4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 82
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 167,795
Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Merhaba;
Benim sorumda şu: 1-Otomatik şanzuman Galloper II var vites topuzunun üzerinde bir düğme var ve bu düğmeye basıldığında O/D OFF yazıyor bu ne anlama geliyor? Arazi vitesi ile ilgili bir şey mi?
2- Diğer sorumda aracı çalıştırıken gösterge panelinde A/T Teemp diye bir yazı görünüp sönüyor bu ne demek? Arazi vitesi ile ilgili birşey mi?
 

Etiketler
Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Takip :-X
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

lada niva....
sürekli 4 çeker
H/L Vites
içerden kumandalı orta diff kilidi....
arazi kullanımını herkesin denemesi lazım
asfaltta yarışmak amacında olmayanlar için süper yol tutuş.
rus klasiği konforsuz ama fonksiyonel ve sağlam...
kalın sağlıcakla
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular


"over drive" anlamına gelir, arazi şanzımanı ile bir alakası yok, ancak yüksek devirde vites atar araç seri olur çok yakar O/D off daha yumuşak ve ekonomik bir sürüş sağlar...
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Ne oldu anlamadım? Aracın WSI ekranında "FULL TIME" yazısı hiç sönmüyor... Diflere baktık, jackları çıkardık temizledik würth'ledik ama nafile... Araç kasmıyor, sağ ekranda teker ışıkları yeşil ancak "FULL TIME" sönmüyor bilgisi olan var mı acaba... Araç 1994 4.0L ZJ... Şimdiden teşekkürler...
 



Merhabalar.Nissan terrano kullanıcısıyım .Aracımı 4h konumuna aldığım zaman sol ön aks ve teker dönerken sağ aks ta hareket yok.zaman zaman kuvvetsiz dönüyor ve duruyor.Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.
 

Manuel gobek kilidi olan araclarda 2 cekerden 4 cekere her gecisimizde aractan inip gobekleri kilitlememiz gerekiyor mu? 99 nissan skystar aracimizla 30-40kmye kadar seyir hizlarinda 4 cekere gecebiliyorum gobekler otomatik kilitlenebiliyor. Daha eski araclarda bu durum nasil oluyor acaba?
 

Manuel hub'larda 4x4'e gecmek icin araçtan inip hub'lari lock konumuna getirmelisiniz. Aksi halde ön shafta gelen hareketi tekerlekler yola aktaramayacaktır. Araçta yavru şanzıman varsa, yani 4x4 low seçeneği mevcutsa, ve araç manuelse hareket halinde arazi vitesine takmaya çalışmak şanzımanı dağıtıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Nissanda 4l var tabi ama ben 2h'dan 4h'a hareket halinde geciriyorum. Ses filanda olmuyo cok guzel geciyo

Bu arada manuel hub'li araclari eledim kafamdan. Onunla ugrasamam ben ya karda camurda sogukta zor is o
 

her türlü çeşitli 4h 4l kilit falan arkadaşlar izah etmiş. Ama bir konu var atlamamak lazım! Lastikler düzgün değilse hepsi nafile
.

Lenovo P2a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



arkadaşlar 2004 model 1.6 grand vitara (3k) çekiş sistemi nasıl şimdi,4l aldığım zaman arka sağ sol aynı anda dönmüyo birisi dönüyo birisi dönmüyo geçen gün kaldım oradan dikkatimi çekti dönen lastiğe ip bağladım bunsefer dönen lastik durdu duran lastik çalışmaya başladı
 


dogrudur 1 onde 1 arkada lastık doner 4L de hepsı donecekdıye bır sey yok 4L 4 agır devırdır hepsı donmesı ıcın kılıtlı dıfransıyel olması lagazım
 

2004 model 2.8 crd otomatik aldım yakın zamanda.
Arazi vitesini denemek istedim. Tamamen durup vitesi boşa alıyorum. Arazi kolunu çekiyorum.
1-Arazi kolunda normal viteslerde ki gibi vitesin geçtiği, yerine oturduğu hissedilmiyor. Bu normal mi?
2-Ekranda Full Time ışığı bazen yanıp sönüyor, bazen kısa süreliğine direk yanıyor, bazen hiç yanmıyor. Bazen de Part Time ışığı ile Full Time ışığı arasında gidip geliyor.
3-Low ışığının yandığını hiç görmedim. Ben mi vitesi Low'a geçiremiyorum. Yoksa çalışmıyor olabilir mi?
 


Halen çözemedim.
 

İyi akşamlar 2.0v6 1996 model vitaramda geçen arazideyken bi sorunla karşılaştım 4 çekerde önler çalışırken bi anda çalışmaz oluyor ve garip bi ses çıkıyor sanki diferansiyel dönüyorda lastiği döndürmüyormuş gibi bi tıkırdı oluyor direksiyonu oynatınca tekrar çalışıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



Teknik terimleri bilmiyorum ama bir çok araştırma yaptım ve bir çok off road videosu izledim.

2 şey gözlemledim.

4 tekere gücü %25 olarak dağıtan araçlar zerre zorlanmadan giderken, teknolojik araçlar yolda basit yerlerde bile olsa kalıyordu. Örneğin son teknoloji şunu diyor ön tekerlere gücü %90 arkalara %10 veriyorum yani arkalara %5 şeklinde dağıtırken önlere %45 güç veriyor ve bu şekilde güvenli yol tutuşu olduğundan bahsediyorlar, sonra da arazi gibi alanlarda zorlanan tekerleğe %100 e kadar tüm torku veririm diyorlar ama bunu araç yapana kadar pati çekmesi yolda kalması hoş olmuyor yani çok geç karar veriyor araçlar. Off road moduna alınca %25 gibi eşit gücü dağıtan araçlarda neredeyse yeni çıkanlarda yok gibi. Bu durumda araç zorlanan tekere güç aktarana kadar zaman kaybı oluyor. Örneğin x marka bir araç 800 nm desek 200 200 torku dağıtmalı ama bunu yapmıyor yeni sistemler nedense.