Yanlış, Pardon
5.2 ve 5.9' larda Quadra-Trac isimli aktarma/arazi şanzmanı kullanılır.... 4.0' lardaki gibi sadece 2 çeker seçeneği yoktur....
İçinde ki, Viskon Couplin isimli balatalar grubuyla, gerektiğinde ön şaftda aktarımı otomatik verir. Ön şaft devamlı bağlıdır ama, yükte değildir, Arka şafta yüklü tork aktarımı devamlıdır... Bilindiği gibi devamlı dört çeker değildir. Gerektiğinde dört çekerdir. Aracın orasında burasında yazan "always" kelimesi; devamlı dört çeker manasına gelmez. Devamlı kullanılabilir manasına gelir...
4.0 olan Zj' lerde ve Xj' lerde Select-Trac isimli aktarma/ arazi şanzmanı vardır. Bu select-trac' larında 4H seçeneği olanı vardır, olmayanı vardır. 4h seçeneği olan select-trac daha makbüldür. Select-trac bu konumuna alındığında Quadra-trac gibi çalışır.....
Command-Trac Jeep artarma şanzmanının atasıdır.... Bildiğim kadarıyla CJ' lerdeki şanzmandır..... Viscoz Couplin felan yoktur....
5.2 ve 5.9' da tek fark motor motor hacmidir. Kapak dahi aynıdır. Hatta, bildiğim kadarıyla blokta aynı. Silindirin içineki, piston üstü hacim artışı, kısa piston veya kısa biyel/piston kolu kullanılarak sağlanmıştır....
Doktor beyin aracı ayrıcalıklıdır. Pahalıdır, ama hakkıdır
Saygılarımla..