En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,559

Karademir

Kamp II
Mesajlar
254
Tepkime Puanı
322
Yer
Aksaray
Kıymetli forum ahalisi.

Yaklaşık bir senedir burda çeşitli başlıklarda yazılar yazdım. Yıllardır hobi olarak çeşitli araçlar topluyorum. Bazısı duruyor bazısını sattım. Ve günlük tutmak gibi olduğu için paylaşım yapıyorum. Hem kendim için güzel oluyor. Hemde benzer şeylere ilgi duyan insanlar için fikir olması açısından paylaşmak iyi.

Ayrıca instagram hesabımdan her detayı hikayeye atıyorum ordanda izleyen eş dost olduğu için. Malum foruma herşeyi atacak zaman olmuyor. İsteyen beni oradan takip edebilir. Kullanıcı adım : karademir.erdi

Daha önceden Dodge s100'den karavan yapmıştım. Onun sayfası

Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

Daha sonrasında ise Unimog alıp onu toplamıştım. O dönem fazla bilgisayar başına geçemediğim için bu konuya fazla ekleme yapamadım.

Unimog Restorasyon Ve Karavan Yapımı

Aslında o aracı bitirdim. Hatta muayene randevusu alıp sigortasını bile yaptırmıştım. Sonra sanayiden çıkarıp eve gittim. Ömrümün en zor yolcuğuydu diyebilirim.


d4prcwb.jpg


fmthvtj.jpg


Ben 183 boyundayım ve araç içine sığmadım. Çok fazla gürültü vardı rahatsız etti. Kabin sonradan kapatma olduğu için her yerden rüzgar esiyor gürültü geliyor vs. Herşeyden önce kullanımı çok zordu. Direksiyon hidrolik değil ve dönmesi çok zor. Debriyaj vs iyi değil. Sonuçta 74 model bi araç. Ve ani bi karar ile herşeyden vazgeçtim.

Kupasını söküp sattım. Araçta kupa yok. O kupa ile ben kullanamazdım zaten.

svzpmdq.jpg


15l7wps.jpg


O dönem oğlumu okuldan almaya unimog ile gitmiştim. Güzel bi hatıra oldu. Okuldaki her gören ilgi ile bakıyordu. Çocuklar ebeveynlerinin elinden çekiştirip arabayı gösteriyor. Öyle güzel bi giriş yapmışken oğlum Unimog ile geldiğimi görünce ağladı. (4 yaşında) "Niye bunla geldin bu güzel değil doçla gelseydin" dedi. Dodge karavanı o çok severdi. Canavar kamyon istediği için unimog almıştım ama kullanım olarak iyi bi araç değilmiş.

O gün karar vermiştim Dodge kupasını uyarlamaya. Bikaç yerden fiyat aldım sadece kupaya 30 bin civarı fiyat verildi. Sonra sanayide hurda yatan bi araç buldum. Sahibini araştırdım ve konuştum. Komple olduğu gibi 10 bin liraya aracı aldım ve plakalı olarak. Plaka şase dursun ilerde lazım olur.

Motoru ve şasesi var. Diferansiyel aks vs hiç bişey yok üzerinde. Herşey parça lazım oldukça satılmış.

n5uaqvy.jpg


Sonra bu aracı komple parçaladım. Bana kupa lazım zaten.

lu5n36r.jpg
 

Eski kupanın içi böyle görünüyordu. Onu sattığım kişide çift kabin unimoga takıp teke düşürdü.

91rt50z.jpg


Dodge kupasını sökerken şase arasında bi yerde böyle bi süpriz ile karşılaştım. Baya eski bişeye benziyor. Bunuda temizleyip bakım yapıp kullanmak için kenara koydum.

Eski araçlardan böyle süprizler çıkabiliyor. 85 model bi Dodge.

j3p2ceg.jpg


Kapıların içlerini camlarını vs hep söktük arkadaşla. Oto cam ustası. Hemen ondada değişik fikirler çıktı. Otomatik cam kapı kilidi vb özellikleri ekleyeceğiz araca toplarken.

jfl2m0g.jpg


Kupa söküm işi tamamlandı. Araçtan geriye kalan motor vs parçalarıda sattım. Sevdiğim değerli bi ustaya verdiğim için parayı umursamadım. Belki daha fazla ederdi ama önemli değil. Paradan daha önemli şeyler var. Dodge ustası olduğu için ondaki parçalar o adama lazım olacak şeyler. Seneler içinde parça parça satar iyi paraya. Ben zaten beceremezdim onu.

6gwrub3.jpg


O dönem motosikletimi değiştirdim ve kış günü işler zayıflayınca maddi olarak beni yoracağı için projeyi askıya almıştım. Şu zamanda böyle işler az parayla olmuyor ne yazık ki. Marangoz arkadaşın dükkanının önüne parçaları koydum. İki aydır orda yatıyor.


jdpm7ki.jpg


Bugünlerde projeye yeniden başlayacağım.

Ve aklımda aracı komple yeniden yapmak var.

Geriye kalan kasa motor şanzıman vs herşeyi sökeceğim. Motoru ve kasayıda satmaya niyetliyim alıcı çıkarsa. Dizel as600 motoru var üzerinde altı silindir. Aslında bu araç için çok güçlü. Arkaya tren bağlasak çeker. Ama bana o kadar güce gerek yok. Daha ufak bi dört silindir motor takmayı düşünüyorum. Ayrıca kasayıda yeni baştan yapmayı düşünüyorum.

Yarın inşallah yeniden projeye başlıyorum. Kafamda var biraz fikirler. Bu proje sadece kaporta boya veya restorasyon olmayacak. Aracı yeni baştan yapacağım. Orjinalde olmayan hatta unimogun yeni modellerinde dahi olmayan özellikleri ekleyeceğim. İnşallah bittiğinde Dünya'da tek olan bi araç çıkacak ortaya.
 


Eski kupanın içi böyle görünüyordu. Onu sattığım kişide çift kabin unimoga takıp teke düşürdü.

Ekli dosyayı görüntüle 644416

Dodge kupasını sökerken şase arasında bi yerde böyle bi süpriz ile karşılaştım. Baya eski bişeye benziyor. Bunuda temizleyip bakım yapıp kullanmak için kenara koydum.

Eski araçlardan böyle süprizler çıkabiliyor. 85 model bi Dodge.

Ekli dosyayı görüntüle 644417

Kapıların içlerini camlarını vs hep söktük arkadaşla. Oto cam ustası. Hemen ondada değişik fikirler çıktı. Otomatik cam kapı kilidi vb özellikleri ekleyeceğiz araca toplarken.

Ekli dosyayı görüntüle 644418

Kupa söküm işi tamamlandı. Araçtan geriye kalan motor vs parçalarıda sattım. Sevdiğim değerli bi ustaya verdiğim için parayı umursamadım. Belki daha fazla ederdi ama önemli değil. Paradan daha önemli şeyler var. Dodge ustası olduğu için ondaki parçalar o adama lazım olacak şeyler. Seneler içinde parça parça satar iyi paraya. Ben zaten beceremezdim onu.

Ekli dosyayı görüntüle 644419

O dönem motosikletimi değiştirdim ve kış günü işler zayıflayınca maddi olarak beni yoracağı için projeyi askıya almıştım. Şu zamanda böyle işler az parayla olmuyor ne yazık ki. Marangoz arkadaşın dükkanının önüne parçaları koydum. İki aydır orda yatıyor.


Ekli dosyayı görüntüle 644420

Bugünlerde projeye yeniden başlayacağım.

Ve aklımda aracı komple yeniden yapmak var.

Geriye kalan kasa motor şanzıman vs herşeyi sökeceğim. Motoru ve kasayıda satmaya niyetliyim alıcı çıkarsa. Dizel as600 motoru var üzerinde altı silindir. Aslında bu araç için çok güçlü. Arkaya tren bağlasak çeker. Ama bana o kadar güce gerek yok. Daha ufak bi dört silindir motor takmayı düşünüyorum. Ayrıca kasayıda yeni baştan yapmayı düşünüyorum.

Yarın inşallah yeniden projeye başlıyorum. Kafamda var biraz fikirler. Bu proje sadece kaporta boya veya restorasyon olmayacak. Aracı yeni baştan yapacağım. Orjinalde olmayan hatta unimogun yeni modellerinde dahi olmayan özellikleri ekleyeceğim. İnşallah bittiğinde Dünya'da tek olan bi araç çıkacak ortaya.
Dodge u satmayacaktın Erdi kardeşim .

Vardır her işte bir hayır. Sıfırdan yeni bir araç yapacağın için, çok iyi olacağını tahmin ediyorum. Ama gene de sana Dodge ayarında bir araç lazım. Defender belki..

Selamlar, kolay gelsin...
 

Dodge u satmayacaktın Erdi kardeşim .

Vardır her işte bir hayır. Sıfırdan yeni bir araç yapacağın için, çok iyi olacağını tahmin ediyorum. Ama gene de sana Dodge ayarında bir araç lazım. Defender belki..

Selamlar, kolay gelsin...
Aleyküm selam.

Dodge acemiliğe geldi abi. Dizel olsaydı asla satmazdım. Ama o araca ben usta bulamadım. Kendimde benzinli araçtan anlamadığım için Aksaray şartlarına ayak uyduramadık.

Ben zaten motosiklete biniyorum günlük hayatta. Yaz kış farketmez her yere gidip çadırda kalıyorum. 4x4 karavan ise böyle yerlere ailece gitmek için. Normal karavan ile gidemem. Motosiklet ile çok zor şartların olduğu yerlere gidiyorum.
 



Aleyküm selam.

Dodge acemiliğe geldi abi. Dizel olsaydı asla satmazdım. Ama o araca ben usta bulamadım. Kendimde benzinli araçtan anlamadığım için Aksaray şartlarına ayak uyduramadık.

Ben zaten motosiklete biniyorum günlük hayatta. Yaz kış farketmez her yere gidip çadırda kalıyorum. 4x4 karavan ise böyle yerlere ailece gitmek için. Normal karavan ile gidemem. Motosiklet ile çok zor şartların olduğu yerlere gidiyorum.
Düzceden Boluya geçmişti senin Dodge. Boluda satılıktı en son
 


Bugünüm sanayide araştırma yaparak geçti. Önce kamyonumun ustasına gittim. Bazı kamyon modelleri hakkında bilgi aldım.

Önceliğim havalı fren yapmak. Unimog orjinalde hidrolikli fren sistemine sahip. Ve bu sistemde westinghouse dahi yok. Yani tamamen ayak gücü. Araç orjinal haliyle dahi durmuyordu. Ve ağırlaşacağı için hiç durmayacak. Ayrıca ilerde şanzıman ve diferansiyel ile oynayarak hızlandıracağım için frenin çok iyi olması gerekiyor.

Yeni nesil ağır vasıtalarda tam havalı fren var. Önceden kullandığım İveco marka kamyonda yarı hava yarı hidrolik sistem var. Ve bendeki unimogun fren merkezleri hidrolik ile çalıştığı için onu uydurması daha kolay. Yani ayağımla basmak yerine hava sistemi kuvvet uygulayacak. İveco kamyonda fren çok iyiydi. Boş hali 4 ton gelen kamyonda frene bastığımda tekerleri kilitleyecek kadar kuvvetliydi.

Bu araca onu takmam için alt üst fren merkezleri, hava tüpü, tahliye, imdat (el freni) , imdat kolu , borcular ve en önemlisi kompresör lazım. Kompresör motora takılıyor. Motor çalıştığı sürece hava verir tüplere. Tüp dolunca fazlayı tahliye atar. Belli bi basınçta tutar sürekli tüpteki havayı.

Kış geldi elim boş uzun uzun anlatayım. Biçok insan için zor ulaşılacak bilgiler bunlar. Gün gelir birine lazım olur internette aratınca bu konu karşısına çıkar. Arkamdan dua edin öyle biri çıkarsa. :tearsofjoy:

Kamyonlarda hangi marka nasıl kompresör kullanmış onu araştırmaya başladım. Mesela kendi kullandığım kamyon BMC ve o motora direk bağlı bi yerden alıyor gücünü. Mercedes 2521 modeli kayış ile çalışıyormuş. Bana kayışla çalışan lazım. Onu takmam daha kolay. Ayrıca 2521 kamyonda kompresörün diğer tarafına hidrolik direksiyon pompası bağlanıyor. Zaten bana oda lazım. Unimog karadüzen. Ben dahi çeviremiyorum direksiyonu çoğu zaman. Ayrıca en ufak yoldaki bi engel taş kaya vb şeyleri direksiyona veriyor. Çok kişinin kolu bileği zarar gördü bu direksiyon yüzünden. Hidrolik olması lazım. Eşim dahi kullanmak istediğinde rahatça kullanabilmeli.

Böyle çıkma parçalara baka baka geçti biraz vakit. 2521 kamyonun sistemi uyarlamak istesem parçaları buldum.

m9euznj.jpg


Ordan Dodge ustasının yanına geçtim. Unimog'da şu an Dodge as600 6 silindir motor takılı. Onu söküp yerine İveco veya Fiat kamyon motoru takmak istedim. 4 silindir daha az yakacağı için. O konuyla alakalı konuştuk biraz.


Böyle eski motorları sehpa üstünde çalıştırıp tarlada su çekmede kullanıyorlar. Öyle bi adamla tanıştırdı beni. Ondanda bilgi aldım. Kendi motorumu verip ondan Fiat motoru alacaktım. Sırf az yaksın diye baya masraf çıkıyordu. Sonra o adamla yakıt konusunu konuştuk. Meğer bendeki motor zaten baya az yakıyormuş. Hatta bahsettiğim motorlarla aynı yakıyormuş. Yakıtdan dolayı motor değiştirmekten vazgeçtim.

Ayrıca biraz araştırdım. Çoğu kişi Dodge motorunu öldüremezsin dediler. Sorunsuz sağlam motormuş. Tekrar kendi motoruma ısındım. Gücüde çok iyi zaten. Takacağım ufak motorlar bazı yerlerde yetersiz kalabilirdi. Üzerindeki motor ile 6. vitese takınca dahi kaldırabiliyorum. Gücü çok iyi. Ve motor değişim işi rafa kalktı.

Dodge ustasının dükkanında bendeki motora direk uygun kompresör buldum. Orjinal Dodge kompresörü. Uydurmaya gerek kalmayacak. Kendine yerine takılacak şekilde.

qqdjr0o.jpg


Direksiyon pompasıda var Dodge'nin orjinali. Onuda alırım. Şimdi bana öncelikle direksiyon kutusu lazım. Unimog üzerindeki kara direksiyon kutusunu söküp onu takmalıyım. Sonrada hidrolik sistemi bağlamak kalacak geriye. Tabi bunlar böyle anlatıldığı gibi olmuyor. Araya parçalar yapmak gerekiyor tornacıda. Neyseki sağlam bi tornacı abi var. Yıllardır ben kafamdaki parçayı tarif ederim o beni anlatır üretir. Daha iyi bi fikri varsa onu üretir.

Akşamüstü unimog'un yanına gittim. Vinç ile kasayı da üzerinden indirecektik. Vinci olan arkadaşın vinç arızalıymış. İndirme işi sonraya kaldı. Çadır altında yatmaya devam.

llkvo3h.jpg


Çadır altında motoruda inceledim biraz. Debriyaj sistemi mekanik. Mekanik olan debriyaj en zor basılanıdır. Artık çok eskide kalmış bi teknoloji. Otomobillerde ve bazı kamyonlarda hidrolik debriyaj kullanılır. En kolayı ise havayla çalışanı. Kullandığım kamyonda havalı debriyaj var. Çok kolay. Kullanım konforu açısından havalı debriyaja çevirmem en iyisi olacak. Mekanik hali ile kullanımı çok zor aracın. Havalıya çevirdiğim zaman otomobilden bile kolay basılır debriyaja.

s9jz1xw.jpg


civru75.jpg


Unimog'un şanzımanı başka bi araçta olmayacak şekilde özel. O yüzden onu değiştiremiyorum. Normalde çoğu arazi aracında şanzımandan arazi şanzımanına tek çıkış olur. Ordan öne ve arkaya şaft çıkar. Diferansiyele gider. Unimogda direk şanzımandan iki çıkış ile diferansiyellere gidiyor. Ve içini öyle güzel ayarlamışlar ki 1. vitese takınca tren dahi çekilebiliyor. Zaten unimogu unimog yapan şeyler şanzıman portak akslı diferansiyel ve esnek şasesi. Motor ve kupası bi işe yaramaz.
 

Uzun zaman geçtikten sonra çadırı aldım üzerinden. Artık yeniden işe başlama zamanı. Takke düştü kel göründü. Yapılacak çok fazla iş var.

rx7urlq.jpg


Buda burda hatıra dursun. Öncesi sonrası yaparım.

4kgcqar.jpg


Buradan Aksaray sanayisinin en karizmatik vinç operatörü Ufuk Yasa'ya selam olsun. :tearsofjoy:

ev20vyp.jpg


Çıplak kaldı koca unimog.

j73muzz.jpg


l0qruf3.jpg


Şimdi düşünme zamanı.

Kupayı nasıl yerleştireceğim ile alakalı düşünüyorum bir süredir. Orjinal halinde vites sağımdaydı. Hatta vites atarken kolumu baya sağa geriye doğru hareket ettiriyordum.

Bunda vitesi normal yerine koysam diyorum. Kupayı geriye çekmem lazım. Onun içinde kasayı kesmem gerekiyor 30-40 cm kadar.

Ayrıca ileri koyduğumda motora ulaşmak zor oluyor. Tamir bakım işleri zorlaşıyor. Geriye koyduğumda ise normal araç gibi kaputu kaldırıp iş yapılabilir.

Ve tabi arkası karavan olacağı için orda hacim önemli. 200*300 şu an kasa boyutu. Arkaya çapraz çıkma yapıp alanı 350 yapabiliyorum. Gayet yeterli bi ölçü oluyor. Ama bu seferde kupa içi dar kalabiliyor.

Yani bi yandanda düşünüyorum. Ben bu aracı kendim için yapıyorum. Öyle uzun tatillere gidecek değilim. Bikaç gün şehirden kaçmak için kullanacağım. Karavan kısmında çok büyük hacme gerek yok. Zaten genelde dışarda oturuluyor. Yatarken içine geçilecek.

Düşünmek için bikaç günüm var. Öneri kabul edilir.
 

Uzun zaman geçtikten sonra çadırı aldım üzerinden. Artık yeniden işe başlama zamanı. Takke düştü kel göründü. Yapılacak çok fazla iş var.

Ekli dosyayı görüntüle 644435

Buda burda hatıra dursun. Öncesi sonrası yaparım.

Ekli dosyayı görüntüle 644436

Buradan Aksaray sanayisinin en karizmatik vinç operatörü Ufuk Yasa'ya selam olsun. :tearsofjoy:

Ekli dosyayı görüntüle 644437

Çıplak kaldı koca unimog.

Ekli dosyayı görüntüle 644438

Ekli dosyayı görüntüle 644439

Şimdi düşünme zamanı.

Kupayı nasıl yerleştireceğim ile alakalı düşünüyorum bir süredir. Orjinal halinde vites sağımdaydı. Hatta vites atarken kolumu baya sağa geriye doğru hareket ettiriyordum.

Bunda vitesi normal yerine koysam diyorum. Kupayı geriye çekmem lazım. Onun içinde kasayı kesmem gerekiyor 30-40 cm kadar.

Ayrıca ileri koyduğumda motora ulaşmak zor oluyor. Tamir bakım işleri zorlaşıyor. Geriye koyduğumda ise normal araç gibi kaputu kaldırıp iş yapılabilir.

Ve tabi arkası karavan olacağı için orda hacim önemli. 200*300 şu an kasa boyutu. Arkaya çapraz çıkma yapıp alanı 350 yapabiliyorum. Gayet yeterli bi ölçü oluyor. Ama bu seferde kupa içi dar kalabiliyor.

Yani bi yandanda düşünüyorum. Ben bu aracı kendim için yapıyorum. Öyle uzun tatillere gidecek değilim. Bikaç gün şehirden kaçmak için kullanacağım. Karavan kısmında çok büyük hacme gerek yok. Zaten genelde dışarda oturuluyor. Yatarken içine geçilecek.

Düşünmek için bikaç günüm var. Öneri kabul edilir.
Yapabildiğin kadar geniş yap dışarısı zaten senin onu hesaplama
 



Yapabildiğin kadar geniş yap dışarısı zaten senin onu hesaplama
İşte aslında o mantıklı geliyor karavan olarak kullanmak için. Ama birde şunu düşünüyorum. Ben bu aracı günlük hayattada kullanırım. Önceki Dodge ile öyleydim. Tamamen karavana benzediğinde günlük kullanım zor.

Dakar yarışlarına katılan arabalar gibi bi tasarımda olabilir. Haftasonu bir veya iki gece kalmaya yetecek kadar olsa kafi. Çok uzun turlara çıkacak zamanım yok.

Bir diğer problem ise motora ulaşım. Kabini motor üstüne koyduğum zaman indirip kaldırmaya ayrı bi sistem lazım kamyonlardaki gibi öne devrilen. O çok zor iş. Her tamir bakımda kupa sökmekde ayrı bi mesele.

Bakalım yarın arabanın başına gidince plan dahada şekillenecek.
 

İşte aslında o mantıklı geliyor karavan olarak kullanmak için. Ama birde şunu düşünüyorum. Ben bu aracı günlük hayattada kullanırım. Önceki Dodge ile öyleydim. Tamamen karavana benzediğinde günlük kullanım zor.

Dakar yarışlarına katılan arabalar gibi bi tasarımda olabilir. Haftasonu bir veya iki gece kalmaya yetecek kadar olsa kafi. Çok uzun turlara çıkacak zamanım yok.

Bir diğer problem ise motora ulaşım. Kabini motor üstüne koyduğum zaman indirip kaldırmaya ayrı bi sistem lazım kamyonlardaki gibi öne devrilen. O çok zor iş. Her tamir bakımda kupa sökmekde ayrı bi mesele.

Bakalım yarın arabanın başına gidince plan dahada şekillenecek.
Karavan da ferah olsun istiyorsan açılmalı bir sistem yap. Kayar kızaklı vb.

Motor erişimi için de kupayı menteşe ve amortisörlü yapmak çok zor olmaz. Benzer örnekleri çok.

Kolay gelsin kardeşim..
 

Karavan da ferah olsun istiyorsan açılmalı bir sistem yap. Kayar kızaklı vb.

Motor erişimi için de kupayı menteşe ve amortisörlü yapmak çok zor olmaz. Benzer örnekleri çok.

Kolay gelsin kardeşim..
Sağolasın abi. Önceki araç gibi açılır bi tavan yapabilirim belki. Bide yana açılan çadırlı bi sistem gördüm oda hoşuma gitti. Karavan kısmına geçince onları ayrıca düşüneceğim artık.
 

İşte aslında o mantıklı geliyor karavan olarak kullanmak için. Ama birde şunu düşünüyorum. Ben bu aracı günlük hayattada kullanırım. Önceki Dodge ile öyleydim. Tamamen karavana benzediğinde günlük kullanım zor.

Dakar yarışlarına katılan arabalar gibi bi tasarımda olabilir. Haftasonu bir veya iki gece kalmaya yetecek kadar olsa kafi. Çok uzun turlara çıkacak zamanım yok.

Bir diğer problem ise motora ulaşım. Kabini motor üstüne koyduğum zaman indirip kaldırmaya ayrı bi sistem lazım kamyonlardaki gibi öne devrilen. O çok zor iş. Her tamir bakımda kupa sökmekde ayrı bi mesele.

Bakalım yarın arabanın başına gidince plan dahada şekillenecek.
Böyle bir aracı karavan yapınca kışın dağbaşına gitmek lazım. Kış zamanı araç içinde fazla zaman geçirilir. Motora ulaşım konusuna bir şey diyemem.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst