KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
LR Defender'larda kullanılan 200Tdi (2,5l 4 silindir turbo dizel) motor ile 300Tdi (2.5l 4 silindir turbo dizel) motor arasında fark nedir?
"http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Defender" linkindeki bilgiye göre 300Tdi da aynı temel yapı (200Tdi) üzerine 200'den fazla rötuş ve yol performansını arttırıcı iyileştirme yapıldığından bahsediliyor. 300Tdi'ın 4Hp fazla güç ve %4'e yakın fazla tork üretmesinden başka ne gibi majör farkları vardır?
Sn. Nejat bey aramıza hoşgeldiniz..Diğer arkadaşlarımızın sizi daha iyi tanıyabilmeleri için off-road bölümümde yer alan
''Tanışma Köşesi'' 'nde kendinizi tanıtabilirseniz memnun oluruz.
Saygılar..
Link aşağıdadır :
Discovery-I ile ilgili bir başlıkta 200Tdi'ın 300Tdi'a kıyasla daha düşük performanslı ve sorunlu olduğu yönünde yorumlar vardı.
Merak ettiğim 200Tdi, yaklaşık 300Tdi kadar iyi midir yoksa uzak mı durmak lazım. Bir de aşağıdaki linkteki araç hakkında yorumlarınızı alabilir miyim?
http://www.sahibinden.com/fiyat_dustu!_1994_defender_110_tdi_orijinalWQQaXQQ7519545WQQpXQQdisplayitem
Vaktiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
link tıklandığında açılmıyor ancak tüm satırı kopyalayıp tarayıcıda adres kısmına yapıştırırsanız çalışıyor.
Veya sahibinden.com da ilan numarası 7519545 aratarak erişebilirsiniz.
linkteki araç 2.5 turbo dizel, 200tdi veya 300tdi olabilir...sordunuz mu nedir acaba? 300tdi parçası çok kolay bulunuyor, 200 tdi da biraz daha fazla uğraşmanız gerekebilir...bende 300 kullanmama rağmen farkı nedir çok bilmiyorum...yağlama sistemi ve turbosu değişik sanıyorum...
Nejat bey,
Aracın üzerinde hirçbirşey yok. lastiklerin de değişmesi lazım. 20 civarı olsaydı, alın derdim. şu hali ile pahalı. 12-13'e düz dizel alın, üzerindeki motoru 1.5-2 kağıda satıp yerine 7-8 kağıda 300TDI ya da Ford Puma motoru alıp taktırın. emin olun daha ucuza daha fazla özelliği olan bir aracınız olur.
iyi akşamlar.
Araç sahibi ile yazıştım. Motor 200Tdi imiş. Aracın diğer resimlerini de gördüm. Orijinal halinde. Arkada oturma yeri dahi yok. Böyle olması benim için uygun.
Araca ilk yapılacaklar tabili lastik, jant (?), vinç ve şnorkel. Bu aracı alıp motor değiştirmek için fiyatı sanırım yüksek.
Forumda yazılanlardan esinlenerek LR110 projemi ya az ekleme ile kullanabileceğim bir 300 Tdi veya sıfırdan baştan yaratabileceğim bir araç olarak düşünüyorum.
Sıfırdan toplamak için aracın model yılı önem arz eder mi? Veya Şase-kaporta durumu?
Yanlış hatırlamıyorsam, 1986 yılında makas yerine helezon yay kullanılmaya başlanmıştı... (1983 de olabilir, tam hatırlamıyorum) dolayısı ile alacağınız araç bu yıldan sonra yapılmış olsun. aracın şasesi önemli.. ama onarılmayacak iş değil, ne kadar sağlam şase ve yürür mekanizması var ise, size o kadar az sorun ve de masraf çıkarır. kaporta sorun değil. sıfırdan kaporta yapan ustalar var.
mühim olan aracın ilk alım maliyetinin ucuz tutulabilmesi. iyi günler.
Bu konuyu açtığımda, bugün bir 200Tdi sahibi olacağımı tahmin edemezdim. Kısmet... Ne tesadüftür ki aldığım Defender ilandakine çok benziyor. 110 kasa ve beyaz. Sadece bir yaş büyük.
edaghan' Alıntı:
Nejat bey,
Aracın üzerinde hirçbirşey yok. lastiklerin de değişmesi lazım. 20 civarı olsaydı, alın derdim. şu hali ile pahalı. 12-13'e düz dizel alın, üzerindeki motoru 1.5-2 kağıda satıp yerine 7-8 kağıda 300TDI ya da Ford Puma motoru alıp taktırın. emin olun daha ucuza daha fazla özelliği olan bir aracınız olur.
iyi akşamlar.
Engin bey, bu konu da aynen dediğiniz rakamda oldu. Üstelik aldığımda vinç de var.
Ama işin en ilginç tarafı ilandaki araç Muğla Dalyan'da satıldı ve ben onu İstanbul'da oturduğum yerde görüyorum Yeni sahibiyle de konuştuk. Özetle bir yıl sabrettiğime deydi.