96 Zj Günlüğü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VolkanGurcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,361

Etiketler
Bu arada arka aks için tamir takımı,tekerlek bilyeleri ve aks keçelerini sipariş ettim RockAuto dan.Sıkıldım artık uğultudan.Direksiyon kutusu ve pompası revizyonunda lazım olacak pitman arm ve kasnak sökme aparatıda sipariş ettim.İkisinin de revizyonunu yaparken video çekmeyi planlıyorum.Asıl amacım toplarken yardımcı olması ama düzenleyebilirsem belki youtube a da yükleyebilirim.Kafamda ayrıca Bilstein 4600 amortisör takımı var.Şimdilik sepete ekledim bekliyorum belki önümüzdeki ay
 

pitman için 7/8 nf fiberli somun da al normal somunlar zamanla gevşiyor boşluk oluyor. fiberli olursa gevşemez :9
 

Track barın somunlarını kontrol ettim fazla sıkılmışlar.Gevşetip olması gereken tork değerlerine getirdim.Ön silecek bölmesini silecek motoru dahil söktüm.Botanik bahçesi kıvamına gelmiş.Sağ ön yolcu bölümü su alıyor bir çok ZJ gibi.Klima giderini temizlemiştim daha önce. Sunroof giderlerini de temizlemiştim ama ne olur ne olmaz diye duct tape ile kapattım sunroofu. Sağ kapı fitilim sağlam.Ezik yada kopuk bir tarafı yok.Sadece ön camın sağ üst köşesindeki plastik parçada açık bir bölüm var oradan şüphelendim ve siyah silikonla çıtaların arasındaki boşluğu kapattım.Halı ıslaktı elimden geldiğince kuruttum.Umarım kesilir artık yoksa göğsü sökmeyi planlıyorum.Cam rüzgarlığı almıştım rugged ridge den,onları da taktım güzel oldu
 

olması gereken tork değeri kaç? ben de yakında değiştiricem de not alayım. malum ustalara pek güven olmaz. herkes kafasına göre sıkar.

halıdaki ıslaklık bende de vardı ama sunroof gideri tıkalıydı. şimdi sorun yok. senin eğer sunroof gideri açıksa büyük ihtimalle kalorifer radyatörü gitmiştir. onu değiştirmekte ölüm. komple göğüs incek. daha önce söküp takmamış birine denk gelirsen bir sürü parçayı kırar
 




Aksa bağlanan alt kısım 75 Nm,üst kısım 81 Nm.

Kalorifer peteğinden olsa soğutma suyunda eksilme olur diye düşünüyorhum ki eksilme yok.Zaten sadece yoğun yağmur yağışlarından sonra oluyor ıslaklık.Acaba havalandırmanın kutusu mu kaçırıyor bir yerden diye düşünüyorum içeriye giren yağmur suyunu kırılıp yada çatlayıp.Hava giriş aralığının alt kısmını biraz yükseltmeyi planlıyorum son yaptığım işlem sonuç vermezse.Orda toplanan su hızlıca tahliye olamayıp belki içeriye giriyor olabilir.
 

Saatlerdir sağnak yağmur altında ve zaten olan ıslaklığın haricinde su yok gibi
Umarım kırmışızdır şeytanın bacağını.
 

Vergilerimizi ödedik bugün.2018 i ödememiştim hiç. Online başvuruyla indirimli cezalı 1695 TL tuttu.2019 ocak vergisini de 944 TL olarak ödedim.Cüzdandaki hafiflik paha biçilmez.
 


polen filtresinden ben de yaptım fikir için teşekkürler

 

Uzun süredir havalardan dolayı ilgilenemiyordum benimkiyle.Bugün güzel havayı görünce yanına gidip bir yağını değiştireyim dedim.Bu sefer Mobil 1 10W60 kullandım.Daha önce yarı sentetik 10W40 kullanıyordum.Filtre elimde vardı Mopar.Led sislerimden biri çok gevşemişti.Sıkabilmek için tampon inmesi gerekiyordu.Bu sefer civata sabitleyici de kullandım umarım gevşemez tekrar.Sağ koltukta ufak bir açılma vardı.Önce tamir ettim.Sonrada çatlaklar için dolgu macunu kullandım.İyice kurusunlar daha boyası var.Kaputun altında kenarda köşede çamurdan ve çam iğnelerinden tıkanan bir sürü su gideri var.Onlarla uğraştım çoğu açıldı.Direksiyon kutusunu sökme provası yaptım.Önümüzdeki ay girişebilirim.Nette gezinirken bir baktım Bilstein amortisörleri sipariş etmişim Accel TST18 kit ve yine Accel bobin de aldım.
 



tst18 ile accel bobin bende var. sert kalkışlarda baya farkediyor
 




bende bugün tpms sensör taktım. boş durmuyoz haftasonları millet kampa pikniğe gider, biz arabanın neresini sökeriz takarız diye düşünüyoz

Önümüzdeki ay için dört gün boş ayarladım.HD direksiyon sistemi takılacak,amortisörler değişecek ve direksiyon kutusu revizyonu var.İlk ikisi kolay ama revizyon konusunda hala çekincelerim var.Arka diferansiyelinde bilyalarının değişmesi gerek.Sökme işini hallederim ama bilyalar için tornacı yardımı almam gerek sanırım.Elimde uygun rulman çektirmesi yok.Yaza sorunlardan arınmış bir şekilde girmek istiyorum.
 

track barların burçlarını ne kadara değiştirdiniz ?
 




arkada lsd kilit varsa eğer 75w140 motul,mobil kullanın. bir de lsd katkısı koyarsanız çok iyi olur.
direksiyon kutusunda keçelerde ciddi miktarda bir yağ akıtma varsa revizeye gidebilirsiniz.
kutu revizesinde pek bir şey yok açıkcası, benim mekanikçim hayatında ilk defa wj kutusu revize etmesine rağmen başarmıştı. yeter ki eli ayağı düzgün birine yaptırın yeter.
tamir takımı 140tl civarıydı, 60tl yağ+balata spreyi vs., pitmanı kutudan makinayla ayırabilirsin, işçiliğe de 250tl civarı alıyorlar.
difransiyel bilyalarını değiştirmeni öneririm, yoksa zamanla boşluk yaparsa şafta, akslara vs. olduğuna zarar.