2010 Fiat Ducato L4h2 Karavan Yapımına Başlıyoruz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karavanlahayat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 119
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,159
Teşekkür ederim. Tecrübeleriniz yol gösterecek dediğim gibi.
Şu an temiz bir 13m3 öncelikli olmak üzere 13-15m3 araç arayışındayız. Temiz düzgün bir araç bulamıyoruz. Bütçe de sınırlı olduğu için araç noktasında, eleniyor bir çok araç.
İlk işimiz ilginç gelebilir ama porta potti tuvalet almak oldu. Başlamak bitirmenin yarısı dersek, gerçekçi bir adım oldu.
Aynen öyle.
Tam zamanlı bir yaşam için telaşımız.
Umarım istediğimiz arzuyu yakalayıp, yollarda oluruz.
 

Etiketler
Teşekkürler Davut bey,

Umarım Karavancılar için daha iyi işartlar sağlanır. Henüz bu turizm şeklinin ülkeye katkısı da anlanabilmiş değil diye düşünüyorum .

Selamlar.
 


Semih bey umarım faydamız olur. her zaman paylaşıma açığız ne zaman isterseniz ulaşın lütfen.

Biz de ilk olarak dizel ortam ısıtıcısından başladık malzeme teminine. sonrasında araca ve diğer malzemelere geçtik. Nereden başladığınız değil aslında, ne zaman başladığınız önemli. Sonu bir şekilde geliyor.

Öncesinde ihtiyacınızı çok iyi belirleyip, kafanızdaki projenin kullanım, ağırlık ve konfor olarak da değerlendirilmesi önemli. Projenin ortasında fikir değiştirmek zor olabiliyor.

Araç temininde size kolaylıklar dilerim. araçlar genelde yorulmuş ve yıpranmış olarak piyasaya çıkyor. Özellikle PSA (Fiat,citroen, peuogeot) grubu alacaksanız motor ve şanzıman tarafını dikkatlice kontrol edin. Bu araçlar 400.000 km den sonra otomatik olarak km yi sıfırlıyor. 170.000 diye aldığınız araç km ile oynanmamış olsa bile zaten 570.000 oluyor. Ama dikkat.

İhtiyaç duyduğunuzda buralardayız. görüşürüz. Selamlar.
 

205w lexron monokristal panel almayı düşünüyorum. Tam zamanlı yaşam için 2 adet eksik kalır düşüncesi hakim bizde. Tavsiyeniz ne olur bu noktada? 220 ve 12v olacak elektrik sistemi. Buzdolabı 220v olacak.
Tam zamanlı olunca 3x205w ya da 1x340w + 1x205w güneş paneli mi yapmalı, bilemedik.
 

Semih bey selamlar,

Öncelikle panel ve akü seçimi için eş zamanlı düşünmekte fayda var. Tam zamanlı bir yaşam düşünüyorsanız tüketim miktarını iyi belirlemek gerekir. Ayrıca kış şartlarını baz alarak hesaplama yapmanızı tavsiye ederim. Toplam tüketim miktarını amp/h olarak hesapladiktan sonra, akuyu en optimum zamanda şarj edecek panel seçimine gecmekte fayda var. Forumda elektrik tüketim hesabı ile ilgili çok güzel bir Excel var. İndirmiştim ben. Telefondan cevap verdiğim için linki bulamıyorum. Mail adresinizi dm den atarsanız size iletirim. Hesaplamada da destek verebilirim.

İlk aşamanız karavan içinde kullanacağınız ekipmanların 12V ve 220V ayrimlarini yapmanız ve bu ekipmanların kullanım sureleri ve toplam (saatlik) tüketim değerlerini belirlemek.

Sonrasında toplam kapasite değerine göre ( akülerin dip deşarj değerine düşmeyecek şekilde. Yanlis seçim Akü ömrünü çok azaltabilir. Genelde %30 deşarj en verimli noktalarda kalıyor. Böylece akünün sarj-desarj sayısı yüksek kalıyor. Limit kapasitede seçim yapmayınız.) akü kapasitesini belirlemek. (Akü tip de çok önemli. Eğer arac akusunden destek alınacaksa agm akü tiplerinin daha avantajlı olduğu bilgisini okumuştum. Araştırmasında fayda var. Normal panel ile jel akü ler daha sağlıklı olmakta)

Panel seçimine geldiğinizde monokristal yatay acıda en verimli değerine alabildiginiz özelliklerde olacağından doğru seçim olacaktır. Kapasite olarak ben 2x205W kullanmıştım ama tam zamanında bu sayının 3 e çıkması özellikle güneşin daha yatay açı ile geldiği zamanlarda şarj sürenizi ve veriminizi artıracaktır.


Akilli bir inverter mi kullanacaksınız bilmiyorum. Kullanan kişiler bazen bu ekipman ile akü şarjını çözme kolaylığına kacabiliyorlar. Burada yaklaşık 2 Kat amper ile ve daha hızlı sarj yapabilen mppt cihazlarını kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederim.

Umarım faydalanabileceginiz bilgiler verebilmisimdir. Merak ettiğiniz baksa bir konu olursa yine haberleşiriz.

Selamlar.
 



Forumda elektrik tüketim hesabı ile ilgili çok güzel bir Excel var.
Sözü geçen dosyam ilişikte. (Dosyaya aşağıdaki imzamdan da erişilebilirsiniz)


Semih bey gerçi forumda çokca yazıldı, yine de kısaca tekrar edeyim.
* Karavan için 12V DC en uygunu. 220V AC seçiminde daha fazla enerji, alet ve riziko almanız gerekecek. Üstelik uzun kullanım durumunda daha emin ve düşünüldüğü kadar da pahalıya çıkmamakta.

* VRLA aküler için %50, LFP (LiFePo4) aküler için %90 kapasite kullanım sınırları uygun değerler.

* Jel ve AGM (VRLA) aküler pratikte farklı değil. Alternatör destekli jel yaşam aküm 11. senesine girdi.
Avrupa'da bu kombinasyonda yüz binlerce marka karavan geziyor..

* Panelin mono veya poli, regülatörün MPPT veya PWM olmasının farkı, karavancılar için akademik değerde. Daha ömürlü olan tek ekstra bir panel bile bütün farkları kolayca ortadan kaldırmakta.

* Titreşimden dolayı çatı ve arazi için yapılmış büyük boyutlu panel almayın. Alırsanız da ortasından ekstra destekleyin. Hücrelerin birbirleriyle kaynak yerlerinin çatlama olasılığı var.

* Türkiye'de akıllı inverter olarak satılan solar regülatör ve inverter birleşimi aletler, karavanlar için değil, ev balkonlarındaki birkaç paneli evin şebeke sistemine bağlayabilmek için üretilmekteler. Karavan için kullanımına Avrupa’da rastlanmamakta. Üstelik birisinin bozulması diğerini de kullanılmaz yapıyor. Evlerde ise ikisi de bozulsa sorun yaşanmamakta.

İlk işimiz ilginç gelebilir ama porta potti tuvalet almak oldu.
Bence o kadar korkmanıza gerek yok..
 

Ekli dosyalar

  • SOLAR CETVEL.xlsx
    923.5 KB · Görüntüleme: 180
Son düzenleme:


Elinize saglik. Tecrübenizi konuşturmuşsunuz hocam yine.
 

Elinize, emeğinize sağlık. Çok güzel açıklık getirmişsiniz elektrik kısmına.
Bütçemiz sınırlı. Çünkü işlerimizden ayrılıyoruz eşimle ve aracımızı satıp onu bütçe yapacağız biraz daha üstüne koyarak.
13m3 bir Ducato düşünüyoruz. Hala alamadık.
Ben, eşim ve bir de kedimiz bir başlangıca yol alıyoruz.
Geçici, dönemsel işler başta olmak üzere, zaman zaman farklı ürünlerin satış denemeleri gibi çeşitli düşüncelerle hayatımızı idame ettirmeye çalışacağız.
Bu arada tesadüf ki, yarın bir araç var, yarı motor yapılmış. Faturalı yapılan işlemler falan, orijinal parçalar kullanılıp yapılmış. Ona bakmaya gideceğim Bilecik'e.
L3H2 diye geçiyor. Bakalım nasipse alacağız.
1.5 ay sonra resmi işsiz olacağımız için, olabildiğine yetistirmeyi deneyeceğiz yapım işlerini.
Kiradayız ve daireyi de kapatacağız.
Neler olacak bakalım.
 

Semih bey,

Sizinki gerçek bir yeni başlangıç olacak sanırım. Cesaretinize ve azminize hayran kaldım. Şahsen ben böyle bir hayat tarzı değişikliğine girmeyi bırakın oturduğum mahalleden taşınmaya bile çekinen biriyim.
Umarım her şey dilediğiniz gibi olur ve karşınıza hep iyi şeyler / kişiler çıkar.

Tavsiye edebileceğimiz tek şey bu aşamada size en çok maliyet getirecek olan motor/şanzıman konusunda dikkatli olmanız olabilir. Aracın diğer aksamları nispeten bu kısımlardan çok ucuz kalacaktır. Bir de aracın alt bölgesinde çürük kontrolü yamanızı öneririm. Sonrasında sizi en çok uğraştıracak kısım olabilir.

Bu arada araçta stepne ve stepne taşıma mekanizması olmasına dikkat edin derim. sonra 2-3 binden fazla bir maliyete katlanmak zorunda kalırsınız. bu araçlarda genelde çalındığından stepnesi olmuyormuş. biz acı bir şekilde tecrübe ettik bunu . PSA grubu (citroen, peuogeot ve fiat) araçlarda 400.000 km den sonra otomatik sıfırlıyor sayaç. TÜV km sorgusu yapmadan girmeyin. bu araçlarda motor 500-600 bnde ciddi şekilde zarar görmüş olabiliyor.


Yolunuz açık olsun.
 




Özel sektörde 6-7 yıldır öğretmeniz ve artık özel okullardaki düzen bizi bıktırdı, usandırdı ama bize bir iyilik yaptı: hayallerimizi çok ertelememiz noktasında düşüncelerimizi netleştirdi. Bir karar aldık ve peşindeyiz.
Bugün binek aracımızı sattık. Bütçemiz de bu binek araç olacaktı.
Bilecik'teki araç maalesef istediğimiz gibi çıkmadı.
Şimdi ise hedef, 2005 12M3 2.8JTD 112.000km'de bir araç. İl sağlık müdürlüğünden çıkma röntgen aracı.
Bakalım. Bütçemize göre hareket ediyoruz. 12-13m3 düşünüyoruz. Boyutu nedeniyle ideal olacaktır diye. Bakalım.
Güzel temennileriniz için teşekkür ederim.
Karavan malzemesi temin etme, iscililler vs bu noktalarda hep araştırma yapma ve tavsiye alma noktasındayız.
Bakalım.
 

Merhabalar bu bilgiyi nereden öğrendiniz , sayaç neden 400.000 üstünü saymıyor merak ettim,
selamlar
merhaba
Araç almadan önce araştırmalarım sonunda karşıma çıkmıştı bu durum. Her nasılsa 10 yaşındaki arabaların birçoğu (servis olarak kullanılmalarına rağmen 200 bini aşmıyordu. mantıklı gelmedi. Bir de sms sorgusu ile tüv kayıtlarında birebir görüp araç satıcısında teyit ettirdim bu durumu. birçok araçtan vazgeçmeme neden oldu)

Bu durum sanıyorum psa grubunda kullanılan işlemci/elektronik kartt ya da yazılım nedeni ile standart bir problem. Örnek video linkleri aşağıda. youtube da birçok benzer video görebilirsiniz.

400.000 km den sonra sıfırlama videosu na buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.

Selamlar.
 
Son düzenleme:


Umarım her şey gönlünüzce olur. desteğe ihtiyaç olursa biz buralardayız.

Selamlar.
 

Bir yaşıma daha girdim derler ya, aynı durum,
O kadar bu araçlarla haşır neşir olduk ama bu durumu bilmiyordum, bilgi için teşekkürler,
piyasa da 400.000 üstü araç olmamasının sebebini kendimce km düşürüldüğünü zannediyordum.
 

Rica ederim. Bilgi paylaştıkça büyüyor
 



Yürüyen , hareket eden kısım bir şekilde tamir olur, yenisiyle değiştirilir. Bence kaportadan anlayan birisiyle bakarak araç alın derim. Ya da youtube dan izleyerek kendiniz öğrenin. Araç almayı başarınca da bir süre içi boş, çadır gibi kullanın derim.
Kardeşim de özel okul öğretmeni, emekli olmaya gün sayıyor, yapılacak gibi değil. Öğrenciye muhtaç özel okulda çalışmak, öğretmenler için zulüm.