93 Model ZJ de şarj dinamosu modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Arif Hüküm Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,717

Arif Hüküm

Zirve
Mesajlar
1,167
Tepkime Puanı
797
Yer
İstanbul
93 model 5.2 ZJ arabam var.Üzerindede 90 amperlik bir şarj dinamosu.Eski arabamdan söktüğüm vinci takınca 72 Ah mevcut aküsünün kapasitesinin sıkıntı yaratacağını düşündüm.Kaputun altında yer olmadığı için tesisat çekerek arka bagaja 90 Ah ikinci bir akü bağladım.Tesisat üzerinede yurt dışından getirttiğim bir röleyi ve bu röleyi by pass yaparak birde anahtar koydum.Araba çalıştığında şarj dinamosu hem arabanın kendi aküsünü(72 Ah) hemde yaşam aküsünü (90 Ah) şarj ediyor.Ancak röle marifetiyle araba yaşam aküsünü kullanamıyor.Ben manuel olarak anahtarı kapattığımda yaşam aküsüde arabaya bağlanmış oluyorum.Sistem böyle sorunsuz çalıştı.Uzun süredirde kullanıyorum.
Bir zaman sonra birde çekme karavan gündeme geldi.Nerden baksanız karavandada 100-150 Ah lik bir akünün de arabadan şarj edilmesi söz konusu.Elektrikçi arkadaşla arabanın 90 amperlik şarj dinomosunun yeterli olmayacağına,biraz sorun yaratıcağına karar verdik.İnternetten araştırdım. ZJ için Crown marka 150 Ah lik bir şarj dinamosu buldum, getirtik, arabayada taktık.(Bu arada dinamocu dinamonun toplama olduğu, kalitesini fena olmadığını ve 120 amper verdiğini söyledi.)İlk anda şarj ediyordu, kısa bir süre sonra şarjı kesti, “Check Engine” ışığı yandı.Ne olduğunu anlamak için epeyce uğraştıktan sonra arabanın şarj kontrolunun ECU üzerinden elektronik olarak yapıldığını,150 amperlik dinamonu yüksek amperden devredeki bir elemanı(entegre yada transistör) yaktığını anladık.”Cehck Engine” ışığını söndürmek mümkün gözükmüyor. ECU ye müdahale yapmak imkansız,tamamen kapalı ve tamiri yok.
Şarj kontrolünü sağlamak için ise çarenin sisteme konjektör (Lamba diyot) ilave etmek olduğunu söylediler.Dinamocu dinamonun üzerine konjektörü taktı,arabaya monte ettik.Bir süre şarj yaptıktan sonra şarj gene kesildi. Bu seferde konjektörün patladığı söylendi.Bir tane daha takıldı, kısa bir süre sonra oda patladı. Dinamocu aküler fazla deşarj olursa konjektörün dayanmıyacağı ve patlayacağını söyledi.Esas çözümün dışardan konjektör takılması olduğu, eski model arabalarda ayrı bir kutu şeklinde, hatta ayarlı elektromekanik çalışan konjektörler olduğu söylendi.Şu an piyasada böyle bir şey yok.
Uzun bir süre patinaj çektik,pek bir çözümde bulamadık.ECU de birşeyler yandığı için eski dinamoyu takdığımızda da şarj etmediğini gördük.Sonunda elektrikçi arkadaş konjektörü üzerinde güçlü bir dinamo önerdi.Peugeot 406 da(150 amper olduğu söylenen) böyle bir dinamo vardı ve bizde bunu arabaya taktık.Üç tane ayağı var, bir tanesi kesildi, araya başka parça gerekmeden iki ayağı yerine sığdı.Şarjı sağladı,bir iki haftadır sorunsuz arabayı kullanıyorum.Karavanı bağlamadım, 72 Ah + 90 Ah aküyü şarj ediyor,ama “Check Engine” hala yanıyor.
Bu arada dinamonun üzerindeki numaralarla Peugeot bayisine sorduk, bayi 406 3000 cc de bu dinamonun gözüktüğünü ancak 120 amperlik olduğunu söyledi.
Şarj dinamosunu değiştirmek isteyenlere duyrulur.
Biraz uzun bir anlatım oldu ama inşallah anlaşılr olmuştur.
Selamlar
Arif Hüküm
 

Etiketler
Ynt: 93 Model ZJ de şarj dinamosu modifikasyonu

birkaç fotoğraf
Bu arabanın orjinal şarj dinamosu
[attachment=1]
Buda 150 amper olduğu söylene ama 120 amper çıkan dinamo ve üzerinde konjektör
[attachment=2]
ikisi birden
[attachment=3]
buda araca takılan peugeot dinamo
[attachment=4]
[attachment=5]

DSC_0963_800x531.jpg


DSC_0962_800x531.jpg


DSC_0959_800x531.jpg


DSC_0964_800x531.jpg


DSC_0967_800x531.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,248
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst