2003 2.7 Wj De Stop Etme Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thedentistmali Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,480

thedentistmali

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Yer
antalya
İyi günler.2003 grand cherokee 2.7 aracım var.yaklaşık 3 ay önce şanzıman revizyonu geçirdi.tam sıkıntılar halloldu rahat rahat binerim artık dedim bu seferde garip bi stop etme sorunu yaşamaya başladım.Araç düz yolda 2 saat gitse sorun yok ama rampa yukarı çıkmaya bailayıp biraz ısındığı anda stop ediyor ve yaklaşık 15-20 dakka beklemeden tekrar çalışmıyor.Hararet göstergesi 100-105 gibi seviyelere geldiğinde bi anda duruyor motor ve soğumadan çalışmıyor tekrar.Hararet göstergesi 95 lere falan indiğinde çalışıyor.geçen gün 10 litre su boşalttım radyatöre dıştan soğudu çalıştı.termostat da bulunan müşürden şüpelendik değiştirdik sorun düzelmedi.Bu gibi sorun yaşayan varsa yardımlarınızı bekliyorum...teşekkürler
 

iyi günler
araç yüksek sıcaklığa çıktığı için kendini korumaya alıyor ve stop ediyor.
araç tam anlamıyla kendini soğutamıyor.
1- radyatör dış yüzeyi hava kanalı fanın üflediği yer çamurlu olabilir
2 -radyatör içi kireç kaplanmış olabilir şişletmek lazım
3- araç ısındığın lazerli sıcaklık okuyucu ile su sıcaklığını ölçmek lazım gösterge ile aynı mı müşür sıcaklığı fazla okuyabilir.
4 -fan civalı ise tam kilitleme yapmayabilir.
5- fanın yanında küçük birde klima fanı var ona elektrikçide direk bir düğme bağla çok ısındığında yardımcı olarak onu devreye sok
6 -tamponun orada radyatör önüne engel olan bir şey olabilir vinç yanlış montajdan hava almayı engeller.
 


sözler oto nun da dediği gibi soğutma sisteminde bir sorun var bence de

sorun radyatör de ise şişletmeyin, direk yenisi ile değiştirin ve kötü bir yan sanayi olmasın
klima fanı da geçici bir çözüm, sonuçta bu araç yıllardır doğru sıcaklık ile bu klima fanı olmadan çalışıyor ise şimdi de çalışmalı..
sistemde bir sorun varsa onu bulmak ve parça yenilemek en iyi çözüm. hararet gören motolar çok büyük masraf açar, onun yerine araca bakmak ve yenilemek daha iyi..
 




çalışmaması iki şekilde olabilir. ya sürekli döner ve feci ses yapar. yada hiç dönmez yada yeteri kadar hızlı dönemez ve araç sürekli hararet yapar. motor ısınınca motoru kapatıp elinizle pervaneyi çevirin kolayca dönmemesi lazım. soğuk ise kolayca dönebilmesi gerekir.
 

Sorun çözüldü.soğutma sistemi arızası değilmiş.krank sensörü ve eksantrik sensörleriymiş


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 

sorunun nasl çözüldüğünü tam olarak anlatır mısınız? biz de bilgilenmiş oluruz.
bu sensörler hararet göstergesi ile paralel mi çalışıyorlar? motor genelde 100 de mi çalışıyor yoksa trafikte ve yokuşta yukarı çıkıyor mu?
 

Abi aynı sıkıntı bendede Var benimki 4.0 cherokee xj
 

Cam (Egzantrik) Sensor ve Krank Sensörlerin kronik belirtisi seyir halinde giderken stop etme. Özellikle bir süre durduktan sonra tekrar çalışıyorsa Egzantrik sensöründen şüphelenebilirsiniz. Böyle bir durumda egzantrik sensörünü bir şekilde soğutursanız araç muhtemelen çalışacaktır. Sadece WJ'lerde değil özellikle Mercedes'lerde de bir çok kişinin başını ağrıtan bir sorun.
 



aşırı hararetle ilgili birşey değil tabi bu sensörler. sensörler araç ısınınca etkileniyor olabilirler sadece. TPS vs de öyledir.