2002 WJ Problem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Canasta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,153

Canasta

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar selamlar, bir problemle ilgili araştırma yaparken foruma rastladım. Bu kadar bilgili arkadaşları bir arada bulunca problemimi sizlerle paylaşmak istedim. Yardımcı olabilecek arkadaşlarıma şimdiden çok teşekkürler. 2002 model WJ kasa bir grand cherokee sahibiyim. aracımda quadra drive çekiş sistemi bulunmakta. Normalde kitapçığa göre 4LO konumuna geçmek için ,maksimum 5 kmh hızla giderken, otomatik vitesi N konumuna alıp 4LO konumuna geçilmesi gerekiyor. Ben bu özelliği gerek duymadığım için hiç kullanmamıştım. Ancak malesef aracımı ödünç alan kuzenim 30-40 kmh civarı bir hızla giderken otomatik vites D konumunda iken aracı zorlayarak 4LO konumuna getirmiş . Baya bir gürültülü olmuş , korkup tekrar 4 All Time konumuna geri almak istemiş ancak sistem ( 4 allTime N ve 4LO seçenekleri var ) N de takılı kalmış. Bir süre giderken deneyip tekrar 4 All Time konumuna getirmeyi başarmış. Aracı bana getirdiğinde Arıza ışığı sürekli yanar konumdaydı. Daha fazla bir zarar vermemek amacıyla aracı yerinden oynatmadım.

Bu konuda bilgili olan arkadaşlarım varsa, hangi sistemlerin zarar görmüş olduğunu, zararın vehameti hakkındaki görüşlerini ve aracı yavaş bir şekilde servise götürmek yada servise çektirmek seçeneklerinden hangisinin doğru olduğu konusundaki görüşlerini paylaşmalarını rica ederim. tekrar çok teşekkür ve selamlar...
 

Etiketler
Ynt: 2002 WJ Problem

bence aracınızı servisle konuşmadan hareket ettirmeyin.
kontak kapatılıp tekrar açıldığında yani yeğeniniz size gtirdikten sonra stop edip tkrar çalıştırdığınızda arıza iığı yanmaya devam ediyorsa, şanzumanlarda (arazi ve normal) epey sıkınıtı çıkmış olabiilir. yada sadece arazi şanzımanında da problm olabilir.
 

Ynt: 2002 WJ Problem

Öncelikle geçmiş olsun, bence arazi şanzimani veya orta diferanyelde problem olmuş olabilir... Servis yada ustanizla konusun tavsiyesine göre hareket edin. BEN OLSAM dayanamayip, araci yavaş yürütür ses var mi diye kontrol ederim...
 

Ynt: 2002 WJ Problem

yaklaşık 20 metre ileri - geri hareket ettirdim. Normal şanzumanda herhangi bir fark hissemedim. Arıza ışığı yanmaya devam ediyor. Tabii belki neye bakmam gerektiğini bilmiyor olmamında birşey hissetmememde etkisi olabilir. Normal şanzumana zarar gelmiş olasılığı varmı ? Quadra Drive sistemi yüksek teknolojimi ? Aslında bu güne kadar periyodik bakımları dışında (Chrysler/Jeep Yetkili servis ) (117000km) hiçbir ustaya gitmedim, gerekte olmadı. Bu arızanın sık karşılaşılan bir durum olduğunu sanmıyorum. Servis bu konuda bilgili/tecrübelimidir, yoksa deneme yanılma yönteminimi dener. Quadra Drive sistemi söküp orjinali gibi yapabilirlermi? Çok kısıtlı mekanik bilgimle kendime doğru cevapları vermem mümkün değil. Böyle bir arızanın çıkartabileceği maddi hasarın boyutu nedir ? Servise gidip onların diyeceklerini ve söyleyecekleri rakamları duymadan önce sizlerin verdiği her bilgi paylaşım çok değerli.
 

Ynt: 2002 WJ Problem

Geçmiş olsun . Cehck Engine ışığı yanıyor anladığım kadarıyla . Acaba şanzımanda ki sıkıntıdan da yanar mı bu ışık ? Aracı denemeden yada incelemeden birşey zöylemek zor özellikle maliyet olarak .

Aşağıda linkini verdiğim sayfada WJ diagonostic anlatılıyor . Kontağı takıp on-off , on-off , on yapın 5 saniye içinde diyor . Sonra Km sayacından Kodları verecek diyor . İsterniz sayfada anlatılan gibi kontrolü gerçekleştirip çıkan koldarı yazın buraya . Böylece yorum yapmakta kolaylaşabilir .

Kolay gelsin...

Özür ... Linki unutmuşum .
http://209.85.129.132/search?q=cache:spxOgmotiHMJ:www.wagoneers.com/WJ/tech/codes.html+http://www.wagoneers.com/WJ/tech/codes.html&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr
 



Ynt: 2002 WJ Problem

teşekkürler ancak linki göremedim , bir hatamı yapıyorum ?
 

Ynt: 2002 WJ Problem

Hata Kodları :

P0235 Turbo/Super Charger Boost Sensor A Circuit

P0579 Speed Control Switch # 1 Performance ( Cruise Switch Stuck in a valid voltage range )

P0702 Transmission Control System Electrical

P0703 Brake Switch Stuck Pressed or Released ( Incorrect input state detected in the brake switch circuit )

Tabii benim için anlam ifade etmiyor bu hata kodları. bu kodlar ne anlama geliyor ?
 






Ynt: 2002 WJ Problem

normal servislerini izmir de yaptırıyorum. ama araç bu halde izmir'e gidermi ???
 

Ynt: 2002 WJ Problem

geçmiş olsun bende 1999 wj 4.7 v8 var aracımda ouadra trak var seninki artı olarak driver eklendi buda patinajı ortadan kaldırmak ve tekerlerdeki güç dağılımını ayarlamak için yapılmış ve çekişi güçlendirmiş oluyor avrupa modeli diye geçen yani senin modelinde var.aracı çalıştır n yani boşa al sonra araziyi duraksatmadan 4loya alaldığın zaman araçta ekstra güç hissediçeksin ayağını frenden yavaşca cek yavaşca eger sorun yoksa ilerlemesine izin ver tabi bu arada otomatik vitesi d ye almayı unutma duruma göre hbr ver ustamla görüşeyim amerikadan gelme jeeplerle büyümüş bir arkadaş yardımı olur ama istanbulda bende kocaelinden gidiyorum ona bol şans.
 

Ynt: 2002 WJ Problem

Şu durumda aklıma gelen en iyi seçenek arkadaşlarında dediği gibi servis yada servislerle görüşüp tavsiye aldıktan sonra yürüterek sorun olup olmadığına bakmak . En azından ben böyle yapardım .

Bence servisinizi yada arkadaşların tavsiye edeceği ustlarla bir görüşün .

Tekrar geçmiş olsun . Umarım bir sorun olmamıştır yada en ucuz şekilde atlatırsınız .
 

Ynt: 2002 WJ Problem

Ben hiç wj aarştırmamıştım.... bu arıza kaydı alma işini wj de yeni öğrendim...

235---- turbo basıncını ölçen sensörde sorun var... Araç aşırı kompresyona girmemişse, ki o süratte olmaz, bu olayda olmamıştır
579---- şanzman içindeki speed sensöre voltaj yanlış gidiyor.... Bu cruise sırasında sıkıntı yaratır, vites değişimleriniz bozulur, yanlış hız değeri okunabilir v.s.... Bu da bu olay sırasında olmamış...
702---- İşte bu bu olayda olmuş olabilir... sizin makinede aslında quadra trac var... Tek farkı quadra drive ın electronic ön arka def klitler mevcut ve mekaniği quadra trac ile aynı olan şanzmanın küçük ama verimli değişikliklerle gerektiğinde değil devamlı %48 ön %52 arka dağılım yapan aktarma şanzmanı var....
703--- Fren lambasıyla ilgili bi sorun galiba, en fazla abs yi olumsuz etkiler.... bu da ayrı sorun...
Bu aktarma şanmzmanın içinde tahriği sağlayan bi zincir var, bu zincir sıyırmış ve diş atlamış, diş atlamış olması önemli değilde, bu atlamayı yaparken kırdıkları sorun.... Bu yüzden öne tahrik verimli değil ve bunu makine görüp arıza lambası yakıyor...

Servisle görüşüp, ön şaftı bi eksozcuda dahi basitçe söküp yol alabilirsiniz.... araç çekilecekçe mutlaka normal şanzmanı p ye, aktarma şanzmanını n ye almalısınız.

Eski amerikan ustaları bu makinalardan anlamaz... yetkili servisler bile bilmiyor.... Kuşadasında halı saha işleten Şahin ustayı bulabilirseniz size ne mutlu.... Şu anda Lustra7 hazırlıyorlar yarış için. Veya Bodrum' dan Paşalı petrol yanındaki Kadir ustayı bulun.. Bunlar maslakta yetişmiş, çok bilgili ve kibar insanlar... Alp' in selamı var diyin... hallederler....

Geçmiş olsun...
 

Ynt: 2002 WJ Problem



bu 2 sorunda olay la ilgili olabilir bence. çünkü hızlı giderken (40 bile hızlıdır bu arada) arziye aldığınızda, araç arazi vitesinde ağır devir olduğu için 1500 devirde normal seyrederken araziye aldığınızda bu çok daha yüksek devirlere bir anda çıkması anlamına gelir yüksek kompresyona bir anda düşmesi anlamına gelir ki bunlarda bu sorunlara neden olabilir bence. (kişisel yorumumdur)
 



Ynt: 2002 WJ Problem

araç arıza ışığı ( check engine ) kendi kendine söndü.
izmirden bir usta geldi aracı kullandı ve yola çıkmasında bir sakınca görmedi, aracı beraber izmir de yetkili servise götürdük. serviste kontrolden geçti bir problem yok dediler.
servise göre bu araçların şanzumanları çok sağlammış, o yüzden hasar vermek için epey bir zorlamak lazımmış. gönül rahatlığıyla kullanmaya devam edebilirsiniz dediler.
ilgilenen herkese çok teşekkürler.....