'79 CJ 5 , Bu da bizim ailenin kötü çocuğu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan izrafeel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 146
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 120,950
Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu


radyatörün tahliyesinden su akması benim rutin sorunum, hep suyun soğumasında veya devir daimde bir sorun olduğunu düşünmüşümdür, aracım komple yenilenirken radyatör, devir daim, hortumlar ve radyatör kapağı yenileri ile değişti, ancak tahliyeden hala su geliyor. her zaman araçta yedek su bulundurup her yolculuk öncesi radyatör suyunu tamamlıyordum. Ancak daha sonra radyatöre çok su ilave ettiğimi, bu yüzden devir daimin randımansız çalıştığını söylediler.

Radyatörde olması gereken su seviyesinin bilinmesi de önemli bence, ve ben tam olarak bilmiyorum hala.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Kesinlikle haklısınız. Bunun Aceba bir işareti veya anlaşılır bir yeri var mıdır?
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

izrafeel' Alıntı:
Kesinlikle haklısınız. Bunun Aceba bir işareti veya anlaşılır bir yeri var mıdır?

Kitaba göre, soğukken kapağı açıp radyatör boğazından parmağınızı ikinci boğumuna kadar soktuğunuzda parmak ucu suya değecek. Bu parmak boyuna göre değişir ama bir diğer bilgi radyatör kapak hizasından itibaren 5 cm yeterlidir diyor.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu


Tam doldurulan radyatörde su ısındıkça devirdaim zorlanır. Radyatör üzerinde mutlaka belirli bir hacim hava olması gerekir. Sistem ısınıp basınçlandığında hava sıkışabilir ve basıncı kompanse ederek devridaimi rahatlatır. Su sıkıştırılamaz ve karşı basınç yaratacağından devridaimin sirküle ettiği su miktarı azalır, motor hararet yapar.
 




Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Tekrardan ve tekrardan merhaba;

Havalar yağmurlu devam ediyor, vakit ve fırsat buldukça CJ'mize bakalım dedik. Yaklaşık 7 yıldır "masallah" açılmayan arka aks içini açtık. İçini benzinle yıkadık ve tekrar kapadık. üfff be ne kirli yağ çıktı. Şaşırdım kaldım.

Ayrıca şuan fotoğrafı yok , lakin vites körüklerimiz yırtılınca yenilerini aldık. Dedik ki orjinal olsun. 80 lira verdik. Bir de baktım ki uymuyor. kenarlıkları yerine otursa bile vites geçişlerini çok zorladı. Nihayet ana vitesin körüğü yırtıldı, arazi vitesi de körük yüzünden en alttaki vitese geçmedi. 4L yi kullanamadık. Burdan sonsuz teşekkürlerimi sunduğum "Emin abimiz" yardıma yetişti ve terzimize körük yaptırdık. Hemde 30 lira tuttu herşeyi ile. Malzeme felan hepsi içinde. On numara oldu. Hem görüntü hemde işlev olarak çok işe yaradı.

Saygılarımla
İsrafil Önal





 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Vites körüklerini güle güle kullan İsrafil. Başka bir konuda bir arkadaş güzel bir şey yazmış, tecrübe yenilen kazıkların sonucudur diye. Ben de aracımı aldığım yıl orijinal olmayan ama tam yerine uygun kauçuk vites körüklerini iyi bir paraya almıştım. Bir hafta bile dayanamadılar.

Dün AMC20 aks kafaları için sipariş verdiğim plastik kapaklar geldi yerine taktım. Hem eski ezik teneke kapaklardan kurtuldum, hem de jant boşluğunu tam kapattığı için görüntü çok güzel oldu. Ayrıca jant göbeği arayışım da son buldu.

 

Ekli dosyalar

  • HubCap.JPG
    9.6 KB · Görüntüleme: 356

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

ayna mahrutiler kaça kaç ?
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Emin abi nerde şimdi öyle ustalar. Bir çoğumuz ustaların tembelliğinden ve iş beğenmezliğinden şikayetçi. Umarım bu düzen değişir lakin bu tip konuların geriye sardığı hiç görülmemiştir sanırım. Allah hepimize sabır versin.

Ayrıca ayna mahruti oranı standart. Off road yapmadığım için 41-10 na geçmedim.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

 



Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

standartı 3.54 mü cjlerin hepsinden farklı ayna mahruti çıkıyor ama 41 10 u tavsiye ederim 33 lerle süper oluyor
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Seyit, hoşgeldin
Willys çözücüler konusunda haklıdır mutlaka ama 10 numara yağ, sakızlaşmış tortuyu ancak parça açıktaysa ve bez fırça gibi mekanik işlemle birlikte uygulanırsa çözer. İçine giremediğimiz yerlerde, ortamda lastik, kauçuk, plastik vs. yoksa yine de en iyi temizleyici önce gazyağı sonra benzin. Tiner biraz daha tahrip edici olduğu için en son çare.
Ben yıllardır araçlarımı yıkayıp kuruladıktan sonra kaporta üzerindeki su ve kireç kalıntılarını önlemek için 3 ölçü gazyağı + 1 ölçü 10 numara yağ ile hazırlayıp sprey kabına koyduğum çözeltiyi kullanırım. Cam ve kapı lastiklerini koruyarak yaptığım temizlikle araç cilalanmış gibi olur. Bu işlem boyayı cilanın aşındırıcı özelliğinden kurtarır ve besler, yumuşatır, ömrünü uzatır. Tabi bu çözeltiyi iyice yedirerek yapmak ve tamamen kurutmak şartıyla. Birkaç yıldır piyasada olan mikrofiber bezler bu işi çok iyi yapıyor.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu


İsrafil, iyi ustaların ortadan kaybolmasında suç biraz da bizlerde. Üç beş kuruş ucuza iş yaptırmak için ehil olmayan kişilere yöneldik ve gerçek ustaları terkettik. Hala iyi ustalar varsa bu yaptıkları işin kıymetini bilen kıdemli müşterileri sayesindedir.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu


Emin,daha uçucu maddeler ile temizlik motor blok çeperi içerisinde kalan yağ kanalları gibi yerlerde ( kol ve ana yatak yağ kanalı gibi) elbette uygun olanı.Öte yandan rutin temizlik yapılmamış ve yıllarca sakızlaşıp katılaşmış yağ tortuları içinde sanırım kaçınılmaz.Buradaki gibi bir temizlik periyodik olarak ve belki yılda 2-4 gibi sayılarda yapılıyorsa zaten sakızlaşmaya da pek fırsat tanınmamış olacağından 10 numara yağ işi götürüyor.Şimdilerde durumu nedir bilmiyorum ama ben o diferansiyelleri açtığımda içirdiğim çamurlu sularla doğru orantılı olarak açık griden fümeye doğru henüz yağın etkilenmeye başlamış olduğu dönemleri yakalamış olduğumu düşünüyorum ve 10 no yağ ile sorunsuz olarak temizliyordum.
Bu arada parça temizliği konusunda da bir başlık açılmış oldu.
 

Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

Haklısın Seyit, aracın ve mekanik parçaların temizlik ve bakımında kullanılan malzemelerle ilgili bugüne kadar pek konu açılmamış. Bunun üzerinde biraz duralım bence. Ama bunun başka konu başlığı ile yapalım. Burası İsrafil'in CJ5'inin zaman tüneli. Hem yer işgal etmeyelim, hem de konu arada kaynamasın. Bu akşam konu ile ilgili biraz çalışıp yeni bir başlık açarım. CJ'ciler olarak yağa benzine bulaşmayı seven oldukça fazla kişi var forumda, bakalım ne fikirler çıkacak.
 



Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu

konuyu çok dağıtmak istemem ama, ben motor yağını değiştireceğim zaman çıkan yağın durumunu görünce, en ucuz yağdan koydurup 3 - 5 km geziyorum, sonra asıl yağı koyduruyorum. faydası oluyor mu bilmiyorum ama genellikle böyle yapıyorum, ucuz yağ boşaltılırken yine kirli çıktığına göre faydası oluyor bence.