Merhaba Abdullah Bey 235x75x15 lastikleri stepne yerine sorunsuz takabiliyormusunuz 30 inç de sorunsuz takılabilirmi? Bende 6-7 cmlik yükseltme yaptım lastikleri büyüteceğim 30 inç cooper stt kimsede kalmamış bir tek yerde buldum oda tanesine 410 tl istiyor başka yerde 235x75x15 buldum tanesi 325 tl stepneye 30 inç sığmıyorsa hiç boşuna aramayayım bilgilerinizi rica ederim.
Ayrıca BF MT km2 lastik kullanan varmı şu sıralar stoklarda en çok bulunan lastik bu ama hiç yorum göremedim.
Bf MT nin çamur için iyi bir lastik olduğu doğrudur. Benim daha çok öğrenmek istedeğim asfalttaki durumu. Uğultusu, fren mesafesi yağmurda kayması gibi. Ben aracım tek olduğu için asfaltta çok kötü bir lastik olsun istemiyorum orta halli olsun yeter. Görüntü itibarı ile çok sert bir lastiğe benziyor sanki LR defender için üretilmiş gibi. görüntü yanıltabilirde.
Bf MT nin çamur için iyi bir lastik olduğu doğrudur. Benim daha çok öğrenmek istedeğim asfalttaki durumu. Uğultusu, fren mesafesi yağmurda kayması gibi. Ben aracım tek olduğu için asfaltta çok kötü bir lastik olsun istemiyorum orta halli olsun yeter. Görüntü itibarı ile çok sert bir lastiğe benziyor sanki LR defender için üretilmiş gibi. görüntü yanıltabilirde.
Bir kaç haftadır Kumho KL 71 MT kullanıyorum, asvaltta hiç sıkıntı yok.
Eğer yol çok sesssizse etrafta araç gürültüsü felan yoksa hafif bir uğultusu var o kadar.
30 inch lastiği rahat kullanmak için üretilen , 4xfourart kitinin ölçüsü 3 inch olduğuna göre, sizin 7 cm yükseltme ile de 30 inch lastik asvaltta ve hafif arazide sorun yapmaz diye düşünüyorum.
Ancak arazide ciddi engebelerde maksimum artikulasyonlarda sürtmeler olabilir.
Forumda İlhami arkadaşımız 1.5 inch yükseltme ile JLX HDI araçta 30 inch lastik kullanıyor ve sorun olmadığını söylüyor.
bende stt var, ölçü yanıltmıyorsa asfaltta bf at den daha iyi diyebilirim
okuduğum kadarıyla bf mt asfaltta iyi yağmurda biraz kayıyor, ama hangi mt yada at kaymıyorki?
235 ile 30 inç arasında kararsız kalmamın en büyük nedenlerin 1. si 30 inç stepne yerine sığıp sığmadığı sığmaz ise aparat yapmak gerekecek pek taraftar değilim. 2. neden ise 30 inç cooper stt istanbul piyasasında bulunmaması (1 takım var uygun satan yerde değil ve sonrası meçhul ) bu yüzden ilk önce hangi ebadı kullanmam gerektiğine kara vermem lazım sonrasında stokta sorunsuz bulabileceğim bir marka olması daha doğru olacak galiba.
kendiniz yaptıysanız 1000TL çok değilmi? neye ne kadar para harcadınız?
30 takarsanız aynamahruti ister 235 idare eder deniyor. ayrıca 30 takıp aracı zorlarsanız
debriyaj balatasını daha kolay elinize alıyorsunuz , sizin yerinizde olsam çamura gireceksem
235 federal yada bf mt alırım. asfaltta hiç biri korkacak kadar fark yaratmıyor. ayrıca aparatı düşünmeyin
bildiğm kadarıyla çok ufak bir oynamayla istepneye 30 takılıyor.
kendiniz yaptıysanız 1000TL çok değilmi? neye ne kadar para harcadınız?
30 takarsanız aynamahruti ister 235 idare eder deniyor. ayrıca 30 takıp aracı zorlarsanız
debriyaj balatasını daha kolay elinize alıyorsunuz , sizin yerinizde olsam çamura gireceksem
235 federal yada bf mt alırım. asfaltta hiç biri korkacak kadar fark yaratmıyor. ayrıca aparatı düşünmeyin
bildiğm kadarıyla çok ufak bir oynamayla istepneye 30 takılıyor.
Ne kadar arkadaşım da olsa işçilik ödedim tabi. 2 ön helezon 100 tl 2 ön amortisör üst takozu (biri bozuktu ikisini birden değiştim)100 tl 2 adet eksantrik civata 100 tl Tornacı 300 tl (2 adet arka helezon için get 2 ön ve 2 arka amortisörlere uzatma bir iki ıvır zıvır iş) İşçilik 400 tl(ön defransileli aşağıya almak için iki kola aparat yapıldı ön amartisörlerin bağlantı yerlerine aparat yapıldı eksantrik civataları takabilmek için).
235 de bana mantıklı geliyor aracım otomatik 94 model japon anya mahruti oranı 5,12 olduğu için 30 inçte çok üzülceğimi sanmıyordum ama 235 daha uygun gibi geliyor bana artık. bakalım daha karar veremedim.
Şu anlık öyle bir düşüncem yok ama ilerde ne olur bilmiyorum. Çok fazla da abartmak istemiyorum son muayenemde tüvden geçtik ama her sene yeni bir şeyler ekliyorlar yarın öbürgün ne zorluklar getiriler bilemem ama geriye dönüş kolay olmalı diye düşünüyorum.