1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Özgün Özegen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,521

Özgün Özegen

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
0
Yer
AVCILAR / İSTANBUL
Merhabalar , Haziran ayının başlarında severek aldığım ve fırsat buldukça ufak ufak yenilemeye çalıştığım 1995 model Opel Frontera aracımı yine yerinden oynatamadım . Aracı aldıktan sonra hiç bu kadar sitelere girip araştırma yapacağım aklıma bile gelmezdi. İlk olarak 200 km sonrası radyatör hortumları patlamasıyla daha sonrada radyatörün delinmesiyle radyatörü istanbul dan alıp Tekirdağ Mürefteye götürüp kendim değiştirmek zorunda kaldım...Daha önce araba tamir deneyimim olmamasına rağmen çok da zor olmadı . Radyatörü değiştirdikten sonra gidişatın iyileşmesi benimde hoşuma gitti. .Aynı zamanda 2005 Mitsubishi Colt 1.3 95 bg kullanıcısıyım ve 2 yılda 1 periyodik bakım harici servise gitmişliğim ya da motoru yıkatmak ve cam suyunu tamamlamak harici kaputu açmışlığım yoktur.
Opel yolda bırakmaz derlerdi de inanmazdım hakikaten yolda bırakmıyor ama eve kadar nasıl geldiğimi bir ben bilirim. Gelelim probleme , İstanbulun çok yağmurlu , yolların yarım metre sel olduğu geçen hafta pazar günü yine Fronterayı biraz çalıştıralım ısınsın bahanesiyle yollara çıktık. İstanbul içinde fazla hissedilmemesine rağmen Haramidere Avcılar dolum tesisleri yolu hakikaten göle dönmüştü. Birkaç aracı gölden geçerken bozulduğunu görmeme ve etrafta yardım edecek kimselerin olmadığını bile bile o yarım metrelik göle bende girdim . O an o kadar uzun sürdü ki kaldı kalacak derken diğer taraftan çıkıvermişim ben bile inanamadım , Jeepin yüksek olmasının ne kadar avantajlı olduğunu orda daha iyi anlamış oldum. Eve sağ sağlim sorunsuzca geldim park ettim, hiç bir sıkıntı yok. Ardan 1 hafta geçti , yine aynı düşünce ve gururla direksiyona geçtim çalıştırdım bir güzel dedim helal olsun adamlar eski meski sağlam yapmışlar , tak vitese indir freni bas gaza kalkmaz , geri vitese tak kalkmaz , devir saati hareketleniyor araç biraz sallanıyor ama tık yok. Normalde el frenini indirdiğimde 2 tonluk aşağı kayan araç boşta yerinden oynamıyor. Frenler mi sıkıştı düşüncesiyle arazi vitesinede taktım değişen hiçbir şey yok . Şu an el freni telinin kopmasıyla fren kolunun işlev görmediği kanaatindeyim , el freni ışığında herhangi bir sorun yok. İndiğinde sönüyor . Bu konu hakkında bilgi verecek olursa minnettar kalırım , kendim yapabileceğim pratik birşey olursa deneyebilirim. ( hiç olmazsa 2 km ötedeki servise kadar gidebileyim ).
 

Etiketler
Ynt: 1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

Aracınızda genelde kırmızı/pembe ya da zaman zaman turuncu renkte olabilen organik asit teknolojili yeni antifrizlerden kullanıldıysa radyatör ve hortumları ile ilgili problemler ondan olmuş olabilir. Etilen gilikol bazlı klastik tip antifriz en uygunu (Etilen glikol+slikat/potasyum katkılı olan). O yoksa Etilen glikol + az miktarda inorganik koruyuculara (silikat/potasyum) ilave modern organik koruyucular içeren hibrid organik asit tipi olanın da uyumlu olduğu söylenir genelde (en azından kutusunun üzerinde öyle yazıyor..). İkisi de genelde mavi ya da yeşil renklidir.

El freni konusuna gelince, götürün tanıdık bir ustaya söksün baksın. Bu tür mekanik sorunların çözümü konusunda genelde iyidirler. Derdiniz ondan ibaret olsun.

Araç otomatik vitesliyse radyatör delinmesi şanzıman yağına antifriz karışmasına sebep olmuş olabilir, ben olsam her ihtimale karşı değiştirirdim şanzımanın yağını. Düz vitesse arada bir bağlantı yok.
 

Ynt: 1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

Şu an radyatör ile ilgili sıkıntım yok ama antifiriz alırken tavsiyenize göre alacağım. Araç evin önünde çalışmakta fakat vitese geçtiğinde hareket etmemekte , frenlerden mi yoksa vitesten mi kaynaklanan bir sorun olduğunu anlamak için aracı kriko ile kaldırıp tekerleklerini çevirmeye çalışacağım . Sonuçta zaten araç bir usta görecek fakat bu gibi durumlarda elimden gelen birşey varsa kendimde yapmak ve öğrenmek isterim. Araç suya girdikten sonra niye böyle bir arıza oldu onu anlamış değilim , fikirlere ve düşüncelere açığım ...
 

Ynt: 1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

Aşırı sıcak frenler aniden suya girerse yamulabililir.
Motora su girdiyse motor bozulur kendi kendine zarar verir.
Otomatik şanzımana su girerse (artık nasıl olacaksa) balataları tutmaz.
Elektronik sistemler (varsa) suyla bir süre çalışmaz hale gelebilir.
Liste uzar gider hepsi spekülasyon tabi...
 

Ynt: 1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

slm ben muhsin usta anlatmanızdan anladım kadarıyla aracın el fren halatı paslanmış suyada girip çıktınız için çekili kalmış tekerlerin altında halatı ileri geri sag sola salayarak halatı bıraktıra bilirsiniz sorasında servisinize gidip halatlarınız degişmesi lazım benim aracım da aynısıydı ve halatları degiştim sorun kalmadı şimdiden kolay gelsin teşekürler
 



Ynt: 1995 Frontera 2.0i 3 Kapı El Freni Arızası Mı ?

Tekrar merhaba , geçen hafta daha önce Aldatmaz Oto Mıtsubishi servisinde çalışan daha sonra Maslak Atatürk Sanayi sitesinde kendi yerini açan Mustafa ustamın tavsiyesiyle yerinden kaldıramadığım aracı 5-10 dk içinde basit bir yöntemle eski haline getirdim. Memnuniyetle paylaşmak isterim . Tekerleklerin yarıdan fazlasının suya girmesiyle eski fren disklerinin ve kampanaların hareketsiz kalmasından dolayı pastan ve kirden yapışarak tekerlekleri bırakmamasından kaynaklanıyormuş. 15 tl ye Bauhaustan veya herhangi bir yerden alacağınız disk kampana temizleme spreyi ile tekerlekleri sökmeden fren tertibatına gelecek şekilde sıkmam ve gaza biraz yüklenmem ile frenler açılmış oldu. Biraz mahalleyi innetmeme rağmen ve balata kokusu rahatsız edici olsada sonuç başarılı ...

Muhsin ustaya da teşekkürlerimi sunarım ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst