2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,801
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

KSD kesin rakamı söyleyecektir ama benim bildiğim kadarıyla; özel yapım 16 inch jantlar + 4 adet 245/70R 16 BF GoodRich A/T lastik 1500TL civarındaydı diye hatırlıyorum.
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Çok güzel görünüyor, virüs kapılmış, kan'da offroad var sıra yükseltme ve vinç'e doğru geliyor.. hayırlı olsun..
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Offroadpassion' Alıntı:
Çok güzel görünüyor, virüs kapılmış, kan'da offroad var sıra yükseltme ve vinç'e doğru geliyor.. hayırlı olsun..

Hakan Bey, sizin gibi bir ustadan böyle övgü almak gurur verici, teşekkürler. Dediğiniz yönde devam ediyorum. Sayın Ugurgül, lastikler 225X4= 900 TL ye maloldu.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Jantları unutmuşum, sevgili Braveheart haklı, jantlarda tanesi 150 TL ye maloldu, yani toplam 1500 TL.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

tşk ederim aracınız çok yakışıklı olmuş ksd bey güle güle kullanın aracınızı
 




Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Eklemeden geçemeyeceğim. Sayın KSD'nin aracı, common rail ile ECU arasına yerleştirilen küçük (sigara paketi kadar) bir elektronik modül sayesinde (DTE box-tuning) şu anda 156BG ve 365NM torka sahip. ÜSTELİK YAKIT TÜKETİMİ'nde ARTIŞ YOK! Merak edenler şuradan bakabilir: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29337.0
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel


bu modeller
yıllar sonra her ne kadar farklı teknolojiler kullanılmış olsa da Lada'nın akibetinden kaçamayacak bu durumda
yada bu araçlarda bu gibi problemler gerekli koruma sağlanırsa yaşanmaz mı ?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

KEŞKE bu konuyu açan arkadaşımız, konu başlığını: "Grand Vitara 1.9 DDiS" veya "yeni kasa DİZEL grand vitara" şeklinde değiştirse de, bu model ile ilgili herşeye bu konuda devam etsek. Gördüğüm kadarıyla yeni kasa 1.9 DDiS sahiplerinin sayısı ancak 2 elin parmakları kadar veya konuları sadece okumakla yetinip bu araca sahip olduklarını gizliyorlar.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Ben de daha önce de 1.9 DDIS lerle ilgili olarak bu konu ve benzer konulardaki bilgilerin ortak bir başlıkta toplanmasıyla,bilgilerin dağınıklığı,kolay ulaşılamamasıyla ilgili ortaya bir serzenişte bulunmuştum ama ,bir değişiklik olmadı...
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Hem 1.9 DDiS Grand Vitara sahibi olarak forumda görünen kişi sayısı çok az hem de bu modele modifikasyon (yükseltme, vb) yapma imkanı diğer modeller kadar -en azından şu an için- YOK denecek kadar az. SONUÇTA, konuştuğumuz konular genellikle:
1- Motor, mekanik aksam ve çalışması hakkında bilmediklerimiz;
BOX-tuning ile motor gücü ve torkunu artırma: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29337.0
Elekttrikli turbo soğutma motoru: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=31460.0
V-Kayışı değişimi: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28563.0
4-mevsim / kışlık lastikler ve boyutları: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=30676.0

2- Aracımıza uygun aksesuarlar;
ön-arka tampon koruma: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28006.0
far çerçevesi, paspas seti, bagaj havuzu: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=33922.0

3- Periyodik bakımlarda yapılan ayarlar, değişmesi gereken parçalar: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=33728.0
oluyor.
(OHHH BE En azından siteye üye olduğumdan beri 1.9 DDiS Grand Vitara ile ilgili açılmış konuları bir araya toplayabildim )
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Son mesajdan bu yana 1 ay geçti, anlaşılan yeni kasa Grand Vitara 1.9 DDiS cephesinde değişen birşey yok.
İçinde bulunduğumuz ay da MTV'nin 2. taksidinin ödeneceği ay.
Yeni kasa Grand Vitara 1.9 DDiS Grand Vitara 1.9 DDiS'ler de Türkiye pazarına gireli 3. yıl olduğundan, bu araca sahip herkes MTV 2. taksidi olarak 868 küsür TL ödeyecek.
Bakalım sonra bütçemizi nasıl denkleştireceğiz? Güzel ülkemde bu vergiler çok ağır geliyor artık.
 


Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Bugün SUZUKİ yetkili servisini telefonla arayıp, "Grand Vitara 1.9 DDiS (dizel) 40.000km periyodik bakımında, (motor yağı ve yağ filtresi HARİÇ) değiştirilmesi gereken parçaların neler olabileceğini ve KABACA periyodik bakım masrafının ne kadar tutacağını" sordum.
HAVA filtresi, YAKIT filtresi ve POLEN filtresi değişimi + bakım işçiliğinin KABACA 200TL tutacağını söylediler. Bana biraz FAZLA geldi.
EĞER yakıt filtresi 50TL civarında ise bu 3 filtrenin değişimi BOSCH Car & Diesel Servisinde max 100TL tutar.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Bence de motor yağ ve filtresi hariç rakam yüksek, motor yağı + filtre 100 civarı tuttuğu göz önüne alınırsa ,50-60 tl kadar yüksek gibi geldi(filtreler arasında en pahalı polen filtresi ,30.- civarı yanlış hatırlamıyorsam ,o da yerli olanı.Orjinali 60.- tl üzeri,ama rahat olun yerliler de çok kaliteli imiş ben de bununla değiştirttim).

Diğer konu vergilerle ilgili;
Eveeet .Malesef ben de bu ay 868 TL yi istemeden,gönlüm elvermeden vereceğim maalesef ,bunu bile düşünürken 37 maddelik tasarruf tedbirlerinde ilave bir taksit daha konuşulduğunu biliyoruz ,diyecek çok şey var da kısa ve özet olarak şu cümleyle yetinmek zorundayım ;dünyanın en kazık araçlarına maalesef her açıdan ülkemizde biniyoruz ve GSMH mız yerlerde sürünürken,İNANILACAK GİBİ DEĞİL,Koyun psikolojisi moduna tam olarak girmiş bulunuyoruz...........Evet ülkemiz cennet ama art niyetli insanlar hakkında bu kadar olumlu düşünemiyorum artık,içim sızlayarak.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Bu arada bir bilgiyi daha paylaşmak istedim;

Geçen yıl aracımı , Japonya'dan distrbtr vasıtasıyla yetkile servise gelen listeye dahil olduğum için, intercooler kodlaması için çağırmışlardı,bunu yaptırdım ,ayrıca geçen ay Motor kablolarının braket ile toplanması için çağrıldım+turbo çıkışının hortum ve kelepçesi değişti bilginiz olsun.Bilemiyorum sizler bu işleme dahil miydiniz?

Sorduğumda güncellemeler ve bazı Avrupa modellerinde yaşanan olumsuzlukların düzeltilmesine yönelik bir çalışma olduğunu öğrendim.Turbo çıkışı basınçlı olduğu için bazı araçlarda güç kaybı yaşanmış ve bunu güçlendirmişler ayrıca motor üzerinden geçen kablolar da aynı mantıkla yangın riskine karşı yaklaşık 13x10 cm ebatında bir muhafazaya alınıyor.
Aslında ilk başlarda servise çağrılma psikolojisinin hoş birşey olmadığı kanısında olsam da olayı analiz ettikten sonra SUZUKI nin bu çabasının taktire değer olduğunu düşünüyorum,tüm olumsuz risk olasılıklarını bile sürekli update ederek üzerinde çalışıyorlar ,çok hoşuma gitti.