her markanın başarılı modeli de var, pek randıman alamadığı modelleri de bu sebepten dolayı markaya takılmamak lazım modeller üzerinden gitmek lazım. Japon firmalarında bile bazen 2. sınıf taklit motorların gerisinde kalabiliyor.
Şunu unutmamak gerekir. Bir motosikletteki bütün parçaları o firmalar yapmıyor. Çok sayıda üretici firma, motosiklet üretenlere parça üretiyor. Bu parçalarda çıkabilecek bir sorun yada hiç çıkmamış bir problem motosikletin markasına mal edilmemeli. Örneğin hepimizin bildiği Tofaş üretimi doğan, şahin ve kartal modellerindeki diferansiyel ötmesi meşhurdur ve bu diferansiyelleri üreten X firması bunun için hiçbir girişimde bulunmamıştır çünkü maliyeti arttıracaktır ( Isıl işleme tabi tutulması gibi ) fakat herkes der ki Tofaşın diferansiyeli öter. Motosikletlrde de durum aynıdır.
Benim motosikletim 2004 model ve orijinal aküsünü tam 1 sene önce değiştirdim. yani 5 sene görev yaptı. Orijinali pahalı olduğu için yerli ve çinli motorlarda kullanılan yaklaşık 5/1 fiyatına olan ucuz akü aldım ve 1 sene de akü bitti size en basit örnek.