Ynt: 2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 Benzin (merdiven Şase) İle Overland
Suzuki Grand Vitara 1.6 i 96 cv
5.125:1 1,816 / 1,00....
41/ 8 dişli vardır içinde
Suzuki Grand Vitara 2.0 i 128 cv
4.875:1 1,816 / 1,00 ...
39 / 8 dişli vardır içinde
şimdi hesapladım çok da fark yokmuş +%5.1 ??? fark yapar degmez gibi görünüyor..
bu işlemi yaparsanız %5.1 son süratten kaybınız olur.. güç den tork dan ,,%5.1 artışınız olur..
''Ayrıca bu işlemin bana maliyeti ne olur; arıza yapma riski nedir?''
aldıgınız yere eskisini verip bunları alırsanız..1000<>2000 tl. gibi..belli bir rakamı yok
neye tutturulursa..
orjinal ekipman arızası olasılıgı sizin şansınızla ilğili..yok kadar az..
bayılma işini dış capı küçük lastik ile de cözebilirsiniz..
215 -60-16 lastik kullanırsanız %3.44 fark yapar..
bu işlerin hesapları hesap makinesinde cıkan orantı hesaplarınla gercek veriler arasında farklılık yapıyor net bir şey söyliyemiyorum..
size kendi aracımdan örnek veriyim..dinamometrede çeşitli beygir ölçümlerim var
aracım fabrika cıkışı 110 beygir onu 27 inç standart lastiğinle aldım..
%9 büyük caplı lastik ile 29.5 inç..beygir ölçümüm 80 beygir..
lastikten kaybettiğim hesap makinesinde belli dinamometre ise % 20 beygir kaybettin diyor..
derimki hem dif hemde ebat degişikliği aracınıza hesap makinesinde %8 desede gercekde %15 üstü güç demektir..
şu an standart lastiğinizle dinamometrede bir ölçüm yaptırın arac güçünü veremiyorda bi derdi varsada cıkar ortaya düzeltirsiniz..cirde 2 tane cıkma emanet 2 ufak lastiği sadece arka tekerlere takıp bir ölçüm yapın aradaki farkı görün..
yaparsanız güç löçümlerinin cıktı kagıtlarını almayı unutmayın..