hocam lastikler nereden?
benim abi de toparlıyor bi unimog, inşallah
Zonguldak Ereğli de,
lastik arıyor şu an o nedenle sordum,
arazi araçları ne kadar ayrı bi dünya ise unimog da onların içind eo kadar özel bir araç,
hele tarihçesinin kısa videoları var onları görünce şaşırıyor insan, önleirnde pulluklar çift sürüyor adamlar...
abinizin unimogu eger 20 inç jant ise özka ve starmaxx da lastik var ikisi ayni özka daha ucuz aynı kalıp.tabi hangi mtip unimog olduguda önemli daha yenilere bu lastikler olurmu bakmak lazım.18 inç jantsa başka biraz araştırın derim
bahadır bey kuyruk bende çıkacak yakında valla bu ustalar hem cahil hem çok bilmiş hem çok uyanık hem herşey ama programlı düzenli iş yaptırmak deveye hendek atlatmak.
biraz boş bıraksan bu daha kibar olur diye kullanmayı çok sevdikleri bir tabir var alllah yandın neyse konumuza dönelim.
bu gün çeşme sanayide vakit geçirdim karoserin sag tarafı bitti gibi kaput yerine alışıp menteşeleri kaynatıldı.Aslında menteşe değil daha değişik basit bir sistem.bu arada kaput mandallarının milleri boşluk yapmış abi iki punta atarız olur teklifine tabi olmaz deyip tornacıda yeni miller yaptırıldı.Ufak detaylar ama bir bütün içinde olması gerektiği gibi.Tabiki sonunda atlanan daha iyi yapılacakken yapılamayan şeyler çıkabilir ama bunları minimuma indirgemek lazım.
Aslında unimog kaportasından ne olur ama genede zorlanılıyor.
Keza boya da bazı yerler iyi boya almamış yarın tekrar edilecek tente demiri filan gibi önemli parçalar.
Kaporta bitip kumlamaya gitse ve gelince 1 günlük ince ayar tıklama işi kalır sonrası kolay
Valla sonuna kadar haklisiniz.Fakat siz yine de azminiz sayesinde baskalarinin aylar surecek islerini bir cirpida hallediyorsunuz.
Yaptiklarinizi hayretle takip ediyorum.Yuzdunuz yuzdunuz az kaldi.Kolay gelsin.
hocam teşekkür ederim 20 jant, üstünde lastikleri var ama durumu belli değil yatmış lastikler, deforme olmuş olabilir, yürütmeye idare eder ama kullanmak için adam akıllı 4 lastik lazım olacak yine de, tekrar teşekkür ederim. kolay gelsin.
paylaşıma devam..Dün büyük ölçüde benim sanayiler arası koşuşturmam bitti diyebilirim.revizyonlu ikinci el diye sıfır marş motoru ve kendinden konjektörlü bir dinamo sahibi oldum.hemde marş motoru 4,5 beygir hemde çok ucuza.Adam girişimci 3 katlı dükkanında yok yok bence Türkiyenin her yerine hatta yakın ülkelre sevkiyatı var işleri güçleri marş şarj..
bu tip imkanlar yanında İzmir de bazı şeyleri garipsememek mümkün değil tüm sanayiler,carfi gibi köklü toptancı,en meşhur bilmemne cıvata dahil her yeri dolaştım 12 adet 8.8 den daha sert 3cmlik cıvata bulamadım en sonunda ege bayisiymiş adamı buldum demezmi ya bunlar pek satılmıyor stok maliyeti gay guy ya kardeş dedim 18 kuruş tanesi yahu 100 adet bulundursan 18 lira eder al ben sana vereyim milleti boş çevirme bari dedim adam pişkin hayret
neysekaporta devam,mekanik devam ediyor biraz yavaş ama olması gerektiği gibi.kaportanın hazır hale gelen bazı parçaları kumlanıp boyandı.Arka kasa aksamı da dahil.Neyse bu gün arka kasayı bitirdim galiba yeşil yapmayacağım kararsızım.Ön cam pazartesi camcıda hazır olacak.kupa ve 2 kapı 2ön 2 arka çamurluğun işi kaldı daha en az 1 hafta sürer...
bu arada arka kasanın iskeletini ne kadar düzeltsekte bazı yerleri kaçık yan kapakları takınca belli oldu.Ama arka kasa ön kupaya monte edileceği için bekleyeceğim ayrıca ahşapcı her nekadar ağaçlar kuru desede bu memlekette kuru ağaç bulmak zor o yüzden dönmeleride görüp son ayarlamaları sonra yaparım diye düşünüyorum.
ali bey dürüst esnaf yok denecek kadar az maalesef.hele ki bunu marangozlarda aramak gündüz gözüyle fenerle gezmek gibi bişey olsa gerek arka kasayı çakmadan önce keşke şakülle kontrol etseydiniz.
Valla insanlarin niye boyle bir sey yapiyorsun bu kadar masraf veya bu caba diye sorguladigi zaman is yaptirmak zor.ama ahsaplari ben kendim olcu alip kestirdim.ve rende kullanarak yerine oturttum.kasanin kacik oldugunu biliyordum zaten asiri yukten kici kirilmisti ama hepsini yeniden yapmayi goze alamadim.epey bir duzeltip sonradan kaynatilan her seyi sokup attim.
On kupanin sirti yani koltuklarin arkasi bu kasanin onu oluyor yani aciklik gozuken fotograf dolayisi ile bir birine monte olunca asagidanda sasiye baglanacagi icin yerine gelir diye dusunuyorum gelmezse biraz pompa filan bakacagiz.
Genelini merak ediyorum bakalim nasil olacak
hafta sonu kaportacıın düğünü derken araya zaman girdi.neyse yarın kaporta tekrar başlıyor.bu arada fren tablaları üzerindeki eksantrik ayar cıvatalarının balataları kurmadıgı ve frenin tutmadığına uyanıldı.Türkün aklı sonradan gelir hesabı neyse Ankaradan 4 tane yeni tabla bulup komple değiştiriyoruz yarın kargodan çıkan tablaları götürüp son durumu fotoğraflama şansım olacak.
bende bu gün tenteyi tente demirinin üzerine koyup baktım hiç fena gözükmüyor.Aslında demire takacaktım tenteyi ama vidalama işi var belki sonra araç üzerinde pot yaparsa diye fotoğraftaki haline bakmakla yetindim.Allahtan bir de tenteciyle uğraşmadığıma bir o kadar sevindim
2 ftoda arka parça takılırsa nasıl gözükecek takılmazsa nasıl gözükecek görebilirsiniz.Yarın gitmişken ön cam da hazır olacak
şanzıman diferansiyeller fren boruları aks taşıyıcılar el freni telleri,yayları taşıyan tablalar onların delikleri süspansiyonu sağlayan yağlı sistem hangisine bakarsanız bakın olması gerektiği gibi oldu ve hep orjinal parçalarla.
direksiyon kutusundaki boşluğun giderilmiş olması süspansiyon sisteminin çalışır olması tüm cıvataların boşluksuz yerine geçmesi lastik takozların değişmiş olması yeni rotlar eskiden gariban karyolası gibi sallanan şasiyi zımba gibi yapmış ne sağa ne sola en ufak bir yatma sallanma yok.
tabi birde işin kelek tarafları var fren tablaları zmanla bozulmuş ekzantrik cıvatalar çalışmaz olmuş dolayısı ile fren ayarı yapılamaz olmuş hemen 4 tane tedarik ettik sıfır bu arada parça konusunda çok ballıyım.Ama bu sefer yeni tablalara sıfır aldığımız merkezlerin delikleri uymuyor hayda şimdi onları çözeceğiz ekle pükle çırak işi yapmıyacağım için halbuki bizim sitede görüyorum 2 boru bir kaynakla ne şaheserler yaratılıyor kırıldığı yere kadar kaynat geç bizde çalışmıyor böyle sistemler dolayısı ile şimdi yepyeni merkezler kenara uygunlarının peşine düştük.
aks taşıyıcılar şahane ama sağ sol stoplar eskiden üstteymiş şimdi altta olduğu için sağ sol 2 deveboynu lazım.Halbuki şasiye kaynat 2 cıvata gelsin ona dayansın olmuyor abi böyle işler.
bu arada mazot depom şahane olmuş düzelten depocunun eline sağlık depo işi sakat iş,düzelteyim derken uzaya çıkmak var işin ucunda
Allahtan Ömer usta aynı kafada emeği geçenleri sonra tanıtacağım ayrıca.
umut bey rica ederim ne demek ama şöyle yapıyorum cepten çektiğim fotoları bilgisayara mail atıyorum atarken oradaki en büyük halini seçiyorum.eğer başka bir sistem varsa ben bilmiyorum eğer bile varsa iah etsin yaparım
saygılar