1997 GC Yardım Lütfen...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cagalazade Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,199

cagalazade

Ana Kamp
Mesajlar
43
Tepkime Puanı
2
Arkadaşlar selam,

Bu gün aracımla yaklaşık 30km yol yaptım ve devir neredeyse 2500 ü hiç geçmedi. Hem çok yakmasın diye hemde yagmur yuzunden etrafta gordugum bır suru kaza yuzunden yavas seyrettım yanı :smiley:

Tam evıme yaklasırken ""chech engıne"" ısıgı yanmaya basladı. Saga cektım ve aracı stop edıp yenıden calıstırdım anlamsız bır umutla ama sonmedı :smiley:

Sızden rıcam neyden dolayı yapmıs olabılır bır fıkrınız var mı benımle paylasmanız?

Yol bılgısayarından baktım servıse 1994km kaldı dıyordu... Aracı gecen hafta cıhaza baglattım hıcbır arıza vermemıstı??? ??? ???
 

Etiketler
Ynt: 1997 GC Yardım Lütfen...

Akü kutup başlarını söküp 1 dk kadar beklettikten sonra tekrar takın ve çalıştırın. Büyük ihtimalle ışık sönecektir.
 

Ynt: 1997 GC Yardım Lütfen...

Islak ortamlarda elektroniği bol araçlar için olası bir durum. Kutup başlarını sökerken teyp ya da cd çaların kodunu bilmenizde fayda var.
 

Ynt: 1997 GC Yardım Lütfen...

Elektronik bir hata da olabilir yada lambda-oksijen gibi bir sensör sorun yaratmıştır . Aracın yaü durumu ve yağlama ibresine tabi ki harearete dikkat ederek servise göstermekte yarar var .

Birde sitede mevcut . ZJ lerde kendiniz yapabileceğiniz bir diagonotic mevcuttur . 5 defa kontağı on of yapıyorsunuz ve beşincide on konumunda duruyorsunuz . Check engine ışığı yanıp sönmeye başlayacaktır ve hata kodlarını verecektir . Kodların bir kısmı sitede mevcut daha önce birkaç konuda verilmişti . 55 kodu işlemin başarıylşa tamamlandığını bildirir .
 

Ynt: 1997 GC Yardım Lütfen...

ssbman' Alıntı:
Elektronik bir hata da olabilir yada lambda-oksijen gibi bir sensör sorun yaratmıştır . Aracın yaü durumu ve yağlama ibresine tabi ki harearete dikkat ederek servise göstermekte yarar var .

Birde sitede mevcut . ZJ lerde kendiniz yapabileceğiniz bir diagonotic mevcuttur . 5 defa kontağı on of yapıyorsunuz ve beşincide on konumunda duruyorsunuz . Check engine ışığı yanıp sönmeye başlayacaktır ve hata kodlarını verecektir . Kodların bir kısmı sitede mevcut daha önce birkaç konuda verilmişti . 55 kodu işlemin başarıylşa tamamlandığını bildirir .

5 değil Barış... 2 defa...

Aç kapa,
aç kapa,
aç, bekle sönsün, yanıp sönmeye başladığında say, arada pause verdiğinde ilk digit bitmiştir, ikinci digite geçer.
Sırasıyla gider....
55, dedğin gibi arıza kaydı sonu. Sadece 55 verirse arıza kaydı yoktur...

Örnek vereyim...

Yandı söndü (1).
pause verdi - ilk arıza kaydının ilk digiti 1' dir.
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
pause verdi - ilk arıza kaydının ikinci digiti 2' dir.
___________________________
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
pause verdi - ikinci arıza kaydının ilk digiti 3' tür.
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
pause verdi - ikinci arıza kaydının ikinci digiti 2' tir.
___________________________
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
Yandı söndü (4).
Yandı söndü (5).
pause verdi - ilk digitimiz 5
Yandı söndü (1).
Yandı söndü (2).
Yandı söndü (3).
Yandı söndü (4).
Yandı söndü (5).
pause verdi - ikinci digitimiz 5
______________________________
______________________________

Sonuç:

İlk arıza kaydı kodumuz 12: PCM (beyin)' e giden voltaj kesildi. Bu, mesala akü sökülüp takıldığında kaydedilir, sorun değil. sonraki 50 kontak açıp kapamada akü sökülmez veya PCM' e giden voltaj kesilmezse otomatikman silinir.

İkinci arıza kaydı kodumuz 32: EGR valfinde sorun var. Bunu kısa yazdım, bayağı detaylıdır arıza, elimdeki kaynak 2 sayfa yazıyor bu konuyu :smiley: (96 ve sonrasında EGR valfi yok, dolayısı ile böyle bi arıza kaydı no.' su yok)

Üçüncü rakamımız 55: Arıza kayıtları sonu.

______________________________
______________________________

Arıza kayıtları listesi 95 ve 96 sonrasında çok farkediyor. Bu listeler bende mevcut. Sorunu olana yardımcı olmaya vaktim müsait oldukça tercüme yapıp yardım edebilirm.

______________________________
______________________________

Akünün - kutup başını sökün, en az 5 dakika bekleyin, bütün arıza kayıtları, yeniden mevcut oluncaya kadar silinir. Bu gerçek sorunumuzu çözmez, sadce kendimizi kandırmış oluruz.
Ama,
Bi örnek vermem gerekirse, benim aracım bazen 32 veriyor. Elimdeki kaynağın detayları ile uğraşacak usta maalesef yok. Benim' de o bi sürü elektronik testi yapacak tecrübem yok. Ustalarıma sordum genede, EGR valfi çok gerekli değil gerçekte. Resmi egsoz emisyon değerlerini yakalamak için lazım. Arıza tespitini detaylı yapamadığımız için ya bi sürü para verip EGR valfi alacağız, ya da EGR valfini iptal edeceğiz. EGR sistemine giden yolları körlüyorlar. Sisteme akım taşıyan (EGR valfi - ile çalışır. EGR kontrol ünitesine giden - kesillince valf açar, yanmış gazın bir kısmı emme manifoltuna atılır, ortam soğur ve yeni karışımı daha verimli alır/yakar) kabloları lpg' sistemine bağlayıp felan sistemi yanıltıyorlar.

Ama, arıza çok büyük değilse dert etmeyin, Jeep yolda bırakmaz. Motorunuzda aşırı hararet, takırtı tukurtu, aşırı titreme, aşırı yakıt sarfiyatı yoksa devam edin. Benim tanıdığım ve çok güvendiğim bi 95 ZJ kullanıcısı, bu lambadan sıkıldığı için ampülü sökmüş ;D yıllardır normal sarfiyatla kullanıyor makinasını...

________________________________
________________________________

Sevgili Barışın dediği gibi, bunun hakkında konu açılmış ve bayağı bişeyler yazılıp çizilmişti. Arıza kodu listeside kısmende olsa paylaşılmıştı. jeep konusu içinde araştırırsanız bulabilirsiniz....

Sağlıcakla....
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,027
Mesajlar
1,527,423
Kayıtlı Üye Sayımız
166,770
Kaydolan Son Üyemiz
auron

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst