2009 4x4 Otomatik Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan botan034 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,403

botan034

Ana Kamp
Mesajlar
71
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
herkese selamlar aracımda hararet sorunu var ustaya gösterdim ama halletmek yerine daha kötü oldu usta anormal bir şey yok diyor. ön soğutma sistemini söktük yıkadık taktık yinede olmadı. normal yolda giderken bile hararet yükseliyor. sizce nereye bakayım.
 

Etiketler
hararet
Ynt: 2009 4x4 Otomatik Hararet Sorunu

Sorun olduğuna karar verme süreci nasıl işledi?
 

Ynt: 2009 4x4 Otomatik Hararet Sorunu

camura gırıyorsanız,

komple klima ve normal radyatoru sokun , dışarı çıkarın,
herikisini de düşük basınçlı bir makina ile 3-5 gün önce köpük sıkıp bir önden bir arkadan yıkayın.

radyatorlerın tıkalı olmadığına da emin olun (iç su sirkilüsayon hattının)
 


Ynt: 2009 4x4 Otomatik Hararet Sorunu

sirasiyla yapilabilecekler:

radyatör kapagi kontrolü (bozuk kapak basinç düsümüne sebep olur), bu da hararet yapar

antifriz seviyesi kontrolü (eksikse problem olur)

antifriz degisimi (karisim %50 su -%50 antifriz degil de antifriz orani %70 in üzerindeyse kazara, bu bile hararet sebebi olabilir)

radyatör temizligi (buna dikkat, araç otomatik oldugu için radyatör bu temizlik sirasinda içten delinirse ve sanziman yagina antifriz karismaya baslarsa bi de sanziman probleminiz olur, cunku sanziman sogutucusu da radyatörün içinde...)

termostat kontrol, degisim

conta gaz kaçagi kontrolü (özel test aleti lazim memlekette var mi bilmem amazon.com dan temin edebilirsiniz motoru açmadan sebebinden emin olayim gibi bir düsünceniz varsa adresini bulurum),

bütün bu asamalari geçtikten sonra hala hararet yapan motorun derdi muhtemelen hararet degil conta kaçagindan dolayi yükselen sicakliklarin siradan bir hararet problemi gibi gözükmesidir, çözümü conta degisimi + ilave birseyler çikarsa onlara el atilmasi da gerekebilir.
 



aynı sorun bende de war yanlız benimki araziye girip zorladığımda , klima açık dik rampa çıktığımda yada klima açık trafikte kaldığımda oluyor, ilacını boşuna ustalarda arama...geneli olmasada benim rastladıklarımın hepsi çözüm için değil para kazanmak için birşeyler yapıp para kazanmanın peşinde,

benim değiştirdiklerim:
-radyatör kapağı
-radyatör iç ve dış temizliği
-soğutma sıvısı
-termostat
-fan pervanesi
-fan termiği
-avans müşürü
-hararet müşürü

harcadığım para 2000 i geçti
her usta birşeyler değiştirdi hak etmedikleri paraları aldılar sorun düzelmedi,
üzerine bide motor yapalım düzelik 7000 tl dediler bende 5000 e 32000 km de mak.müh.tarafından müfürlü ve faturalı motor buldum,son bir ihtimal radyatör önünde klima radyatörü war onu kendim değiştirip tekrar zorlayacam yine artarsa sandık motor alıcam daaa da ustalara para yedirmem...ve bu durumları başımıza açan usta diye geçinen uç kağıtçıları da burada kınıyorum....
 

Alet işler el övünür derler, bu test aleti bizim memlekette olsa eminim o ustalar hakkındaki görüşünüz çok farklı olurdu:


Olmadı mı, deneme yanılma oluyor, fatura da müşteriye çıkıyor.
 

aynı sorun bende de vardı radyatörü taamen değiştirdiler temizlemek fayda etmiyor zamanla tıkanmıs(kirec) petegin alt kısımları buda suyu ustte tutuyor ve hararete sebep oluyor bıde onu dusun