5,2 Şanzuman Sorunu (d'de 3 Ile Kalkması) #şanzuman #grandcherooke #5,2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaanncan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,895

kaanncan

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Öncelikle merhabalar;
97 model aracım motor soğukken çalıştırdığımda hareket haline geçerken D ile 1de kalkıp 2 3 4 gidiyor,
Fakat motor bi süre ısındıktan sonra durup kalkarken D'de 3 ile kalkıyor 1e çekiyorum 1'de de 2 ile kalkıyor bunun sorunu ne olabilir İSTANBUL anadolu yakasında yardımcı olabilecek usta var mıdır?

Herkese iyi çalışmalar teşekkürler.
 

jeep'çi zj'ci abiler kardeşler neredesiniz fikirlerinizi cevaplarınızı bekliyorumm
 


Des Sanayi Sitesi ARG Servis Haydar Usta yı tavsiye ederim. Şanzıman beyni gibi gözüküyor. Geçmiş olsun.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Jeep garage Davut ustaya götürebilirsin, Bostancı sanayi sitesinde. banada daha çok selenoid arızası gibi geldi, çünkü ısındıktan sonra oluyor diye tarif etmişsin. Yapılamayacak yada çözülemeyecek bir şey değildir..
 

Konuya cevap yazdıktan sonra sadece 2 dakikalık yaptığım bir araştırma sonucunda aşağıda linkini paylaştığım videoyu buldum. Senin anlattıklarınla örtüşüyor bu durum, videonun tamamını izlemedim ama sonuç olarak şanzıman selenoidlerini değişiyor yani ilk tahminim doğru...

Eğer senin sorununda şanzıman selenoid valslerinde çıkar ise sadece arızalı olanları değil hepsini değiştirmeni tavsiye ederim zira ileri safhalarda 3. vitesten 4. vitese zor atma yada kesici devirlere yaklaştıktan sonra vites değiştirme, 4.vitesten 3.vitese geçerken vuruntulu ve sert bir şekilde vites değiştirme gibi sorunlar ile karşılaşabilirsin...

Bunları önlemek için ise aracını zorlamadan kullanmalısın, bildiğin ağır kanlı güçlü bir amerikan... ani kalkışlardan kaçınmalı, gaza gelip otobanda tapagaz basmamalı, aracını sert ve ani vites geçişlerine sokmaktan kaçınmalısın. Bu şekilde dikkatli kullanırsan selenoid valflerin daha uzun ömürlü olacaktır.

Yukarı paragrafta anlattıklarıma ek olarak aracında bir şanzıman radyatörü olduğundan ve bu radyatörün efektif şekilde çalıştığından emin ol en kısa zamanda.

Konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olman açısından bu selenoid valfler belli bir basınca gelince açılıp kapanan ve şanzımanın içerisindeki yağ basıncına göre hareket eden ve viteslerini düzenlenen basit mekanik valflerdir. Yağ basıncı başta olmak üzere valf sağlığına etki eden unsurlar yağın sıcaklığı ve viskozitesidir.

 
Tepkiler: KLL

zaten kontakt testi yaptığımda selanoid arızası verdi şuan evin kapısında yatıyor canavar müsait olduğumda ona götürürüm artık.
 

zaten araçta vites geçişlerinde tık ses yok ya kabloda ya da sensörde sıkıntı var bakalım iinşallah çözülür istanbulda yabancıyım biraz usta konusunda.
 

zaten araçta vites geçişlerinde tık ses yok ya kabloda ya da sensörde sıkıntı var bakalım iinşallah çözülür istanbulda yabancıyım biraz usta konusunda.
Aynı sorun benimkinde de vardı, araç D'de iken üçüncü viteste kalkıyordu dördüncü vitese geçmiyordu selenoid arızası çıktı.
 



Kaan bey sorunu çözebildiniz mi şuan bendede aynı sorun var
 

Kaan bey sorunu çözebildiniz mi şuan bendede aynı sorun var