Ynt: 1997 GC Yardım Lütfen...
ssbman' Alıntı:
Elektronik bir hata da olabilir yada lambda-oksijen gibi bir sensör sorun yaratmıştır . Aracın yaü durumu ve yağlama ibresine tabi ki harearete dikkat ederek servise göstermekte yarar var .
Birde sitede mevcut . ZJ lerde kendiniz yapabileceğiniz bir diagonotic mevcuttur . 5 defa kontağı on of yapıyorsunuz ve beşincide on konumunda duruyorsunuz . Check engine ışığı yanıp sönmeye başlayacaktır ve hata kodlarını verecektir . Kodların bir kısmı sitede mevcut daha önce birkaç konuda verilmişti . 55 kodu işlemin başarıylşa tamamlandığını bildirir .
5 değil Barış... 2 defa...
Aç kapa,
aç kapa,
aç, bekle sönsün, yanıp sönmeye başladığında say, arada pause verdiğinde ilk digit bitmiştir, ikinci digite geçer.
Sırasıyla gider....
55, dedğin gibi arıza kaydı sonu. Sadece 55 verirse arıza kaydı yoktur...
Örnek vereyim...
Yandı söndü (1).
pause verdi - ilk arıza kaydının ilk digiti 1' dir.
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
pause verdi - ilk arıza kaydının ikinci digiti 2' dir.
___________________________
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
pause verdi - ikinci arıza kaydının ilk digiti 3' tür.
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
pause verdi - ikinci arıza kaydının ikinci digiti 2' tir.
___________________________
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
Yandı söndü (4).
Yandı söndü (5).
pause verdi - ilk digitimiz 5
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
Yandı söndü (4).
Yandı söndü (5).
pause verdi - ikinci digitimiz 5
______________________________
______________________________
Sonuç:
İlk arıza kaydı kodumuz 12: PCM (beyin)' e giden voltaj kesildi. Bu, mesala akü sökülüp takıldığında kaydedilir, sorun değil. sonraki 50 kontak açıp kapamada akü sökülmez veya PCM' e giden voltaj kesilmezse otomatikman silinir.
İkinci arıza kaydı kodumuz 32: EGR valfinde sorun var. Bunu kısa yazdım, bayağı detaylıdır arıza, elimdeki kaynak 2 sayfa yazıyor bu konuyu

(96 ve sonrasında EGR valfi yok, dolayısı ile böyle bi arıza kaydı no.' su yok)
Üçüncü rakamımız 55: Arıza kayıtları sonu.
______________________________
______________________________
Arıza kayıtları listesi 95 ve 96 sonrasında çok farkediyor. Bu listeler bende mevcut. Sorunu olana yardımcı olmaya vaktim müsait oldukça tercüme yapıp yardım edebilirm.
______________________________
______________________________
Akünün - kutup başını sökün, en az 5 dakika bekleyin, bütün arıza kayıtları, yeniden mevcut oluncaya kadar silinir. Bu gerçek sorunumuzu çözmez, sadce kendimizi kandırmış oluruz.
Ama,
Bi örnek vermem gerekirse, benim aracım bazen 32 veriyor. Elimdeki kaynağın detayları ile uğraşacak usta maalesef yok. Benim' de o bi sürü elektronik testi yapacak tecrübem yok. Ustalarıma sordum genede, EGR valfi çok gerekli değil gerçekte. Resmi egsoz emisyon değerlerini yakalamak için lazım. Arıza tespitini detaylı yapamadığımız için ya bi sürü para verip EGR valfi alacağız, ya da EGR valfini iptal edeceğiz. EGR sistemine giden yolları körlüyorlar. Sisteme akım taşıyan (EGR valfi - ile çalışır. EGR kontrol ünitesine giden - kesillince valf açar, yanmış gazın bir kısmı emme manifoltuna atılır, ortam soğur ve yeni karışımı daha verimli alır/yakar) kabloları lpg' sistemine bağlayıp felan sistemi yanıltıyorlar.
Ama, arıza çok büyük değilse dert etmeyin, Jeep yolda bırakmaz. Motorunuzda aşırı hararet, takırtı tukurtu, aşırı titreme, aşırı yakıt sarfiyatı yoksa devam edin. Benim tanıdığım ve çok güvendiğim bi 95 ZJ kullanıcısı, bu lambadan sıkıldığı için ampülü sökmüş ;D yıllardır normal sarfiyatla kullanıyor makinasını...
________________________________
________________________________
Sevgili Barışın dediği gibi, bunun hakkında konu açılmış ve bayağı bişeyler yazılıp çizilmişti. Arıza kodu listeside kısmende olsa paylaşılmıştı. jeep konusu içinde araştırırsanız bulabilirsiniz....
Sağlıcakla....