıorlar kontrol edilior kaçak varmı yağ olur mazot olur benzin olur ardından ek 1 alt kısmına araç üzerinden xxxxxxxxxx nolu motorun sökülüp (tarafımızca görüldü) yyyyyyyyyyyyy nolu dizel 2.5 ısızu turbo dizel takılmış olup yeni şase nosu ve yeni net ağırlığı yeni motor gucu kw cinsinden ve yeni silindir hacmi budur şeklinde onay verildikten sonra fatura ve diğer evraklar ve kantar çıktısı vs ile tescil biriminize başvurup eski motorunuzu trafik tescil belgenizde düşüm yapılarak yeni motorunu trafik tescil belgenize işleniyor
Ama motor değişimi tek başına kolay bir şey değil. Başta motor şanzıman ve diğer aktarma parçalarının uyumsuzluğu olmak üzere pek çok teknik sorun yaşamanız muhtemeldir. Bir aracın şanzumanı, vites oranları motorun gücü ve kapasiesine göre değişir. Kürşat Bey'in de belirttiği gibi, bağlantı noktalarının uyumsuzluğunun yanısıra şanzumanın monte edilen motorla uyumsuz olması performans sorunlarına da yol açabilir.
Benim de tavsiyem, bütçeniz dahilinde aracı mevcut hali ile restore etmenizdir.
 

Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

linkde vermiş olduğunuz başlığı inceledim kayseri tüvle görüşeceğim motor değişimini ileri tarihe erteledim zaten şimdi restorasyona başladım.Bunun yanında bu siteyi çok sevdim çünkü insanlar tecrübelerini paylaşarak yardımcı oluyorlar buda çok güzel bir durum doğal olarak bu yüzden ilgilenen herkese çok teşekkür ederim. Kaldığım yerden devam ediyorum.Bügün lpg sistemini kontrole gittik , oto-mobil firmasının güleryüzü ve ilgisi beni çok memnun etti , üstelik yazılım güncellemesine ücret almadılar.Lpg sistemi gayet sağlıklı çalışıyor.(sıralı sistem tartarini)güç açısından herhangi bir kayıp hissedilmiyor (yada ben hissedemiyorum)bunlarda aracın fotoğrafları
 



Ynt: 1988 Range Rover Classic Tamirat - Tadilat

Fotoğraflar

_IGP2346.jpg


_IGP2347.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,262
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst