2003 2.7 Crd Aldım, Birkaç Sorum Var...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uslsy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 285
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 73,290
Cherokee olduğunun farkındayım, karma karışık alt marka üst marka
Benim ilgilendiğim ve yakıt tüketimi yüzünden vazgeçtiğim 2003 -2004 cherokee 2,8 crd veya 2.8 crd renagade idi
 

Etiketler
Evet arkadaşlar gelelim yükseltme konusuna!

Aracı, @Erem abinin hediyesi olan (Buradan da teşekkürlerimi tekrar sunarım kendisine.) 2inch lik get (takoz) ile yükselttik. Yükseltme malzemesi için herhangi bir ücret ödemedim bu sebeple. İşçilik olarak 300lira ödeme yaptım ilk etapta. Herşey güzel. Araç 2inch ile bu kadar değişir mi. Değişirmiş valla çok güzel oldu.

Yükseltme sonrası sıra geldi rot ayarını yapmaya. İşin rengi rot ayarı yapmaya gittiğimde değişti maalesef. Alt rot başlarında problem çıktı. Onları yenilemek zorunda kaldım. Bi 400liraya yakın da bunların yenilenmesi için işçilik ve malzemeye ek ödeme yaptım.

Herşey yapıldı, tam ohhh diyecekken eve dönüş yolunda araba başladı Death Wobble a. Al başına iş. Sağ teker 60km/h den sonra çukura düştü mü yada tümsekten geçti mi araç bir titremeye başlıyor, direksiyon bir sallıyor aman da aman... Düşman başına gelmesin. Değme dansöze taş çıkartır. Hızlı giderken olduğunu düşünemiyorum. Tabi 2 gün sonra yine sanayi yolları taştan. Gittim sanayiye gerekli incelemeler vs yapıldı sonunda rot amortisörümün çalışmadığını bulduk. Sorun ondan kaynaklanıyormuş, haydi bir de onu değiştirdik. Sırf onun malzemesi 300 lira tuttu. Gitmişken bir de bakımını yaptırayım dedim. Rot amortisörü değişimi ve bakımla birlikte olduk 1.350tl lik. Yani anlayacağınız yükseltme bana dolaylı etkileri ile birlikte malzemesine para vermemiş olmama rağmen geldi 2050TL ye.

Aşağıya 8 Eylül 2019 tarihinde yaptırdığım işlemlerin listesini ve fiyatlarını yazıyorum. Genelde çok memnun kaldığım yerlerin ismini veririm fakat bu firma işçiliği az gösterip malzeme fiyatlarını piyasadan yukarıda verip ince ince sevdi beni. Ben anlamaza yattım artık. O yüzden yazmıyorum firma bilgilerini.

 
Son düzenleme:

Gittim sanayiye gerekli incelemeler vs yapıldı sonunda rot amortisörümün çalışmadığını bulduk. Sorun ondan kaynaklanıyormuş,
neyse sonuç güzel olmuş en azında, ayrıca bu arızalar da ileride çıkacaktı nasılsa, şimdiden değişmiş oldu.

rot amortisörü derken ön alttaki direksiyon amortisörü mü demek istiyorsun ya da usta öyle mi adlandırıyor?

sormamın sebebi hem bu sitede hem de başka bir forumda bir arkadaş iddia ediyordu da bu amortisörden dolayı DW olmaz diye.

benim araçta da DW vardı, amortisör sıfır takılmıştı yükseltme sonrası, bir baktık ki bozukmuş, değişince düzelmişti.
 


Aynen öyle. Direksiyon amortisörü. Birçok parçadan olabiliyor. Bir check list var bununla ilgili. Benimki bundan. Bildiğin çalışmıyordu amortisör. Olmaz diyen arkadaşa selam olsun. Tecrübe edince insan neyin ne olduğunu öğreniyor.
 



motor yağı 10 / 60 standardımı sizin arabaların ?
 




Banada Jeep servisi önermişti 10-60 mobil 7000 km sonra boşaltıp 10-40 mobil yağ ile değiştirdim yağ basınç göstergesi çok yükseliyordu şimdi normal seviyelerde duruyor
 

Birde direksiyon amortisörü çok farkettiriyor değişmeden önce bozuk yolda dalma yapıyordu
 






aynennn,

dediğin gibi bir check list var, ama ön düzende her şey çalışır durumdaysa ve sorunsuzsa ilk bakılacaklardan biri bu hele ki yükseltme sonrası.

bende de 4" sonrası 50-60 ile giderken yaptı, 3-4 defa yakalandım ve inanılmaz korkutucuydu.

H/D amortisör için bence 300 TL normal, ben 3 sene önce 275 ödemiştim Old man emu için.
tek pahalı bulduğum arka fren balatası oldu ki o da kaliteli bir marka ise normal gibi.

diğer yandan 2" çok fark ettiriyor aracı, çok daha güzel olmuş maşallah.
bir tek ön rüzgarlık var benim gözüme batan