Özgün Özegen
Yeni Üye
Merhabalar , Haziran ayının başlarında severek aldığım ve fırsat buldukça ufak ufak yenilemeye çalıştığım 1995 model Opel Frontera aracımı yine yerinden oynatamadım . Aracı aldıktan sonra hiç bu kadar sitelere girip araştırma yapacağım aklıma bile gelmezdi. İlk olarak 200 km sonrası radyatör hortumları patlamasıyla daha sonrada radyatörün delinmesiyle radyatörü istanbul dan alıp Tekirdağ Mürefteye götürüp kendim değiştirmek zorunda kaldım...Daha önce araba tamir deneyimim olmamasına rağmen çok da zor olmadı . Radyatörü değiştirdikten sonra gidişatın iyileşmesi benimde hoşuma gitti. .Aynı zamanda 2005 Mitsubishi Colt 1.3 95 bg kullanıcısıyım ve 2 yılda 1 periyodik bakım harici servise gitmişliğim ya da motoru yıkatmak ve cam suyunu tamamlamak harici kaputu açmışlığım yoktur.
Opel yolda bırakmaz derlerdi de inanmazdım hakikaten yolda bırakmıyor ama eve kadar nasıl geldiğimi bir ben bilirim. Gelelim probleme , İstanbulun çok yağmurlu , yolların yarım metre sel olduğu geçen hafta pazar günü yine Fronterayı biraz çalıştıralım ısınsın bahanesiyle yollara çıktık. İstanbul içinde fazla hissedilmemesine rağmen Haramidere Avcılar dolum tesisleri yolu hakikaten göle dönmüştü. Birkaç aracı gölden geçerken bozulduğunu görmeme ve etrafta yardım edecek kimselerin olmadığını bile bile o yarım metrelik göle bende girdim . O an o kadar uzun sürdü ki kaldı kalacak derken diğer taraftan çıkıvermişim ben bile inanamadım , Jeepin yüksek olmasının ne kadar avantajlı olduğunu orda daha iyi anlamış oldum. Eve sağ sağlim sorunsuzca geldim park ettim, hiç bir sıkıntı yok. Ardan 1 hafta geçti , yine aynı düşünce ve gururla direksiyona geçtim çalıştırdım bir güzel dedim helal olsun adamlar eski meski sağlam yapmışlar , tak vitese indir freni bas gaza kalkmaz , geri vitese tak kalkmaz , devir saati hareketleniyor araç biraz sallanıyor ama tık yok. Normalde el frenini indirdiğimde 2 tonluk aşağı kayan araç boşta yerinden oynamıyor. Frenler mi sıkıştı düşüncesiyle arazi vitesinede taktım değişen hiçbir şey yok . Şu an el freni telinin kopmasıyla fren kolunun işlev görmediği kanaatindeyim , el freni ışığında herhangi bir sorun yok. İndiğinde sönüyor . Bu konu hakkında bilgi verecek olursa minnettar kalırım , kendim yapabileceğim pratik birşey olursa deneyebilirim. ( hiç olmazsa 2 km ötedeki servise kadar gidebileyim ).
Opel yolda bırakmaz derlerdi de inanmazdım hakikaten yolda bırakmıyor ama eve kadar nasıl geldiğimi bir ben bilirim. Gelelim probleme , İstanbulun çok yağmurlu , yolların yarım metre sel olduğu geçen hafta pazar günü yine Fronterayı biraz çalıştıralım ısınsın bahanesiyle yollara çıktık. İstanbul içinde fazla hissedilmemesine rağmen Haramidere Avcılar dolum tesisleri yolu hakikaten göle dönmüştü. Birkaç aracı gölden geçerken bozulduğunu görmeme ve etrafta yardım edecek kimselerin olmadığını bile bile o yarım metrelik göle bende girdim . O an o kadar uzun sürdü ki kaldı kalacak derken diğer taraftan çıkıvermişim ben bile inanamadım , Jeepin yüksek olmasının ne kadar avantajlı olduğunu orda daha iyi anlamış oldum. Eve sağ sağlim sorunsuzca geldim park ettim, hiç bir sıkıntı yok. Ardan 1 hafta geçti , yine aynı düşünce ve gururla direksiyona geçtim çalıştırdım bir güzel dedim helal olsun adamlar eski meski sağlam yapmışlar , tak vitese indir freni bas gaza kalkmaz , geri vitese tak kalkmaz , devir saati hareketleniyor araç biraz sallanıyor ama tık yok. Normalde el frenini indirdiğimde 2 tonluk aşağı kayan araç boşta yerinden oynamıyor. Frenler mi sıkıştı düşüncesiyle arazi vitesinede taktım değişen hiçbir şey yok . Şu an el freni telinin kopmasıyla fren kolunun işlev görmediği kanaatindeyim , el freni ışığında herhangi bir sorun yok. İndiğinde sönüyor . Bu konu hakkında bilgi verecek olursa minnettar kalırım , kendim yapabileceğim pratik birşey olursa deneyebilirim. ( hiç olmazsa 2 km ötedeki servise kadar gidebileyim ).