3.7 Limited - Bazı Sorunlar - Tavsiyelere Ihtiyac Var.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cihat-Cihangir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,265

Cihat-Cihangir

Ana Kamp
Mesajlar
46
Tepkime Puanı
10
Öncelikle tüm arkadaşlara selam ve saygılarımı sunuyorum.

İsmim Cihat, uzun süredir takip edip, faydalı şeyler öğrendiğim Gezenbilir'e Antalyadan selamlar olsun.

Efendim dediğim gibi uzunca bir süredir(4-5 yıl kadarcık) birçok araç konusunda gel gitler yaşadıktan sonra en nihayetinde 2002 model bir Cherokee Limited 3.7 almak nasip oldu.
Aracım 135.000 kmde expertiz sonucu boyasız hatasız olduğu belirtildi.Tramer kaydıda bulunmuyor.

Aracımda ekstra olarak ön arka demir tampon, Tabor 12K vinç, birazcık yükseltme ve yan basamak bulunmakta.

Çok keyifli olacağını ilk andan beri bildiğim aracımda yaşından kaynaklı olduğunu düşündüğüm birkaç tane can sıkıcı şeyler var. Buradaki tecrübeli arkadaşların yardımcı olacaklarını umuyorum.

Aşağıdaki sorulara verebilecek yanıtı olan tüm dostlara şimdiden teşekkür ederim.

1) 1. Viteste şanzumandan hafif bi vınlama-uğultu arası ses geliyor. Araç ikinci vitese geçince kayboluyor. Yavaşlayıp birinci vitese dönünce yine ortaya çıkıyor. Muhtemel sebeb ve çözüm önerileri nelerdir?

2) Klima fanım çalışmıyor. Elektrikçi klima soketini zarar görebilir düşüncesiyle çıkardı ama malum antalyada klima 3 vakte kadar en zaruri ihtiyaç olacak. Elektrik bağlantıları kontrol edildi muhtemelen fanın kendisinde bir sorun var ama çözümü varmıdır?

3) Hız sabitleyicim çalışmıyor. En kıl olduğum sorunda bu oldu nedense. Göstergede cruise ışığı yanıyor nitekim sete basınca araba pekte beni tınlamıyor
.

4) Lovato lpg kullanan arkadaşların yorumlarını beklerim. Memnun olurum. Zira garip bir tüketimim var.

Şimdiden yardımcı olan tüm dostlara teşekkürler.
Saygılar Sevgiler..
Cihat Cihangir-


 

Etiketler


 
Son düzenleme:

aynı arabadan bizde de var. lovato sistem de var. çok başarılı ve tamamen sorunsuz şekilde kullanıyoruz. 100 km de yaklaşık 100km sabit hız ile, standart ölçülü tekerlekler ile uzun yolsa minimum 10.7 litre, şehir içi ankara da ortlama 15 litre lpg harcıyor.

1. viteste hiçbir ses gelmemesi lazım. belki 4 çeker kutusu takılı kalmıştır bir bakmak lazım.

cruise nin vakumla çalışan bir kablosu olması lazım bir kontrol edin derim. eğer kritik bir şanzıman/motor arızası varsa hız sabitleyici de çalışmaz. iyi bilen bir ustanın bakması lazım. starscan cihazı lazım. yetkili servislerde olur.
 



yeni aracınız hayırlı olsun güzel görünüyor.. Bahsetmiş olduğunuz sorunlar için, bence ilk önce jeep ler den iyi anlayan ve arıza tespit cihazı olan bir usta ya da servis bulmalısınız.
 

Hocam bnm lastikler 245 70 16 kımho normal lastik.
Dediğiniz tüketim çok iyi bn şahsen 100 tl ile 200km yi görürsem şanslı sayıcam gibi bi durumdayım.
Lpg filtresini yeni değiştirdim ayarını yaptırdım.
Bujiler kaldı şimdi bide onları değiştirip bakıcam.

Fandaki sorunum çözüldü kömürleri eskimiş şuan yapılıyor.
 

lovato sistemde enjektör pulsa ları yaklaşık 174 ms bizde. ayar yapan kişiye söylemek lazım. çok memnunum ben. bujilerde çok fark eder. gaz kelebeğide sökülüp temizlenebilir. yada loctite markalı karbüratör temizleyicisi bulursanız onunla da sökmeden epey temnizlersiniz. çok fark eder rölantide.
 

Bnm ustada 174 civarı bişey yaptı
Uarın bujiler ve gaz kelebeğini trmizleyip tekrar ölçücem. İnş. Düşer yoksa üzücek gibi duruyor.
 

Bnm ustada 174 civarı bişey yaptı
Uarın bujiler ve gaz kelebeğini trmizleyip tekrar ölçücem. İnş. Düşer yoksa üzücek gibi duruyor.
Önce bujileri kontrol ettirin, değişmesi gerekiyorsa değiştirin. Bujileriniz değişirse , gaz ayarınızı boşa yaptırdınız , tekrarı gerekecektir.
 



Bugun aracımın yağları değiştirildi. Şanzuman yağı olarak Castrol Transmax Dexron III kullanıldı.
Motor yağı 5w30 kullanıldı.

Park pozisyonundan R ve D ye alırken hafif bir cırıltı geliyor. Ve vites D'den N veya P ye alırken araç vuruntu yapıyor.

Bu durumlardan yaşayan tecrübe eden varmıdır?

Saygılar..
 

Vizilti normal ancak yagin turu yanlis hatirlamiyorsam dogru degil. Mopar in kendi yagini koyun baska birsey koymayin derim. Cunku spesifikasyon meselesi var. Belki ayni donemlerdeki mercedes otomatiklerinin yagi tutar o degerleri. Cok narin bir sanzimani var bu araclarin.
 

öncelikle aracınızı iyi günlerde kullanın.aynı aracın 2004 modeli bendede var. 1 vitesteki vınlama benim araçtada var.önemli olan vites geçişlerinde vuruntu yapmaması.eğer yakıt fazlaysa oksijen sensörlerine baktırın.eğer bozuk yada yeterli sinyal üretmiyorlarsa araç fakir karışım okuyup enjektörleri daha uzun süre açık bırakır.normalde 035 milisaniye olan değer sensör arızasında 045 le 050 milisaniyeye çıkıyor buda tüketimi % 20 artırır
 

Merhaba, bende 2004 Sport kullanıyorum. Yazdıklarınızı okuyunca ben de oksijen sensörlerini kontrol ettirip değiştirmeyi düşündüm. Fiyatı konusunda bilginiz varmı acaba.