96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PrometheusTR Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,737

PrometheusTR

BMW R1200GS & T5 CamperVan
Mesajlar
997
Tepkime Puanı
7
Yer
İstanbul
Yakın zamanda almış olduğum Discovery'm hakkında birtakım sorularım olacak, yardımcı olursanız sevinirim. Soruları numalandırıyorum ki yanıtları takip edebilmek kolay olsun. Şimdiden teşekkürler:

1. İlk aldığımda aracımın sağ ön maçurluk hizası sol öne göre gözle görülecek kadar düşüktü. Ankara'daki NAM AMORTİSÖR'e gittik, adam eski helezonu çıkardı ve eskisinden 10 cm daha uzun olan yeni amortisörü taktı. Düşük olan taraf 4 5 cm kadar yükseldi, yüksek olan taraf da 2 cm kadar yükseldi. Orda çalışan usta, "yüksek olan taraf da yükseldiğine göre şaside eğiklik vardır" şeklinde kabaca bir yorum yaptı. Bu mümkün mü acaba? 10 cm daha yüksek ve kalın olan bir yayın diğer tarafı da biraz yükseltmesi normal değil midir?

2. Aracın direksiyonu yolda giderken normal sertlikte. Bazen araç durur vaziyetteyken inanılmaz sertleşiyor ve çevirmek çok zor oluyor. Bunu her zaman değil bazen yapıyor. Gaz verdiğimizde bu durum düzeliyor sanırım. edaghan kullanıcı adlı Engin Abi bunun direksiyon hidrolik pompasından kaynaklanıyor olabileceğini söyledi. Daha önce bu sorunu yaşıyan var mı, nasıl çözülür bu sorun? Pompa TR'de yokmuş, getirilirse 1100 TL civarı bir rakam söylendi. Çıkmacılarda var ama sanırım farklı tipte 4 tane pompası varmış bu aracın; olup olmayacağına emin olamıyorum.

3. Bu araçlarda kumanda olmadan merkezi kilit içerden kilitlenebiliyor mu? Arabaya her binişimde kapıları kilitleme alışkanlığım var, bunda sanki her an birisi kapıyı açabilecekmiş gibi geliyor ;D Bu tesisatı kime çektirebilirim, Disco tesisatından anlayan usta var mıdır yetkili servisler dışında?

4. Arazide ABS işime yaramayacak bir şey, bu sebeple teknik olarak ABS iptali düğmesi gibi bir düğme konulabilir mi?

5. Aracım çift hava yastıklı model olduğundan, hava yastıkları uyarısını gösteren SRS ışığı yanıyor. Bu ışığın yanma sebebi ne olabilir?

6. Aracın kontağını çevirdikten sonra beklemeden marşa basarsam, ABS ikaz ışığı hiç sönmüyor. ABS çalışıyor ama ışık sönmüyor. Ancak 2-3 sn bekleyip çevirirsem ışık yanmıyor. Bir serviste makinaya bağlandığında, sağ ön abs sensörü arızalı denilmiş ama nedir sizce durum? Bana sorun çıkartır mı?

7. Aracımda cruise control düğmeleri var ancak cruise çalışmıyor. GAYE OTOMOTİV'deki yedek parçacı arkadaş "cruise motoru var ama tesisat çekilmesi lazım" gibi bir söz etmiş. Bana pek mantıklı gelmedi, siz ne dersiniz?

8. Koltuk ısıtmalarımın akıbeti hakkında kime danışabilirim. Sağ taraftaki hiç çalışmıyor ama soldaki konusunda da tereddütlerim var. Çalışıyor mu yoksa psikolojik mi anlayamadım. :D
 

Etiketler
Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

1. discovery I de aracın orjinal ön yaylarında boy farkı vardır. araçta devamlı sürücü olduğu hesaplanarak göz önüne alınmıştır. ancak yükseltme kitlerinde (britpart, bearmach) bu fark yoktur. araç içerisinde sürücü varken yükseklik varkı ortadan kalkıyormuydu.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

altug onaran' Alıntı:
1. discovery I de aracın orjinal ön yaylarında boy farkı vardır. araçta devamlı sürücü olduğu hesaplanarak göz önüne alınmıştır. ancak yükseltme kitlerinde (britpart, bearmach) bu fark yoktur. araç içerisinde sürücü varken yükseklik varkı ortadan kalkıyormuydu.

abi 60 kilo adamım ben, pek etki edemiyordum zannımca 2 tonluk araca :smiley:

ciddi bir fark vardı arada, boy farkı bu kadar olmaz zannımca.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

PrometheusTR' Alıntı:
abi 60 kilo adamım ben, pek etki edemiyordum zannımca 2 tonluk araca :smiley:

ciddi bir fark vardı arada, boy farkı bu kadar olmaz zannımca.

kupa takozlarını kontrol etmekte fayda var aşınma oranlarında farklılık olabilir.

bizim modelde hava yastığı, ABS ve koltuk ısıtma olmadığı için yorum yapamıyacağım ama öncelikle koltukların sigortalarını kontrol etmekte fayda var
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

altug onaran' Alıntı:
kupa takozlarını kontrol etmekte fayda var aşınma oranlarında farklılık olabilir.

bizim modelde hava yastığı, ABS ve koltuk ısıtma olmadığı için yorum yapamıyacağım ama öncelikle koltukların sigortalarını kontrol etmekte fayda var

sigorta kutusu nerde oluyor? ::smiley:
 





Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

Size aracınız hakkında dökümanlara ulaşacağınız bir adres vereyim. Kullanma kılavuzu vb bilgiler bulunuyor. Sigorta kutusu v. bilgilere ulaşabilirsiniz.

ownersinfo.landrover.com
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

PrometheusTR' Alıntı:
Yakın zamanda almış olduğum Discovery'm hakkında birtakım sorularım olacak, yardımcı olursanız sevinirim. Soruları numalandırıyorum ki yanıtları takip edebilmek kolay olsun. Şimdiden teşekkürler:

1. İlk aldığımda aracımın sağ ön maçurluk hizası sol öne göre gözle görülecek kadar düşüktü. Ankara'daki NAM AMORTİSÖR'e gittik, adam eski helezonu çıkardı ve eskisinden 10 cm daha uzun olan yeni amortisörü taktı. Düşük olan taraf 4 5 cm kadar yükseldi, yüksek olan taraf da 2 cm kadar yükseldi. Orda çalışan usta, "yüksek olan taraf da yükseldiğine göre şaside eğiklik vardır" şeklinde kabaca bir yorum yaptı. Bu mümkün mü acaba? 10 cm daha yüksek ve kalın olan bir yayın diğer tarafı da biraz yükseltmesi normal değil midir?

2. Aracın direksiyonu yolda giderken normal sertlikte. Bazen araç durur vaziyetteyken inanılmaz sertleşiyor ve çevirmek çok zor oluyor. Bunu her zaman değil bazen yapıyor. Gaz verdiğimizde bu durum düzeliyor sanırım. edaghan kullanıcı adlı Engin Abi bunun direksiyon hidrolik pompasından kaynaklanıyor olabileceğini söyledi. Daha önce bu sorunu yaşıyan var mı, nasıl çözülür bu sorun? Pompa TR'de yokmuş, getirilirse 1100 TL civarı bir rakam söylendi. Çıkmacılarda var ama sanırım farklı tipte 4 tane pompası varmış bu aracın; olup olmayacağına emin olamıyorum.

3. Bu araçlarda kumanda olmadan merkezi kilit içerden kilitlenebiliyor mu? Arabaya her binişimde kapıları kilitleme alışkanlığım var, bunda sanki her an birisi kapıyı açabilecekmiş gibi geliyor ;D Bu tesisatı kime çektirebilirim, Disco tesisatından anlayan usta var mıdır yetkili servisler dışında?

4. Arazide ABS işime yaramayacak bir şey, bu sebeple teknik olarak ABS iptali düğmesi gibi bir düğme konulabilir mi?

5. Aracım çift hava yastıklı model olduğundan, hava yastıkları uyarısını gösteren SRS ışığı yanıyor. Bu ışığın yanma sebebi ne olabilir?

6. Aracın kontağını çevirdikten sonra beklemeden marşa basarsam, ABS ikaz ışığı hiç sönmüyor. ABS çalışıyor ama ışık sönmüyor. Ancak 2-3 sn bekleyip çevirirsem ışık yanmıyor. Bir serviste makinaya bağlandığında, sağ ön abs sensörü arızalı denilmiş ama nedir sizce durum? Bana sorun çıkartır mı?

7. Aracımda cruise control düğmeleri var ancak cruise çalışmıyor. GAYE OTOMOTİV'deki yedek parçacı arkadaş "cruise motoru var ama tesisat çekilmesi lazım" gibi bir söz etmiş. Bana pek mantıklı gelmedi, siz ne dersiniz?

8. Koltuk ısıtmalarımın akıbeti hakkında kime danışabilirim. Sağ taraftaki hiç çalışmıyor ama soldaki konusunda da tereddütlerim var. Çalışıyor mu yoksa psikolojik mi anlayamadım. :D


aracını güle güle kullan..bilgim dahilinde cevap vermeye çalışayım.

1-bu soruda amortisörümü değiştirdin yayımı bunu anlamadım..biraz daha açık anlatırmısın.
2-engin beyin tezi mantıklı..direksiyon kutunda veya pompanda kaçak varmı buna bir bak..arazi araçlarında karşılaşılan bir sorundur bu..kırık ,çatlak vs.yoksa tamir takımı vardır halledilir.(birkaç segman,conta vs...)
3-hatırlamıyorum :D
4-forumda ypılan uygulamalar okumuştum..
5-srs ışığının yanma sebebi muhtemelen direksiyon simidini sökmüşler,takmışlar sonra sıfırlamamışlar.yada direksiyon simidinin içinde ince yuvarlak bir elektronik devre var onu uygun şekilde söküp takmamışlar,yerine düzgün denk gelmesi lazım..iyi bir elektrikçi çözer..
6-aracı çalıştırmadan evvel kontak açık bekleme esnasında arac kendine check-up yapar yolunda giden veya gitmeyen şeyleri okur.sensör arızalıysa beklesende beklemesende uyarıyı vermesi gerektiğini düşünüyorum.bence bağlantılar kablolar öncelikle kontrol edilmeli, en son sensöre kafa yorulmalı.
7-cruise çalışmama nedeni (sigortası sağlamsa) 5.maddede bahsettiğimiz direksiyon sökülmesi esnasında fiş,tırnak,kablo vs. yanlışı yapılmış olabilir.tel koptu hat çekelim olayını anlayamadım???
8-elektrikçi işi..


sonsöz: aslında senin aracın sağlam ,arazi araçlarından anlayan bir elektrikçide kontrolden geçmesi lazım..

selamlar.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

sağol abi bilgiler için, bakalım elim biraz rahatlasın da; gösterelim bir elektrikçiye.
 



Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

Selam,

Oturduğunda kendi kapındaki kilitleme düğmesine bas, araç kapıları kilitlenir. Eski mantık :smiley:

Koltuk ısıtmaları içinde ilk yapılacak şey, cubby box'ın önündeki düğme panelini kontrol etmek. düğmeyi sök temizle... düzelir. genelde bu düğmelerden çıkar. olmadı sigorta... yine olmadı, elektrikçiye göster. en son ihtimal ısıtıcının kendisi yanıktır.

ABS sensörleri hava yapabilir. Bu durumda yanlış hesaplama yapar. Işık sürekli yanar. sağlam araçta ABS ışığı araç hızı 7kmh'ı geçene kadar yanık kalır, sonra söner. ABS ışığının yanıyor olması, sistemde arıza olduğunu gösterir, ama ABS'nin çalışmasına engel olmaz.

Yeni taktığın amortisör serttir ve de aracın diğer kısmını da bir miktar yüksek durmasına sebep olur. önden iki tarafa da çık ve zıpla. aralarında salınım farkı göreceksin. Araçta kullanılan tüm yayların ve amortisörlerin boy ve yük taşıma sistemlerinin dengeli olması lazım. Yoksa aracın yüksek hızda 4 ayrı yönden dans eder...
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

1- Bir tarafa takılan daha yüksek yaya, basit mantıkla diğer yaya düşen yükjü azaltacağından diğer tarafı da yükseltir diye düşünüyorum. Buradan şasenin eğikliği sonucunun çıkacağını sanmıyorum. Ön dingilin düz durup durmadığı ile ilgili bir çalışma yapacağım ben de şu sıralar. Eğer direksiyon düzken ön sol ve ön sağ lastik, lastik boışluğu içinde çamurluk köşelerinden aynı mesafede durmuyorsa, sanırım dingilin pozisyonunun doğru olup olmadığına bakmak gerekiyor. yakında bu teorimin doğruluğunu ben de test edeceğim.

2- Benim kullandığım 2. disco 1 ve her ikisinde de aynı sorun var. Şu anda beni çok rahatsız edecek seviyede değil, dert etmiyorum. Yağın kontrolü, tesisatın kontrolü ve pompanın performansının değerlendirilmesi gerekir sanırım.

3- İçeriden kapı kilidine basıyorum.

4- ABS yi iptal etmedim. gayet basitçe iptal edildiğin,i biliyorum ama detaylarını ustadan ya da ilgili başlıklardan araştırmak gerekir.

5- Yorum yok.

6- Benim ABS ışığı ise biraz geç sönüyor. Dert etmiyorum. ABS yi iptal ettireceğpinize göre siz de dert etmeyin.

7- Off road çu adamı cruise control bozar :smiley:

8- Koltuk ısıtma tesisatını, düğmenin kendisi, kablolama, bağlantılar ve sigortalarına bakarak gözden geçirmek gerekecektir.

Bazı başlıklarda biraz arkadaşları tekrar şeklinde oldu. Umarım faydası olur.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

edaghan' Alıntı:
Selam,

Oturduğunda kendi kapındaki kilitleme düğmesine bas, araç kapıları kilitlenir. Eski mantık :smiley:

denemediğimi düşündüğüne inanmıyorum abi :D

valla denedim ama olmadı :smiley:

@concrete

abi haklısın tekrar gibi oldu ama, soru çok olunca tek tek başlıkları hortlatmayayım dedim :smiley:

bilgiler için sağol, haftasonu hava güzel olursa tek tek bakacağım hepsine. ;)

çok sağolasın.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

kendi kapını kilitlediğinde diğerleri kapanmıyorsa bunun birkaç sebebi olabilir. anlamak için kapıyı anahtarla dışarıdan kilitle. sadece senin kapın kilitleniyorsa, kapı kaplamanı sök ve elektrik bağlantılarını kontrol et. tümü kilitleniyorsa, zaten bir sorun olmaması lazım.
 

Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

edaghan' Alıntı:
kendi kapını kilitlediğinde diğerleri kapanmıyorsa bunun birkaç sebebi olabilir. anlamak için kapıyı anahtarla dışarıdan kilitle. sadece senin kapın kilitleniyorsa, kapı kaplamanı sök ve elektrik bağlantılarını kontrol et. tümü kilitleniyorsa, zaten bir sorun olmaması lazım.

hmm, tamam deneyeyim yarın unutmazsam :smiley:
 



Ynt: 96 model Discovery I aracım hakkında sorularım

Diskovery 1 in sol helezon yayı sağ taraftan hem yüksektir hemde kalındır .

Tek şoför varken aracın 2 tarafıda düz olur .

Araç amotisörden dolayı yan durmaz .Amotisörün birinin sert olması digerinin yumuşak olması

Aracın yolda gezmesine neden olur .

Siz helezon yaylarını işibilen bir ustaya gözden geçirtin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,623
Mesajlar
1,530,736
Kayıtlı Üye Sayımız
166,922
Kaydolan Son Üyemiz
Temu Discount Code

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst