KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Genel manada 750kg'lık karavanlar 4.00 metre ve altı karavanlar olarak şu an piyasadadır. Ama siz daha küçük bir karavanı daha ağır da yapabilirsiniz bu yapım ve tasarımla ilgili bir hadise.
Genel manada 750kg'lık karavanlar 4.00 metre ve altı karavanlar olarak şu an piyasadadır. Ama siz daha küçük bir karavanı daha ağır da yapabilirsiniz bu yapım ve tasGenişlik 2.55 mi olmak zorunda en fazla? ve 01 belgesi almam zorunlu mu?arımla ilgili bir ha
Merhaba,
O1 belgeli şase sase satan firmalardan hazır kaplinli , frenli dingilli şase alıp üstünü (kaplama, yatak, banyo WC) kendim yapmak istiyorum. Bu O1 belgeli şaseden yaptığım karavan ile Avrupa turu yapmak istiyorum. Bu sadece O1 belgeli şase alarak kendi ürettiğim karavan ile mümkün olabilirmi?
Karayollarına çıkacak araçlar için aslında TİP onay belgesi zorunlu ama 750 kg altında romorklar tescil belgesine tabi olmadığı için ve trafik zabıtası da denetleme yapmadığı için bu alanda boşluk var. Bu durumun böyle devam etmeyeceği kanaatindeyim ve mutlaka bir denetim ve düzenleme gelecektir diye düşünüyorum çünkü romork ve karavan yapımında iş çığrından çıkmaya başladı.
ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE
BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
MADDE 5 – (1) Karayollarında seyreden araçların yüklü ve yüksüz olarak uyacakları boyutların ve bu araçların karayolu yapısına zarar vermeden güvenle seyredebilecekleri ağırlıkların aşağıda belirtilen şartlara uygun olması zorunludur.
a) Azami genişlik
Araçların azami genişliği
2,55 metre
Frigorifik taşıtların yalnız frigorifik yapılarında
2,60 metre
Belediyelere ait troleybüsler
2,65 metre
b) Azami yükseklik
Araçların azami yüksekliği
4,00 metre
c) Azami uzunluk
Otobüs dışındaki motorlu araçlarda
12,00 metre
Römorklarda
12,00 metre
İki dingilli otobüslerde
13,50 metre
İkiden çok dingilli otobüslerde
15,00 metre
Yarı römorklu araçlarda
16,50 metre
Mafsallı (Körüklü) otobüslerde
18,75 metre
Römorklu otobüslerde
18,75 metre
İki römorklu katarlarda
22,00 metre
ç) Azami ağırlıklar
1) Dingil ve dingil grubu ağırlıkları
Dingil ağırlığı en çok;
Tahriksiz tek dingilde
10 ton
Tahrikli tek dingilde
11,5 ton
İki dingilli motorlu araçlarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)
11,5 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m)
16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)
18 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.8 m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) (Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onay Yönetmeliği veya Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğinde belirtilen şartlarla)
19 ton
İki dingilli römork ve yarı römorklarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)
11 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m)
16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)
18 ton
Dingiller arası mesafe 1.8 m veya daha büyük ise (1.8 m ≤ d)
20 ton
Üç dingilli aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1.3 m veya daha az ise ( d ≤ 1.3 m)
21 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.4 m arası ise (1.3 m < d ≤ 1.4 m)
24 ton
2) Toplam ağırlıklar
İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda
18 ton
Üç dingilli motorlu araçlarda (Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.*)
25 ton
(26 ton*)
Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde
28 ton
Dört dingilli motorlu araçlarda
32 ton
Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda
36 ton
Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda
38 ton
Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda
40 ton
40 ft. boyutunda ISO Konteyner taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlarda
Yukarıdaki yönetmelik hükümlerine göre genişliği 2,55 i boyu 12 metreyi ve ağırlığı 750 kg geçmeyen romork yapabilirsiniz ve tescile tabi olmaz. Ülkemizdeki durum bu maalesef günümüzde karayollarımız üzerinde herhangi bir belgesi olmayan 750 kg altındaki romorkları da kimse denetlemediği için sorun çıkarmaz gibi duruyor. Ta ki yaptığı işi hakkıyla yapan ve işine önem veren bir trafik zabıtası görevlisi çıkana kadar. Karayollarına tip onay belgesi olmayan araç çıkamaz deyip müdahale ettiği anda hukuken doğru bir uygulama yapar cezasını yazar ve aracı da trafikten men eder .Ben merak ediyorum bu uygulama ne zaman başlayacak.
Kendi karavanımı yapmak için araştırıyorum ama O1 belgeli şase bile yetmiyor üstü için bile tescil lazım bunu soran yok ama trafik kazasında araştırdığıma göre sigorta şirketleri sorun çıkarta biliyormuş.
250x180 karavan için malzeme hesapladığımda 500kg aşağı gelmiyor hafif tutmama ramen ör; 5x2 karavanı kendi imkanlarınızla750 kg altı imkansız değil ama çok zor