Evet haklısınız, forum mesajlarındaki satır aralarında cevaplar var ama hemen bulmak zor oluyor tabii. Farklı başlıklar içinde konuşulan binlerce konu var.
Neyse cevabı buldum başlık ise " Parça Değişimi Hakkında Bir Video"
SERİ 3 109' Alıntı:
Mrb : son seri 3 1986 yılında üretildi. Ondan sonra çıkanlar ise DEFENDER ismi ile çıkmaya başladı. Bunlardaki en büyük yenilik sürekli 4 çeker olmalarıydı. Bu modellerde sizin kastetdiğiniz anlamda defransiyel kilidi yoktur.
Merhaba arkadaşlar ben de serie ııı 1982 model araç sahibiyim. Konumuzla ilgili aklıma takılan soruyu sizlere danışmak istiyorum.
Aracımda sarı kol ve kırmızı kola ilave ön tekerlerde 4x2 ve 4x4 için Çevirmeli aparat var. Sorum. Madem 4x4 e ön tekerlerdeki aparat ile geçiyoruz İçerdeki sarı kolun ne fonksiyonu oluyor.?
Ön tekerler 4x4 posisyonda iken sarı kol basılı değilse 4x2 mi oluyor araç ? Ön teker sürekli 4x4 te dursa sarı kol yukarıda kalsa araç 4x2 demi olur ve sürekli bu şekilde kullanılsa sakıncası olurmu.?
Cevaplarınız ve ilginiz için teşekkürler.
Ben sorunuzun cevabını not almıştım daha önceki mesajlardan,
SERİ 3 109' Alıntı:
Söylenecek söz kalmamış. bende toparlayım.
Kırmızı Topuz = İleri , orta boş , geri olmak üzere 3 konumdur.
İleri konum = Araç yol konumunda 4 X 2 yüksek hız.
Geri konum = Araç ağır arazi konumunda 4 X 4 Alçak hız
Ortakonum = Nötr Boş ( Şayet şanzumanın arkasına herhangi bir çıkış kasnağı baglanırsa onu çalıştımaya yarar)
Sarı Topuz = Aşağı ve yukarı olmak üzere iki konumdur.
Yukarı konum = Araç yol konumunda 4 X 2 Yüksek hız
Aşağı konum = Araç arazi konumunda 4 X 4 Yüksek hız. Not = normal yol konumuna getirmek için araç mutlaka durdurulmalı Kırmızı topuz geriye çekilerek sarı topuzun yukarı atması saglanmalı. Araç hareket halinde iken Yalnız sarı topuza bastırarak araç 4x4 konumunda kullanılabilir. Kırmızı topuz geçişleri mutlaka durarak yapılmalıdır.
Bütün bu özellikleri kullanabilmek için ( Şayet varsa ) Ön arazi aparatlarının Lock, Yada 4X4 Durumunda olması gerekir.
Önce araçları tanımlamakla başlayayım
series 2-3 88"ve 109" olarak imal edilmiştir 4ileri şanzıman ,2x4 ve 4x4 seçenekleri vardır 4x4 konumunda araç diek olarak low konumuna geçer ve orta diferansiyel olmadığından orta kilit sürekli devreye girmiş olur 4x4 konumunda H konumuna geçmek için oortadaki vides konumu aşa basarak sağdaki kolu ileriye çekmek gerekir ama bu şekilde kullanmak kaygan zeminde sakıncalıdır araç sürekli düz gitmeye çalışır
kredno -Önder beye cevapları ve ilgisi için çok teşekkür ederim. sağolsunlar.
Forumdaki eklediğiniz iletileri okumuştum .Aradığım cevaplar malesef bunlar değil. Öğrenmek istediğim:
1)- ön tekerdeki kilit 4x4 te iken sarı kol basılı değilse4x2 demiyiz.?
2)- Ön teker kilitli(4x4 te) sarı kol basılı iken kırmızıyı geri alıp ağır devire neden geçemiyoruz.( bunu yapınca sarı kol yukarı kalkıyor.)
3)- ön kilit devrede (4x4) sarı yukarıda ve kırmızı geride olan pozisyonda ağır devir 4 çekerdemi oluyoruz.?
4)- Aracım 4x4 te ağır devirde nasıl gidebilir.?
5)- Yoksa ağır deviri sadece 4x2 mi kullanabileceğim.?
24 sene serie ııı kullanan arkadaşlar var aramızda yardımlarını bekliyorum
1)- ön tekerdeki kilit 4x4 te iken sarı kol basılı değilse4x2 demiyiz.?
öndeki kilit porya ile aksı kilitler, aracı 4x4 e alan sarı koldur. sarı basılı kırmızı ilerde iken her durumda 4x2 desiniz
ön tekerdeki porya kilitlerinin kilitli olması arabanın hızıyla ön şaftınızın dönmesini sağlar. sarı basılı olmadığı için ön şafta şanzımandan güç gitmez
2)- Ön teker kilitli(4x4 te) sarı kol basılı iken kırmızıyı geri alıp ağır devire neden geçemiyoruz.( bunu yapınca sarı kol yukarı kalkıyor.)
uygulama bu şekilde kırmızıyı geri çekince takviyeye geçer, ön poryalar kilitli ise 4x4 te olur kırmızı gerideyken sarı yukarı kalkar
3)- ön kilit devrede (4x4) sarı yukarıda ve kırmızı geride olan pozisyonda ağır devir 4 çekerdemi oluyoruz.?
evet
4)- Aracım 4x4 te ağır devirde nasıl gidebilir.?
sarı yukarıda kırmızı geride porya kilidi kilitliyken
5)- Yoksa ağır deviri sadece 4x2 mi kullanabileceğim.?
hayır bakınız 3 ve 4
1)- ön tekerdeki kilit 4x4 te iken sarı kol basılı değilse4x2 demiyiz.?
öndeki kilit porya ile aksı kilitler, aracı 4x4 e alan sarı koldur. sarı basılı kırmızı ilerde iken her durumda 4x2 desiniz
ön tekerdeki porya kilitlerinin kilitli olması arabanın hızıyla ön şaftınızın dönmesini sağlar. sarı basılı olmadığı için ön şafta şanzımandan güç gitmez
2)- Ön teker kilitli(4x4 te) sarı kol basılı iken kırmızıyı geri alıp ağır devire neden geçemiyoruz.( bunu yapınca sarı kol yukarı kalkıyor.)
uygulama bu şekilde kırmızıyı geri çekince takviyeye geçer, ön poryalar kilitli ise 4x4 te olur kırmızı gerideyken sarı yukarı kalkar
3)- ön kilit devrede (4x4) sarı yukarıda ve kırmızı geride olan pozisyonda ağır devir 4 çekerdemi oluyoruz.?
evet
4)- Aracım 4x4 te ağır devirde nasıl gidebilir.?
sarı yukarıda kırmızı geride porya kilidi kilitliyken
5)- Yoksa ağır deviri sadece 4x2 mi kullanabileceğim.?
hayır bakınız 3 ve 4
Ayrıntılı ve Tamamen açıklayıcı bilgileriniz için sonsuz teşekkürler. Sayenizde arabamı biraz daha fazla sevmeye başladım.
Arazide çok zorlanmadım ama bundan sonra daha bir korkusuz olacağım ..Tekrar tekrar teşekkürler..
hocam 1. soruda yanlış anlaşılacak şekilde yazmışım
sarı basılı değilken olacaktı ilk cümle, yani sadece poryayı kilitleyerek 4 çekere geçemezsiniz
sarıya basınca şanzımandan şafta güç gider
sarı basılı değilken önler kilitli kalmasın yok yere
hocam 1. soruda yanlış anlaşılacak şekilde yazmışım
sarı basılı değilken olacaktı ilk cümle, yani sadece poryayı kilitleyerek 4 çekere geçemezsiniz
sarıya basınca şanzımandan şafta güç gider
sarı basılı değilken önler kilitli kalmasın yok yere
Anladım sağolun varolun. Sayfası değil ama madem sizi yakaladım. 1 soru daha sorayım Anlayışınıza sığınarak.
Aracımda 205 - 16 good year Wrangler lastik var En boy oranı yazmıyor.! Kendi sitesinde de araştırdım sanırım üretimi yok. jant 7 inçlik sanırım Bu janta uygun dar tanalı kar ve çamur lastiği önerebilirmisiniz ?