24v Araca 12v Ses Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ozkancan3466 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,035

Ozkancan3466

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba arkadaşlar. 24v çift akü olan tıra ses sistemi başlayacağım. Bi kaç arkadaşım tek aküden bağladık sende bağla geç diyor ancak bence tek aküden beslenirse akü çabuk bozulur ve ayrıca yaz aylarında park klimam zaten yeteri kadar güç tüketiyor ve tek aküden güç alırsam sorun olacak gibi. 24v amfi ler de genelde kötü iyiside çok aşırı pahalı. 24 to12v yüksek amper düşürücü ler de çok pahalı. Sizlere sorum şu olacak, 12v tek aküden sadece ses sistemini çalıştıtacağım 100a civarı ya da aracın aküleriyle aynı amper de olan Bi aküyü şarj edebilir miyim? Araç seyir halinde iken şarj olacak durduğunda sadece o aküden güç çekicek. Böyle Bi röle iş görür mü?bazı arkadaşlar 2 amfi bağla 24v gücü ikiye böl diyor ama hiç bi fikrim yok. Herkese çok teşekkür ederim

 

Etiketler
Sizin araç motorunun şarj dinamosu 28V tur.12V akü şarj edemezsiniz.
24V to 12V dc çevirici kullanmak en iyi çözüm.
 








Muhtemelen 16 amper yazacakti arkadaş. İlla 12 V akü kullanacağım diyorsan , hangi akü voltajı yüksekse ondan guc alabileceğin sistem yapabilirsin. Her açıp kapatmada kontrol edebilirsin. Akıllı roleler var. Yat malzemeleri satan yerden alabilirsiniz. Ama 24/12 DC çeviriciden ucuz değildir
 


Araçta olmaz. Ses sistemi aracın karoser eskisi ile birbirine bağlı. Pozitif yöndeki aküden 12volt alırsa cihaz yanar. Ha dersen ki ses sistemi tesisatı aracın ana eksi hattından tam bağımsız olacak o zaman iki röle (çift kontak 40 amper) ile her cihazı açmada sırayla aküleri kullancak basit bir sistem yapılabilir. Ama onca iş yerine 24/12 konverter en iyisi olacaktır
 

Araçta olmaz. Ses sistemi aracın karoser eskisi ile birbirine bağlı. Pozitif yöndeki aküden 12volt alırsa cihaz yanar.
Neden yansın ki sonuçta seri bağlı iki adet 12 voltluk akünün birinden 12 volt gerilim almak istesek o akünün ARTI ve EKSİ uçlarını kullanacağız. Yani ARTI uç olarak seri bağlanmış iki akünün ortasından yani seri bağlanma kablosundan ARTI uç alacağız. Böyle yapınca cihaz neden yansın ki?
 




Aracın ana ünite ses sistemi aracın orjinal tesisatına bağlı. Basitce radyo anteni gnd ucu karoserde aynı zamanda ana ünitenin eksisinde. Cayır cayır yanar sistem
 




iki ucu ve ortası oldugunu ögrendim
ya sizin ne oldugu yaptıgından bellidir diye tarif edilen enerji hakkında bilginiz nedir


Kafanda canlanır şimdi. Ses sistemi artı tarafında bulunan aküden çalışıyor. aracın kendi teybi hangi aküye bağlı? Orjinal ise 12volt veya sadece teyp için olan 24/12 konvertere bağlı. Teyp eskisi aracın gnd yani 12volt tarafında olan aküye bağlı ki mutlaka öyle. Teyp ile amplifikatör arasında da rca kablosu ile ses iletişimi var. Amfinin gövdesi eski tarafında olan akünün artısına bağlı, teybin eskisi 12volt tarafında olan akünün eskisine bağlı. Sonuç; 12volt tarafında olan aküyü kısa devre yaptık. Yanacaklar listesi, anten kablosu teyp rca kablosu Dc konverter ve amplifikatör.
 



Altını çizdiğim ifadelerini anlamadım çünkü genel elektrik ve araç elektriği konularında böyle tarifler yok. Bundan dolayı sizi anlıyamıyorum.Ayrıca elektrikte "ESKİ" tanımı neyi ifade ediyor acaba? şöyle basit bir şema çizsenizde ne neden kısa devre oluyor anlasak