Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 110,857
Kolay gelsin, Takipteyiz.
Yapım süreci paylaşımlarını sık yapmak istemiyorum. İş yapmak yerine kamera, şarj ve bunların editlenmesi çok zaman alıyor. Çektiğimiz birkaç foto kendimiz için bir anı olacak.
Esas düşüncem bir yolda ilerlerken farklı alternatiflerin ortaya çıkması...🖐🖐🖐
 
Son düzenleme:

Etiketler
için
Forum üyrlerinin geçmiş bayramini kutlarim..

Yukarıdaki paylaşım da diesel ısıtıcı yerlesim yeri konusu bayram 'ın araya girmesi ile desteksiz kaldı. Farkli kullanım yorumlarını bekliyoruz.
Isıtıcı konusunda arac yakit deposuna bağlatmak ve cihaza ayrı bir portatif yakıt deposu kullanmak konusun da bazı paylasimlar gördüm. Bu konu içinde deneyim ve önerilerinizi nedir?
 


Diesel ısıtıcının önemli avantajı motorla aynı yakıtı kullanması. Aracın diesel deposu varken ikinci bir depoya neden ihtiyaç olsun? Geceleri yataktan kalkıp çok gaz tüpü değiştirdiğim için aklıma ilk gelen soru, soğuk bir kış gecesi ısıtıcıya ait depoda diesel biterse ne olacak?
 

Dizel ısıtıcımın deposuyla herhangi bir sorunum yok. Ama tabii ki benimki çekme karavan. Motokaravanda depoya bağlamak için depoyu boşaltıp sökmek gerekebilir. Bu da ek bir masraf ve emek demek olabilir.
 

Bazı karavan kullanıcıları ve özellikle bu ürünün zamanındaki esas müşterileri kamyoncular bazı sıkintilardan.bahsettigi ve mudahele daha kolay olduğunu paylaşmışlardı. Bu nedenle biraz sorgulamak istedim..

Birkaç gündür on yolcü tek'li koltuk arayışındayım. Orjinal ikili koltuk 300Tl satın aldım. Tek'li koltuk fiyatı 2500tl .
Bu koltuğu almaktansa mevcut tek'li yatan koltuğu kullanıp, ısıtıcı için çözüm bulmak daha doğru olacak.
 



Dizel ısıtıcının yakıtı aracın deposundan alındığında hava yapma sorunları ile karşılaşanlar olmuştu. Forumda okumuştum şimdi baktım bulamadım hangi başlıkta konu geçmişti hatırlayamadım ama ayrı olmasını tavsiye ediyorlardı. Yanlış hatırlamıyorsam sebebide aracın deposunun alçakta kalması idi galiba tam olarak emin değilim.
 

Ben Forum da ve gruplarda aynı şekilde okudum. Isıtıcı DAI SHAVA ve direk ilk elden üretim yerinde elden aldım. Kendisi karavanlarda ayrı depo takmak için daha avantajli ve ürün de kullanımda olabilecek problemler açisından faklı bir durum olmadığını söyledi. Ayrı depo da aracın yol icin harcadığı yakıti daha rahat takip edebilecegimi, ayrı depoda da doldurma esnasinda koku ve ayrica zaman zaman akma problemleri yaşanabileceğini söyledi.
 

... Ayrı depo da aracın yol icin harcadığı yakıti daha rahat takip edebilecegimi, ayrı depoda da doldurma esnasinda koku ve ayrica zaman zaman akma problemleri yaşanabileceğini söyledi.

Isıtıcı kullanmadığımız aylarda aracın akaryakıt durumunu yeterince görüyoruz. Ilk karavanımda Eberspächer ısıtıcı vardı ve yakıtı depodan alırdı. Hiç yakıt nedeniyle problemim olmadı ama ısıtıcının montajını yatağın altında bir yere yaptırmıştım. Isıtıcıdan gelen sıcak hava tekrar ısıtıcıya çekildiği için aşırı ısınma yaparak duruyordu. Bu nedenle yatakta değişiklik yapmak zorunda kalmıştım.
 

Isıtıcı şu an hangi konumda yerleşik?
 

ısıtıcının yakıtını aracın deposundan alacak şekilde montaj yaparsanız kaliteli mazot almaya dikkat edin.beş yıl önce Macaristanda aldığımız mazot yüzünden eberspacher ısıtıcı iki gün boyunca öksürdü,duman attı ama çalışmadı,başka bir istasyondan kaliteli bir mazot alınca normale döndü,Ayrıca ısıtıcıyı mümkün olduğu kadar yataktan uzağa koyarsanız gece pompanın sesini daha az duyarsınız.
 



Isıtıcı şu an hangi konumda yerleşik?

Şu andaki karavanımda gazlı ısıtıcı Truma var. Yeni karavancıları düşünerek konuyu biraz açayım. Karavanlardaki ısıtıcılar ısıttıkları havayı karavanın içinden alıyor ve sıcak havayı tekrar karavanın içine veriyor. Isıtıcıdan çıkan sıcak havanın rahat yükselebilmesi lazım. Isıtıcının tek çıkışı varsa bunun yatak altında olmaması lazım. Montajda dikkat edilecek nokta, ısıtıcının serin (ısıtılmamış) hava alabilecek şekilde montajının yapılması.
 


Bence ısıtıcının sıcak hava çıkışının nerede olacağından çok ısıtılacak havanın gireceği noktanın nerede olacağı önemli. Bendeki ısıtıcı da yatak altında bulunmakta. Ancak temiz hava girişi farklı bir noktadan olduğu için sorun yaşamadık.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben ısıtıcıyı banyo duvarı dibindeki oturma gurubunun içine yerleştirdim,
amaç kış kampları da yaptığımız için bir çıkış ile banyonun ısıtılması, ikinci çıkış ile masa altını ısıtmak, üçüncü çıkış ile koridora sıcak hava vermek, kışın banyomuz sıcak masada oturup bir şeyler yerken ayaklarımız sıcak oluyor.
Shava da bulunan bir özellik sayesinde ses den rahatsız olmuyoruz, bu da manuel çalıştırma seçeneği. Bu seçenekte manuel olarak çalışma hızını ayarlıyorsunuz, bir den sekize kadar hız seçeneği mevcut, ben iki numaralı seçenekte tutuyorum sessiz ve durmadan çalışıyor, yakıtını da aracın deposundan alıyoruz, ikinci depo taşıyan arkadaşlar koku ve mazotun unutulması nedeniyle koyulaşma sorunları yaşayan, var veya yeter zannedip kampta açıkta kalan arkadaşlar mevcut.
Selamlar
 

Levent kardeş, okudum ama yapım paylaşımınıza bakamadan sorayım..Kurulumda oturma grubunun karşı tarafı koltuk altinda elektrik odasını mı oluşturunuz?
Seksmlar
 



Levent kardeş, okudum ama yapım paylaşımınıza bakamadan sorayım..Kurulumda oturma grubunun karşı tarafı koltuk altinda elektrik odasını mı oluşturunuz?
Seksmlar
Şöför koltuğu arkası oturma gurubunun alt kısmında (boşlukları değerlendirmek için akülerin üst kımındaki boşluğu takım sandığı olarak kullanıyorum) aküler ve inverter mevcut, baş üstü dolapta sigortalar ve kumanda tabloları var