3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 148
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,856
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Doğrudur hocam.
Dün arayıp bulamadığım karalamalarımı akşam evde buldum.
Önler 764mm, arka sol 762mm arka sağ 766mm diye not almışım.
Bu öğlen düz zeminde mevcut durumu ölçtüğümde ön sol 820mm diğerleri 825mm geldi.
Bu dengesizlikler kupadan kaynaklanıyor herhalde.


4 L' Alıntı:
760 - 780 mm cıvarında birşey diye hatırlıyorum
 

Etiketler
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bu şekilde aracı koyduğunuz get nispetinde yükseltmiş olursunuz ancak kulelere de ilave yapmazsanız amortisörün aşağı hareketini limitlemiş olursunuz.
Hareket halinde ön tekeriniz derin bir boşluğa düşerse baskı altındaki yay ön salıncağı aşağı itecek ve daha salıncak ve şase arasındaki mevcut lastik takozlar buluşamadan amortisör pistonu dibine vuracaktır.
Bu arada get yayların üstüne konuyor.
Sadece öne düşünme sebebiniz nedir?

jetskı suzuki' Alıntı:
şenol bey

sadece ön yayların altına get koysak..yani amortisör kule lerine get koymasak olurmu? (yayların altına 15mm için) ....
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

arka helezona 25mm taktım.arka amortisörlere bi uygulama yapmadım. ön helezonlara 15mm.. sorum şu ön amortisörlere get koymazsak aracın kastel açılarında bi problem olurmu..
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Süspansiyon sistemi, amortisörün tam açık olduğu strok sonuna kadar salabilir kendini. Siz helezonun altına get koyunca süspansiyon sistemini aşağı bastırıp aracı şasesinden yukarı doğru ötelemiş, yani amortisörün kullandığı hareket alanının yukarıdan bir kısmını körlemiş oluyorsunuz. Körlediğiniz kadar kısmı aşağı eklemezseniz hareket alanının bir kısmını kullanmış olursunuz.
Ön amortisör kule bağlantısına get koymasanızda helezon üstüne koyduğunuz get yüzünden ön salıncak aşağı doğru ötelenecek ve kaster açısını bir miktar bozacaktır.
Ben 19,5mm get kullandım ve kaster açısında göze çarpan bir değişiklik olmadı.

jetskı suzuki' Alıntı:
arka helezona 25mm taktım.arka amortisörlere bi uygulama yapmadım. ön helezonlara 15mm.. sorum şu ön amortisörlere get koymazsak aracın kastel açılarında bi problem olurmu..
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Arka amortisör uzatması için yukarıdaki mesajlarımda bahsettiğim pratik çözüme yönelik araç üstünden ölçüleri dün akşam aldım. Bu h-sonu imalat ve montajını tamamlamayı planlıyorum.

[attachment=1]

[attachment=2]



 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Aracın 1" yükseltilmiş son halinin fotoğrafını bugün çekme fırsatım oldu.
Mukayese için başlığın ilk mesajındaki fotoğrafı yeniden ekliyorum.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]







 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bugün itibarıyle arka amortisörün 1" veya 1 1/4" uzatma işini çözmüş durumdayım.
İsmail ustaya teslim ettiğim bükülmüş "u" plakalara, burçların dış çap ve boyunu işledikten sonra kaynak yaparken görüyorsunuz.

[attachment=1]
[attachment=2]

Malzemeleri alıp eve döndüm ve antipas sürdüm. Hava kararmadan montajı tamamlamak için kalorifer üstünde antipasın kurumasını hızlandırdım.
16:30'da başladığım montajı 19:00 gibi bitirip bir tur attım.

Arka amortisör için bu uzatma adaptör parça hakkında görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

[attachment=3]
[attachment=4]

Böylece bir projeyi daha tamamlamış oldum.

Takip edip görüş ve önerilerini paylaşanlara teşekkür ediyorum.







 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

güzel iş, ancak
ağır off-roada girecekseniz, son yapılan işlemde standart kaynak kullanmak güvenli mi?başka bir seçenek olabilir mi?
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Şenol bey, 5 kapılı 2000 model vitara JLX sahibi olarak yaptıklarınızı hayranlıkla ve heyecanla izliyorum. Son yapılan U parçanın yakın fotoğrafındaki iki uca yapılan elektrik kaynağı sanırım sadece iki parçayı birbirine tutturmak için. Daha sonra bu iki parçanın oksijen veya argon kaynağıyla tekrar birleştirildiğini düşünüyorum. Bilgilendirirseniz sevinirim. Bir de yukarıda teknik çizimleri olan kullandığınız parçaların boyutlarını da eklerseniz sevinirim. Ellerinize sağlık.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Doğru haklısınız, elektrik ark kaynağı yerine argon kaynağı yapılabilir.

darkmajesty' Alıntı:
güzel iş, ancak
ağır off-roada girecekseniz, son yapılan işlemde standart kaynak kullanmak güvenli mi?başka bir seçenek olabilir mi?
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba,
İlginize teşekkür ederim.
O fotoğrafta gözüken punta ancak sonrasında da elektrik ark kaynağı kullanıldı.
Pazar günü argon kaynağı yapacak kimse olmadığından mecburen böyle oldu.
Bu daha ziyade montaj denemesiydi ve süspansiyon sisteminin salınımlarını görene kadar idare etsin yeter.

Ölçülere gelince, Suzuki başlığı altında bu get parçalarının ölçüleri pek çok mesajda paylaşılmıştı. Ancak bizim uygulamamızda ölçüler epey hassas ve parçalar biraz daha farklı (faturalı, konik yuvalı filan) Üzerine birlikte çalıştığımız arkadaşlara haksızlık olmaması için ölçüleri şimdilik paylaşmayı düşünmüyorum.

Denemelerden olumlu sonuç alırsak, 1" ve 1 1/4" için bu 6 parçadan oluşan set tedarik edilebilecek.


 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Şenol Bey İyi Günler!
Bende sizin aracın ikizi var, 1998 model. Kasa aynı olduğundan yapmış olduğunuz yükseltme işlemi benim için rehber olacak.

1.Yükseltme işleminden sonra aracı arazide denediniz mi ? Sorun var mı ? (Diferansiyeller aşağıya alınmadığı için)
2.Tornacınızda parçaların ölçüleri var mı ? Talepte bulunsam parçaları yaptırıp gönderebilir misiniz?
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba Mustafa bey,
Yükseltme işinden sonra yılbaşında Düzce Aksu deresi vadisinde yolcularla birlikte küçük çaplı bir off road gezimiz oldu ama ağır off road'ta deneme imkanım olmadı.
Geçtiğimiz Cuma günü senelik bakımı için serviste araç liftteyken altına girip inceleme imkanım oldu. Ön akslar ve arka difransiyel askı kolunda bir problem yoktu. Arka amortisör uzatması için yaptırdığım küpeler gayet iyi durumdaydı.

[attachment=2]
[attachment=3]

Aceleniz yoksa, önümüzdeki h-sonu bir kaç araç çamura girme imkanımız olur diye düşünüyorum. Sonrasında tecrübelerimi paylaşırım.

Siz ne kadar yükseltme yapmayı düşünüyorsunuz? 10mm ile 32mm arasında istediğiniz ölçüyü bildirin ben uygun imalatı yaptırabilirim.
Yükseltmeyi aşağıdaki set ile sağlayabilirsiniz. Arka difransiyeli aşağı almak için takoz imalatı da yapabiliriz ama bu yükseltmeler için gerek olmadığını düşünüyorum.
Şayet 1 1/4" (32mm) den fazla yükseltme düşünüyorsanız (1 1/2" veya 2" gibi) ön aksların çalışma açısını düzeltmeye yönelik diferansiyel askı kollarını siz temin etmeniz şartı ile aşağıdaki sete arka dif. takozu ilave edilip ölçüye göre arka amortisör için küpe ile alttan veya çivi ile üstten uzatma yoluna gidebiliriz.

[attachment=1]

Siz talebinizi bildirin ben kullanılacak parçaları ve fiyatı tespit edip buradan sunayım. Yükseltme düşünen başkaları da fikir edinebilir böylece.






 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Herkese merhaba,
Özelden yanıt vermek yerine, fiyat bilgilerini herkesin görebileceği şekilde buradan belirtmek istedim.

1" yükseltme için, yukarıdaki mesajımda gözüken parçalardan ibaret olan malzemeleri 235tl, (arka diferansiyel takozu için 25 tl ilaveyle 260tl) ye
1 1/4" yükseltme için, yukarıdaki mesajımda gözüken parçalardan ibaret olan malzemeleri 240tl, (arka diferansiyel takozu için 30 tl ilaveyle 270tl) ye
1 1/2" yükseltme için, yukarıdaki mesajımda gözüken parçalara ilaveten arka diferansiyel takozu ile birlikte 245tl + 35tl = 280tl ye temin edebilirsiniz.

Not1: Ara değerlerdeki metrik ölçüler de sağlanabilir. Fiyat bilgisi için kontak kurun.
Not2: 1 1/2" üzeri get imalatı fiyat bilgisi için kontak kurun.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bu h-sonu küçük çaplı bir off road gezisi planlıyorduk ama Adnan abinin (mezeci67) aracına geçen sene montajını yaptığımız get malzemelerinde helezon içine fatura olmadığından sorun yaşıyordu. Elimizdeki döküm polyamid (kestamid) malzemeden İsmail ustanın hazırladığı getlerin montajını yaptık.

Helezonların üstüne konan get nispetinde ön amortisörleri aşağı almak üzere get tipi uygulama yerine başka bir çözüm bulmuştuk geçen sene. Fotoğrafta açıkca gözüküyor ama ne yapıldığını tahmin edecek kimse var mı?

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]





 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

İş bittikten sonra da Adnan abi bize alüminyum folyoda barbun buğulama ziyafeti çekti.
İmrendirmek gibi olmasın ama şahaneydi

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]