Alfonse
Zirve
- Mesajlar
- 4,954
- Tepkime Puanı
- 50
Bana gelen Pm' den ve verdiğim cevaptan alıntıdır..
Herkes faydalansın diye düşündüm....
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Ynt: (Konu Yok)
« Gönderilen: ???? : Bugün 23:36:25 » Alıntı Yanıtla Mesajı kaydet Sil
--------------------------------------------------------------------------------
Alıntı sahibi: ????, Tarihi: Bugün 23:07:22
Üstad Merhaba,
Öncelikle konumda vermiş olduğunuz cevaplar için teşekkür ederim. Sol ayna işini inşallah çözeceğim konuya yazdım Teknik bilginizi olması sebebiyle ufak bir soru soracağım;
2004 aracımda sanırım katelitik konvertörde kurum kaplamasından dolayı sıkışma var. Buda 2-3 haftada bir motor ışığını yakıyor. Aracı bilgisayara bağladığımızda tanımsız hata alıyoruz. Hata kaydını siliyorum 2-3 hafta sonra tekrar arıza veriyor. Herneyse bigün araç çekişten düştü, hemen stop ettim tekrar çalıştırdım arıza lambası söndü ve çekişte problem olmadan devam ettim. Bunun üzerine turboyu ele almaya karar verdim. 3-4 yere gittim ve Şaşmazda Mercedes Sami servisinde turboyu güzelce temizlettim. Turboda sıkıntı olmadığını öğrendim. Çünkü aradan yine 3-4 hafta geçti arıza lambası yine yaktı. Fakat bazen çekişten düşüyor bazen düşmüyordu. Daha sonra HMC Amerikan garajında oksijen sensörünü değişmeyi deneyelim dedik ve oksijen sensörü değiştik. Oda sonuç vermedi Sonra 4-5 2003 model kullanan insanları buldum onlarda da aynı sıkıntı varmış. Çok enteresandır bu sorunu katelitik konvertörü alttan kaynakla açıp içindeki kurumu temizleyerek çözmüşler. Hatta bizzat görüştüm yapanlarla kesinlikle turboyu falan sökemeyin katelitik konvertöründen başka hiçbiryerrde aramayın bu sorunu yazmışlar. Sizce katelitik konvertörü temizletmem uygunmudur? Sadece fikir almak için rahatsız ediyorum. Diğer araçlar bu şekilde sorunu tamamen çözmüşler hatta birisi Akgün ustada komple turboyu değişmiş katalitik konvertörü kırdırıp içini temizletmiş hem çekişi rahatladı hemde sorun gitti diyor.
Çok uzun ve karışık geldiyse affola.
Saygılarımla
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Selam,
Turbo' dan biraz anlarım, az bişeyde dizelden.... ama süper olduğum söylenemez bu tip motorlarda...
___________________________________________
Katalitik konvertör sadece çevre temizliği/emisyon için icad edilipp kullanılan bi sistemdir...
Kabaca,
katalitik konvertör içinde çok özel bi seramik yapı vardır. araç çalıştıktan sonra bu seramikler tıpkı seramik fırınındaki pişen seramikler gibi aşırı ısınır. Ve motorun yakamadığı zararlı gazlar v.s. ler bu seramiklerin harareti ile karşılaşınca yanarlar, dışarı doğaya atılmazlar...
Yani katalitik konvertörün performans arttırıcı bi yararı yoktur, sadece çevreye yararı vardır.
Performans için aksine, içindeki daracık petekli yapı sayesinde çok sıkı bi susuturucu gibi olduğunu düşünürsek, performans kaybı vardır. Hele birde çok km sonra tıkanırsa performans iyice düşer...
Katalitik konvertörün önündeki ve arkasındaki; lambda sensörü, o2 sensörü v.s. gibi isimler verilen sensörler ise
Konvertör önündeki sensör;
motordan çıkan gazı ölçer, beyne bilgi verir, şunu bunu yakamıyorsun v.s. diye... başka işi yok..
Konvertör sonrasındaki sensör ise;
Konvertörün işini doğru yapıp yapmadığını anlar... başka işi yok...
Ben opel servisinde felanda çalıştım, ya seramikler temizleniyor, ki yalan..
bi çok aracın konverteri boşaltılıyor, doğrudur...
yada susturucu içindeki yapı boşaltılıyor,
yada konvertör komple sökülüp yerine uygun bi susturucu takılıyor...
Bu işlemlerin aracınızıa hiç bi zararrı yok, aksine performansınız artar.
Ama bu işlemler yapılırken sensörler kesinlikle yerlerinde kalmalı...
Öndeki sensör gene bilgi okumalı, eğer arıza lambasını bu yakarsa, sorun ya motorda yada sensörde... konvertörle alakalı değil...
Eğer konvertör sonrasındaki sensör yakarsa, ki konvertör yerine başka susuturucu takılırsa bu doğal -çünki susuturucudan çıkan gazlar doğaya zararlı- ve sensör konvertörünün işini düzgün yapamadığını zannediyor ve arıza lambası yakıyor....
Bu durumda konvertör sonrasındaki sensörün bi şekilde yanıltılması lazım ki bunun nasıl yapıldığını bilmiyorum.
Sizin iki alternatifiniz var, ya biiii sürüüüü para verip orjinal konvertör alacaksınız...
Yada Şaaşmazda Gürbüz Eksozda ki Ali abiye gideceksiniz...
Bu siteye Gürbüz eksözun ilanını açtım...
Ali abiyi yıllardır çok iyi tanıyorum, çok çok bilgili biririsi..
Kesinlikle gidin ve Alp' in selamını söyleyin...
Size detayı ile olurunu olmazını anlatacaktır...
Yanlış anlamayın, bu usta tavsiyelerimden en küçük bi çıkarım yok, vallahi billahi tallahi....
İnşallah sorun çözülür...
Ben siteye her zaman girmem...
Tel nom 0 5..... ne zaman sterseniz arayabilirsiniz. Bu konularda mesleğim değil, hobim... bilginiz olsun...
Saygılar...
Herkes faydalansın diye düşündüm....
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Ynt: (Konu Yok)
« Gönderilen: ???? : Bugün 23:36:25 » Alıntı Yanıtla Mesajı kaydet Sil
--------------------------------------------------------------------------------
Alıntı sahibi: ????, Tarihi: Bugün 23:07:22
Üstad Merhaba,
Öncelikle konumda vermiş olduğunuz cevaplar için teşekkür ederim. Sol ayna işini inşallah çözeceğim konuya yazdım Teknik bilginizi olması sebebiyle ufak bir soru soracağım;
2004 aracımda sanırım katelitik konvertörde kurum kaplamasından dolayı sıkışma var. Buda 2-3 haftada bir motor ışığını yakıyor. Aracı bilgisayara bağladığımızda tanımsız hata alıyoruz. Hata kaydını siliyorum 2-3 hafta sonra tekrar arıza veriyor. Herneyse bigün araç çekişten düştü, hemen stop ettim tekrar çalıştırdım arıza lambası söndü ve çekişte problem olmadan devam ettim. Bunun üzerine turboyu ele almaya karar verdim. 3-4 yere gittim ve Şaşmazda Mercedes Sami servisinde turboyu güzelce temizlettim. Turboda sıkıntı olmadığını öğrendim. Çünkü aradan yine 3-4 hafta geçti arıza lambası yine yaktı. Fakat bazen çekişten düşüyor bazen düşmüyordu. Daha sonra HMC Amerikan garajında oksijen sensörünü değişmeyi deneyelim dedik ve oksijen sensörü değiştik. Oda sonuç vermedi Sonra 4-5 2003 model kullanan insanları buldum onlarda da aynı sıkıntı varmış. Çok enteresandır bu sorunu katelitik konvertörü alttan kaynakla açıp içindeki kurumu temizleyerek çözmüşler. Hatta bizzat görüştüm yapanlarla kesinlikle turboyu falan sökemeyin katelitik konvertöründen başka hiçbiryerrde aramayın bu sorunu yazmışlar. Sizce katelitik konvertörü temizletmem uygunmudur? Sadece fikir almak için rahatsız ediyorum. Diğer araçlar bu şekilde sorunu tamamen çözmüşler hatta birisi Akgün ustada komple turboyu değişmiş katalitik konvertörü kırdırıp içini temizletmiş hem çekişi rahatladı hemde sorun gitti diyor.
Çok uzun ve karışık geldiyse affola.
Saygılarımla
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Selam,
Turbo' dan biraz anlarım, az bişeyde dizelden.... ama süper olduğum söylenemez bu tip motorlarda...
___________________________________________
Katalitik konvertör sadece çevre temizliği/emisyon için icad edilipp kullanılan bi sistemdir...
Kabaca,
katalitik konvertör içinde çok özel bi seramik yapı vardır. araç çalıştıktan sonra bu seramikler tıpkı seramik fırınındaki pişen seramikler gibi aşırı ısınır. Ve motorun yakamadığı zararlı gazlar v.s. ler bu seramiklerin harareti ile karşılaşınca yanarlar, dışarı doğaya atılmazlar...
Yani katalitik konvertörün performans arttırıcı bi yararı yoktur, sadece çevreye yararı vardır.
Performans için aksine, içindeki daracık petekli yapı sayesinde çok sıkı bi susuturucu gibi olduğunu düşünürsek, performans kaybı vardır. Hele birde çok km sonra tıkanırsa performans iyice düşer...
Katalitik konvertörün önündeki ve arkasındaki; lambda sensörü, o2 sensörü v.s. gibi isimler verilen sensörler ise
Konvertör önündeki sensör;
motordan çıkan gazı ölçer, beyne bilgi verir, şunu bunu yakamıyorsun v.s. diye... başka işi yok..
Konvertör sonrasındaki sensör ise;
Konvertörün işini doğru yapıp yapmadığını anlar... başka işi yok...
Ben opel servisinde felanda çalıştım, ya seramikler temizleniyor, ki yalan..
bi çok aracın konverteri boşaltılıyor, doğrudur...
yada susturucu içindeki yapı boşaltılıyor,
yada konvertör komple sökülüp yerine uygun bi susturucu takılıyor...
Bu işlemlerin aracınızıa hiç bi zararrı yok, aksine performansınız artar.
Ama bu işlemler yapılırken sensörler kesinlikle yerlerinde kalmalı...
Öndeki sensör gene bilgi okumalı, eğer arıza lambasını bu yakarsa, sorun ya motorda yada sensörde... konvertörle alakalı değil...
Eğer konvertör sonrasındaki sensör yakarsa, ki konvertör yerine başka susuturucu takılırsa bu doğal -çünki susuturucudan çıkan gazlar doğaya zararlı- ve sensör konvertörünün işini düzgün yapamadığını zannediyor ve arıza lambası yakıyor....
Bu durumda konvertör sonrasındaki sensörün bi şekilde yanıltılması lazım ki bunun nasıl yapıldığını bilmiyorum.
Sizin iki alternatifiniz var, ya biiii sürüüüü para verip orjinal konvertör alacaksınız...
Yada Şaaşmazda Gürbüz Eksozda ki Ali abiye gideceksiniz...
Bu siteye Gürbüz eksözun ilanını açtım...
Ali abiyi yıllardır çok iyi tanıyorum, çok çok bilgili biririsi..
Kesinlikle gidin ve Alp' in selamını söyleyin...
Size detayı ile olurunu olmazını anlatacaktır...
Yanlış anlamayın, bu usta tavsiyelerimden en küçük bi çıkarım yok, vallahi billahi tallahi....
İnşallah sorun çözülür...
Ben siteye her zaman girmem...
Tel nom 0 5..... ne zaman sterseniz arayabilirsiniz. Bu konularda mesleğim değil, hobim... bilginiz olsun...
Saygılar...