4x4 Ford Transit Hakkında Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan izciler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,114

izciler

Kamp I
Mesajlar
160
Tepkime Puanı
49
Yer
İstanbul
Web
www.tif.org.tr
Değerli Dostlar.
Bir motokaravana ihtiyacım var ve bunun 4x4 olması lazım.
Ben de ambulanstan çıkma bir tane buldum ve aldım. Fakat zora gelince önlerin devreye girmediğini bilebile aldım. Nasıl olsa yapılır diye.
Havadayken dönen dört teker sıkışınca arkalarını birbirine kilitlemesine rağmen önlere güç aktarmıyordu.
Fakat bu difransiyelden anlayan usta bulamadım. Ford ustalarının çoğu görmediklerini söyledi.
Almanyadan getirteyim dedim komplesi araçtan pahalıya imiş.
Konudan anlayan veya anlayacak usta öneriniz varsa çok memnun olurum.











 

Etiketler

Konuya çok vakıf olmamakla birlikte bu tip bir ambulans kullanmış bir arkadaşimda ön difransiyelin çalışmadığını söylemişti. İşinin ehli bir difransiyel ustasi bu işi çözer. Tahminim difransiyeli devreye alan selenoide akım gelmiyor olabilir yada selenoid bozuk olabilir.
Benim kullandığım araçta bütün kilitler havalı olduğu için bizdeki en büyük sıkıntı oringlerin yipranarak hava kaçırması oluyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İlginiz için keşekkür edenim. Selenoidlere elektrik geliyormuş, sökülüp dışarıda kontrol edilmiş ve çalıştığı görülmüş.
 

araba uzun süre 4 çekere alınmamışsa diferansiyel içinde kurumuş yağlar ve içine kaçan pislikler de 4 çekere geçmesine engel olabilir. geçmişte aldığım suzuki vitara da 4 çekere geçmiyordu. usta diferansiyeli söküp temizleyip yağlayınca düzelmişti..
 



Arkadaslar ortalık bir anda 4x4 ford transit 13+1 minibus doldu. Hepsi 2015 ve ankaradalar. Bu aracların mazisi kullanma amacı durumlarını bilen varmı?tam olarak özellikleri nedir? Sürekli 4ceker mi vs vs. İçerdeki dugme ön dif. Aktive mi ediyor yoksa orta dif kilit filanmi
Bu araclarla alakalı cok az bilgiye ulasabildim....
 

Siz yazinca baktim. 75 bin civari satiliyor. 10.000 Euro..iyi fiyat gibi.
 

aynı araç aynı model benzer km lerde arkadan çekişli panelvanlar 60-65 13+1 mininusler ise 70-75 den basliyor, FiYat nerede ise aynı....Ama aracın arazi performansı ve masraf çıkarma eğilimi hakkında hiç bilgi bulamiyorum. Mesela birisi dese ki bu araçlardaki altyapı ranger in aynısı hemen alacagim. Diğer bir dusuncem de arkadan çekişli transit panelvan alıp lsd dif. taktırmak...
 

Çıkma bir diferansiyel bulduk yakında takacağız. Ayrıca bunun tamirini yapabilecik bir usta da bulduk Trabzonda.
Açıkçası arazi kabuluyetini ben de merak ediyorum.
Ön diferansiyel şanzuman vs bir arada sanki bir motor kadar büyük.
Üstünde awd yazıyor.
Ben de sizin gibi arazi kabiliyetini, kilit vs var mı merak ediyorum. Tamir olsun inşallah deneyip bilgi vereceğim.
 

Malesef “ben bunu söker takar yaparım” diyebilen bir yiğit diferansiyelci bulduk. O da aylar sonra Trabzonda.
Elini sürmeye kimse cesaret edemiyordu.
Almanyada ise yenisine 10 bin euro istediler. Yani arabadan pahalı.
 



Umarım tez zamanda sorun çözülür. Çok bilindik bir araç değil 4x4 olması sebebiyle. Bizde merak ediyoruz sonuçları.
 


Çıkma diferansiyeli taktık. Yine çalışmadı.
Ancak bu arada bir arkadaşımız göğüste bir düğme keşfetti. Simsiyah olduğundan üstüündeki 4x4 yazısını okuyamamışız. Meğer araç devamlı 4çeker değilmiş.
Düğmenin benzerini ararken kablolarının iptal edildiğini biraraya toplandığını kesildiğini gördük. Bir elektrikçi bu bağlantıları, aradaki devreleri halletti. Aksın biri pullarla şişirilmişti. Acaba kazalı mı ve ayar tutturabilmek için mi bu kadar pul takılmış diye düşündük. 4 çekeri denemeden rotçuya götürmeye karar verdik. Bu arada arka diferansiyeli de açıp bakalım dediğimizde hiç yağ kalmadığını bilyelerin paslandığını gördük. Ankaradan iyi gelmişiz böyle. Arka Diferansiyeli halledince 4 çekeri çalıştırmadan rotçuya götürdük. Meğer kazalı değilmiş. Orijinal aks yerine farklı bir şey takmışlar ve ayarlayabilmek için pul kakmışlar. 4 çekere geçip önler devreye girip de kırmasın diye 4 çeker düğmesini iptal ettirmişler. Yani belki de çıkardığımız diferansiyel çalışıyordu
Ve 4 çeker çalıştı.
Motora el atınca enjektörlerin farkı takıldığı görüldü, ustası çağırılıp orijinalleri taktrılıp bilgisayarda ayarlamaları yapıldı. Şimdi saat gibi çalışıyor maşallah.
Aküler değişti. Sıra ön tampon, tampon üzerne hf ve vhf telsiz antenleri için borular, gizli vinç, çeki demiri, istepnenin arka kapı hizasına menteşeli boru ile yerleştirilmesi işlemleri var.
Bu arada çini dizayn etmek için de belirlediğim ustalarla görüşmeler yapacağız.
Çıkardığımız diferansiyeli de Trabzondaki ustasına yollayacak, tamirini yapıp yedekte hazır bulunduracağız.
Her ne kadar 4 çeker çalışsa da telefon yardımını esirgemeyen Trabzondaki ustanın dediğini de yapacağım. Her şey bittikten sonra aracın yokuş yukarı pozisyonundayken ayarlamalarının yapılmas gerekiyormuş. Kendisini araçla bir ziyaret edeceğiz.
Nasıl bir 4 çeker sistemidir, kilit var mıdır, arazide başarısı ne olacak ben de çok merak ediyorum. Sizlerle aşama aşama paylaşacağım.
Bu arada bunun diferansiyeli şanzımanıyla birarada ve bir otomobil motorundan daha büyükmüş.
 

Sayın izciler inşallah sikintisiz halledersin iz. Bu arada nasil bir Hf anten düşünüyorsunuz. Benim aracimda tek eksik Hf anten kaldı kafama yatan bir anten bulamadım daha. TA1ACX 73.
Benim araçta bulunan antenler.


Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Çok güzel.
Ben genelde atas 120 kullanıyorum. Yaesu cihazlarımız ile uyumlu güzel iş yapıyor.
Bu araç yüksek tavan dolayısıyla bunda tavana monte edemeyeceğim. Dallar dolayısıyla çok canımız yandı.
Ön tampon üstüne takacağım borular üzerine monte edeceğim. Antenin en üst seviyelerinin tavanı geçmemesine gayret edeceğim.
TA1GE
73