KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ortasında kauçuk destek bulunan bir takoz, resimdeki gibi. Şekli markadan markaya değişebilir. Netice itibari ile basit birşey. Resimde görünen kauçuk bölüm zamanla özelliğini yitiriyor, yırtılıyor, kesiliyor. Netice itibari ile motor sallantısını absorbe edemiyor, şaseye yansıyan sallantı arabadakileri az da olsa rahatsız ediyor. Acil bir durum oluşturan başka bir risk faktörü taşıyorsa onu bilemiyorum motor bağlantısı sonuçta önemli olabilir. Bu sallantı şanzıman arızaları ile de karıştırılabilir. Mesela otomatik şanzımanın tork çevrimcisi zamanla özelliğini yitirir o da benzer sallantılara sebep olabilir. Özellikle de aşırı sıcak yaz aylarında olur bu, yağ sıcaktan inceldiği için. Yolculuktan dönünce henüz motor sıcakken araba park halindeyken D'ye ya da R'ye atarsanız hafif sallantılar olur. Bu da acil bir problem değil yaptırmazsanız yıllarca hiçbir sorun çıkartmayabilir. Başınıza böyle birşey gelirse tedbir olsun diye şanzıman yağını ve yağ filtresini değiştirin, hala daha düzelmezse dert etmeyin kalsın öyle. Geçen yaz benim başıma gelmişti. Bu tür şeyler ilk başınıza geldiğinde biraz şaşkınlık yaratıyor sonra kanıksıyorsunuz. Sonuçta sıfır araba değil 10 küsür yaşında ve her problemin de öyle acilen çözülmesi gerekmiyor. Nasıl olsa bu şanzıman günün birinde başka bir problem çıkaracak ve açılması gerekebilecek. O gün geldiğinde çıkacak masraf ta aşağı yukarı aynı olacak. Tork konvertörü dert edip sadece onun için bugün açtırsam da, 5 sene sonra komple şanzıman revizyonu için açtırsam da, şanzımanı açıp komple söküp dağıttıktan sonra çok fazla birşey değişmeyecek. Hatta açtırmak açtırmamaktan daha riskli çünkü işin ehlini bulmak ta öyle kolay birşey değil.
s a ihsan bey bendede aynı sorun vardı anıla arabayı her götürdüğümde arabadan ayrı ses cıkıyodu size tavsiyem dürüst güvenilir işten anlıyan bi usta bulun gerekirse km ce gidin ama işi bilsin dürüst olsun yoksa herkes kör misali yapıyo bu araçları görünce allah yardımcınız olsun ben 2 yıl 2.0 di ye bindim ve bu araçların asfalttan dışarıya cıkarılmayacağını keşfettim ama asfalttada binek araç gibi gidiyodu virajlarda cok güzel yol tutuyodu allah gönlünüze göre versin saygılar.
Vala kardeş virajlarda biraz biraz arkayı atıyor benimkisi,
Ama kardeşim şunuda söyleyeyim ki piyasaya baktığımız zaman arazi koşullarında en güzel 4 çeker ve ortalama yakıtı en uygun araçlar bunlar. Benimkisi V6 ama belki ileride bir 2.0 dizel alacak para bulurum.
kal sağlıcakla
Merhaba Sanırım performansınızı etkileyen ve motorda değişen parça emme manifoldu .Pahalı bir parçadır ve çoğu KV6 freelander da değişir.diğeri ise transfer kutusu dediğimiz arazi şanzımanı..
Freelander KV6 larda en fazla arıza yapan parçalardan bir tanesi Emme manifoldu. VIS variable intake system değişken hava giriş sistemi.Emme manifoldunun içerisinde iki ayrı yerde kelebek şeklinde kapaklar bulunur,Bu kapaklar elektrik motorları (stepper) açılp kapanarak havayı kısa yada uzun yoldan yanma odasına yönlendirir
Araçta pedala tam ve aniden basılır ise motor işletim sistemi bunu farkedip kısa yolu açacak şekilde motorları hareket ettirir ve işlem hızlanıp hava daha kısa yoldan motora gireceğinden güç artışı sağlanır.
İşte arıza da tam bu kelebeklerde oluşur.Araç soğukken bu kelebekler ses yapar (Boşluklardan dolayı) Hava yakıt miktarı da bu boşluklardan dolayı etkilenir bu da motorda düzensiz çalışmaya neden olur.Öyle ki Benim serviste iken tanıdığım emme manifoldu değişmemiş KV6 yoktu.Defalarca değiştirdik ve ilginçtir taktığımız parçalar orjinal olmasına karşın revizyonlu olmadıklarından belli bir süre sonra tekrar aynı sıkıntı yaşanıyor...
herkese selam. ben de sonunda bugün v6'yı aldım. frontera b sport 2.2 benzinliden sonra bayağı konforlu geldi. gidişi filan da hoşuma gitti. görüşmek üzere.
Arka cam arızalı arkadaş, git kısa zamanda yapsınlar. Zaten çok sıkıntı çıkaran parçalardan biride o. O pencereyi içerdeki düğmeden açıp kapatamıyosan eğer bilki tamir görmüş ve sigortası çıkarılmıştır. Ankara da sanayide hemen yapıverirler.
merhabalar, azıcık daha detaylı bilgi verebilir misiniz? konuyu baştan sona okudum ve filmin sonunu merak ettim, her ne kadar mutsuz son olduğunu düşünsem de
2.5 motor olması sebebi ile başlarda biraz çekiniyordum çok yakar diye ve evet öylede oldu 0.78 Kr. yaktı benzinde. Bir depo ile 300-350 Km yol ancak gidiyor ve deposu 260 'a doluyordu. 2 hafta önce gidip Lovato Marka LPG taktırdım ve şimdilerde 90 lira ile 300-330 km yol yapıyor.
Merhabalar.
90 TL gaz ile 300-350 km yol yaptığınızı yazmışsınız. Acaba aracınızda kaç lt'lik tüp olduğunu söyleyebilir misiniz?
Bende 1 ay önce Zavoli marka tüp taktırdım. Ancak 100 km 'de en az 50 kuruş'a kadar düşebildim. Aracımda 40 lt tüp var.
160 km yol yapabiliyorum. ( Max 32 lt gaz dolduruyorum )