'79 CJ 5 , Bu da bizim ailenin kötü çocuğu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan izrafeel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 146
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 120,923
Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Masallah Güle güle keyifle kullan hemşerim cok hos olmuş Allah Nazardan korusun.
selamlar
 

Ynt: '79 CJ 5 , Bu da bizim ailenin kötü çocuğu

Abi cok iyi ya gerçekten mükemmel kazasız belasiz bin abi

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Merhaba herkese;

Yine bir kaç işlem yaptık. Paylaşmak istedim.

Herhalde baskı balata azaldı diye gittik ustaya. Bir de baktık ki şanzıman aşırı yağ atıyor. Derdi anlaşıldı açacağız. İndirdik, açtık. Pek bir süprizle karşılaşmadık. Dişliler sağlam, sadece bilyalar eskimiş. Biz de maden açtık Şanzımanı komple elden geçsin dedik. Öyle de yaptık. Hazır Şanzıman bakım kitleri denilen bir kit aldık. (Yaman ticarete teşekkür ederim. Fiyatı da USA'daki ile nerdeyse aynı. ) İçinde herşey var. fotosu aşağıda mevcut. Bilya, keçe, conta vs. Baskı balataya baktık sorun yok. FAzlası ile var

İkinci adım, arabayı 1 hafta çalıştırmayınca 2-3 defa marş basmak zorunda kalıyordum. Karbüratör tamir kiti aldık. Uyguluyoruz. İçinde her türlü parçası var. Sonucunu bir hafta sonra paylaşacağım

üçüncü adım arka akslara geldi. Daha önce bilya dağıtmıştık. Çelik flanşları çıkardık. Yerine Rugged Ridge flanş aldık. Hazır. Alüminyum felan olduğu için çok daha hafif ve balans yapmıyor. Kesinlikle flanş alacaklara tavsiye ederim. Akslarda şapkalılar da kaldık. Bakalım. Bilyeler sağlam durur bu sefer inşallah

Dördüncü olarak hiç ihtiyaç yokken direksiyon kutusu açtık. Aha o ne. Bitmek üzereymiş. Yeniledik onu da.

Aracın pek bir eksiği kalmadı desem yalan olur, CJ bu hiç belli olmaz Yine de geldiğimiz nokta belli bir seviyenin üzerine çıkmış oldu. Tavsiye edeceğim bir konu daha var. Aracın altında şaft istavrozların çok gevşediğini gördük. Sıkıladık elbette. Lakin bundan önceki ustam ( bir ay önce göstermeme rağmen "ustam şu alt tarafı bir kontrol et gevleşeklik var mı ? ) dikkat etmemiş. Yerinden çıkacak bir parça ile takla atmamız an meselesiydi. Demem o ki , alt tarafın nasıl ve hangi kısımlara bakılarak sıkılandığını öğrenmekte fayda var. Eller cepte ustayı beklemek yanlış olabiliyor. Yeni CJ'ci arkadaşlara benden ufak bir küpe olsun.

Saygılarımla
İsrafil Önal







 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

güzel iş çıkarmışsınız
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Ali bey teşekkür ederim. Ama artık herhalde birşeyleri değiştirmek için bozulmasını bekleyeceğim
 



Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

izrafeel' Alıntı:
Ali bey teşekkür ederim. Ama artık herhalde birşeyleri değiştirmek için bozulmasını bekleyeceğim

Umarım ÇOK BEKLERSİNİZ
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Merhaba Değerli dostlar, abiler ve arkadaşlar;

Dün yine boş durmadık tabi ve havanın kuru olmasını fırsat bilerek ne zamandır beklettiğim çamurlukların içini boyama olayını başladık ve bitirdik. Sadece siyah mat sprey boya kullandım. Boyanacak yüzey zaten pütürlüydü. İyice yıkayıp, temizledik ve kurttuk. Ardında ince zımpara kağıdı ile yüzeyi biraz rahatsız ettik. Ardından boyama işlemine geçtik. Boyanmasını istemediğiniz yerleri maske bandı ile kapayabilirsiniz. Nokta atışı oluyor Ortama yarım kutu sprey boya yetiyor bir taraf için. Fotoğraflar ektedir. Eski ve yeni hali olarak ;









 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Ben normal sprey boya yerine aşağıdaki linkteki boyayı kullanıyorum. Plastik bazlı olduğu için çok güzel dolgu yapıyor ve kırılıp dökülmüyor. Özellikle pütürü dökülmüş olan yerlerde koruma amaçlı çok işe yarıyor.

http://724odeal.com/product.php?id_product=1721
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu


Emin abi sen var ya idolümsün ya.

Teşekkür ederim. Mutlaka bir dahakine dediğini deneyeceğim
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Arkadaşlar biraz önce yaptığım değişikliği yazmadan önce birşey belirtmek isterim.
aracımda yaptığım tüm değişiklikleri burada yazmayı , yeni konu açmaktan daha doğru buluyorum. Bir kaç arkadaşımız yeni konu açmanın takip açısından daha doğru olacağını söyledi bu doğrudur, fakat aynı konu altında değişiklikleri yazmak ,forumun daha da karışmaması için daha uygun olur diye düşündüm.

Neyse gelelim değişikliğe. Aslında çok basit. Yeni bir radyatör kapağı aldık. Eski olan hem hava tahliye kısmı hemde contasında sorun vardı. Radyatör belirli bir sıcağa ulaşmadan suyu tahliye ediyor bu da su fazlası olmadan, gereksiz sıvının tahliyesine sebep veriyordu. Dolayısı ile sürekli radyatörü kontrol etmek gerekiyordu. Yeni kapak conta kısmı ve hava tahliye bölümü sağlam olduğundan doğru çalışıyor, radyatör sıvısını sürekli kontrol edip tamamlamanıza gerek kalmıyor. Fiyatı da 35 TL.
NOT: Birinci foto da sağdaki ikinci fotoda soldaki yeni kapak.
Saygılarımla
İsrafil Önal



 



Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Basit ama hayati bir çözüm olmuş.Dikkatimi çekti, eski radyatör kapağında ki iz kaputtan mı kaynaklanıyor? müdahale edilmezse yenisi de aynı kaderi paylaşıcak sanırım.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Yok abi o iz başka bir anıdan
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

İsrafil, açma basıncı biraz yüksek gibi (16lb) . 82 modele kadar aşağıdaki kapak tavsiye ediliyor ama o da çok düşük basınca göre, erken açıyor.

Ben 13lbs kapak kullanıyorum, sorun yok.



 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Abi teşekkür ederim faydalı bilgin için. Daha önceden bilseydim mutlaka dikkate alırdım. Resimdeki örneğin mandalı yok. Hava Aceba nasıl tahliye ediliyor ?
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

izrafeel' Alıntı:
Abi teşekkür ederim faydalı bilgin için. Daha önceden bilseydim mutlaka dikkate alırdım. Resimdeki örneğin mandalı yok. Hava Aceba nasıl tahliye ediliyor ?

Mandal fazla basıncı senin tahliye etmen için. Mandalı kaldırıp fazla basıncı atabilir ve kapağı sıcakken de açabilirsin.
Diğerinde su basıncı kapak yayının limit değerinin üzerine çıktığında boğazdaki lastik conta yukarı kalkıyor ve radyatörün boğazındaki tahliye deliğinden fazla basıncı (suyu) dışarı atıyor. Dezavantajı, mandal olmadığı için kapağı açmak için sistemin biraz soğumasını bekleyeceksin.
 



Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Kapak yayının bakımın ihmal etme. Antifriz ve su zaman içinde yayı paslandırarak özelliğini bozuyor, açması gerektiği zaman açmıyor ve su bir çıkış yolu buluyor. Yıllar önce başıma geldi, hortumlarım sağlammış ama tam egzos manifoldunun altındaki su tapası attı.

Yayın su tutmaması için WD40 iyi bir çözüm, olmazsa vazelin. Azıcık yağın radyatör suyuna karışmasında bir sorun olmaz.