kudesci
Ana Kamp
Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.' nin Yeşilköy-Teknoport şubesinden satın almış bulunduğum ACER marka diz üstü bilgisayarım touchpad'ın (dahili mouse) kendi kendine tıklaması sorunu sebebi ile Bimeks aracılığında servise gönderdim. Bu sorunun çözümü için üst kapak kısmını değiştirip ürünü teslim ettiler. 2 gün içerisinde aynı sorun tekrar başgösterdi ve tekrar yetkili servise götürdüm. Oradaki görevliler sorunun işletim sistemi Vista'dan kaynaklandığını ve işletim sistemimi değiştirmem gerektiğini söylediler. Sorunumun düzeleciği ümidiyle bende linux işletim sistemini yükledim. Fakat yine sorunum çözülmemişti. Hala bilgisayar kendi kendine ikonlara tıklıyor, mause işaretçisi dokunmadan başına buyruk hareket ediyor ve bilgisayar kendi kendine kapanıyordu. Bu defa yetkili servis yerine ana servisi olan TPM Teknoloji'ye bizzat götürdüm. Bana söyledikleri bu olayın yeni yüklediğim yazılımdan dolayı olduğu ve işletim sistemimin tekrar Vista olarak düzeltilmesi gerektiğiydi. Eski işletim sistemi Vista'yı tekrar yükleyip anakartı değiştirip bilgisayarımı bana teslim ettiler. Sorun çözüldü diye ümit ederken, bizim başına buyruk touchpad yine benim komutlarım yerine kendi nefsinin istediği yerleri tıklamaya başladı. Servise tekrar gittiğimde TPM Teknolji'nin sözleşmesinin ACER tarafından feshedildiğini ve servisin kapandığını öğrendim. Yeni servis olan SERTECH Bilgisayar'ın adresini alarak bilgisayarın 4. kez geldiğini ve sorunlarımın devam ettiğini, üstüne üstlük bluetooth olan bilgisayarımın bu özelliğinin kaybolduğunu bildirdim. Sorunlu bluetooth un ve “müşteri memnuyeti” için klavyemi de değiştirdiklerini söylediler. Servis görevlisine, tıklama sorunu hakkında ne işlem yaptığını sorduğumda “ bu sorun bana iletilmediği için birşey yapmadık!..” cevabını aldım. Yeni kurulmuş bir serviste böyle küçük kusurların olabileceğini düşünerek ne zaman sorunumu çözebileceklerini sordum. 15-20 gün içerisinde stoklarına üst kapak kısmının gireceğini ve ürünü getirdiklerinde yarım saatlik bir işlemle sorunumun çözüleceğini belirttiler. Belirtilen süre sonunda ürünü götürdüğümde ürünün Acer tarafından onay beklediğini ve bunun birkaç gün sürebileceğini bildirdiler. 1 hafta kadar bekledikten sonra harddiskin arızalı olduğunu, değişimi yapacaklarını ve D sürücüsündeki bilgileri yedeklemek için ücret olarak 70$+kdv alacaklarını söylediler. Garanti kapsamında kendi hatalarından kaynaklanan birşey için bu ücreti talep etmelerini ayrıca yadırgadım ve yedeklemeyi kendim yapacağımı belirterek ürünü teslim aldım. Yedeklemenin ardından ürünü teslim ettim ve değişimi yaptılar. Ürünü aldığımda üst kapağın hala değişmediğini ve bizim çılgın touchpadin hala akıllanmadığını gördüm. Görevliye bunu belirttiğimde bunun unutulduğunu ve hemen telafi edileceğini söylediler. 30 dk. İçerisinde yeni ve üst model bir kapak takıldı. Artık sorun kalmamıştır diye düşünüp evime döndüm. Sorunumun devam ettiğini gördüğümde Acer'dan 4'ü aynı sorundan 5 defa servise gitmesine rağmen devam eden problem için bilgisayarın değişmesini talep ettim. Tabiki olumlu bir yanıt alamadım.
Yapanın yanına kar kalmaması için hemen Tüketici Sorunları Hakem Heyetine dilekçe ile başvurup satıcı olan Bimeks'ten para iadesi istedim. Lehime verilen karar ve servis formları ile Bimeks'e başvurdum. Fakat talep ettiğim paranın yasal bağlayıcı sınır 936 ytl'nin üzerinde olduğu için başvurumu Acer'a ileteceklerini, eğer Acer bunu kabul etmezse iadenin yapılamayacağını söyleyerek tabiri caiz ise işi yokuşa sürdüler.
Şu anda bunun sonucunu beklemekteyim ve Tüketici Mahkemesi için araştırma yapmaktayım. Tekrar olumsuz sonuç almam durumunda satıcı ve üretici firmaların yasaları hiçe sayamayacaklarını göstermek adına önümüzdeki hafta içerisinde hukuk mücadelesine girmeyi düşünüyorum. Gelişmeleri burda paylaşmaya devam edeceğim.
.
Yapanın yanına kar kalmaması için hemen Tüketici Sorunları Hakem Heyetine dilekçe ile başvurup satıcı olan Bimeks'ten para iadesi istedim. Lehime verilen karar ve servis formları ile Bimeks'e başvurdum. Fakat talep ettiğim paranın yasal bağlayıcı sınır 936 ytl'nin üzerinde olduğu için başvurumu Acer'a ileteceklerini, eğer Acer bunu kabul etmezse iadenin yapılamayacağını söyleyerek tabiri caiz ise işi yokuşa sürdüler.
Şu anda bunun sonucunu beklemekteyim ve Tüketici Mahkemesi için araştırma yapmaktayım. Tekrar olumsuz sonuç almam durumunda satıcı ve üretici firmaların yasaları hiçe sayamayacaklarını göstermek adına önümüzdeki hafta içerisinde hukuk mücadelesine girmeyi düşünüyorum. Gelişmeleri burda paylaşmaya devam edeceğim.
.

