.
Emre bey kanaatiniz; yasal dayanak ve uygulamalarından emin olduğunuz bir olanak mı, yoksa tahmini bir tavsiye mi ?
Gerçi Burak(?) beyin sırf buradan alacağı bilgilerle yola çıkacağını sanmasam da, belki farkındasınızdır forum ev kullanımı için üretilen aletleri pek irdelemeden, karavan yapımında uygulayanlarla dolu.
Forumun ucuz olduğu düşünülen uygulamalar için böyle sorunlu bir pratiği var.
Aslında dikkat çekmek istediğim, şu zamanlar kanunda olmayanları bile varmış gibi davranan bir bürokrasiye muhatap olmamız.
Bu açıdan da tavsiyeniz riziko içeriyor olabilir ?
AB ülkelerinde TÜV gibi yarı resmî araç teknik kontrol kurumları, kendi yaptığınız karavanın yasalara uygun planını, koltuk sayısını, gaz sistemini, yangın güvenliğini, kontrol ve izin hakkına sahip oldukları halde, bizde uyum yasaları şekillendirilirken bu ödev güvensizlik sebebiyle sadece resmî TSE’ye verilmiş olduğunu tahmin ediyorum.
Fakat bizlerin bunlarla ilgili uygulama bilgilerine ulaşması ise olası değil.
Çünkü eminim bunlarla ilgili bilgi, dolayısıyla yönetmelikleri bile yok. Bu açıdan mühendislik bürolarının yaptıkları ne iş için para aldıkları da haklı bir soru olmalı ?..
Almanya’da herkesin internet veya telefon yoluyla bu bilgilere birkaç dakikada ulaşması sorun değil.
Bilmem uyumdan anlaşılan acaba ne ?
Düşünün Almanya’da TSE nin muadili DIN gibi büyük ve resmî bir kurumun bu konuların teorik düzenlemesini hazırlaması mümkün olsa da pratikte bu işlerle uğraşması akla sığacak bir şey değil.
Biz bize benzeriz belki doğru bir deyiş ama, bence bunun kaderimiz olması artık kabul edilir olmamalı ?
Ama şimdilik işler bence öyle kolay ve rizikonuz değil.
Kamyona, çekme karavan kondurmak da...
.