Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,947
Valla artik kafayı siyiracagiz. Cok fazla inceledikce, o mu ? Bu mu ? kafalar bir milyon oluyor reis.. basıp gececegim ben.
Biz de böyle durumlar yok. Keyifli bir başlangıç yaptık, acelemiz yok. Önemli olan dönüşüm yolculugu devam ederken, farklı görüşlerin , yeni ürün ve uygulamaların ortaya çıkabileceği bir sohbet tadında devam etsin. Sayfada ne kadar çok farklı bilgi toplanırsa o kadar zenginleşir.
Aslında yola çıkmadan uzun.sure önce nasıl bir yol izleyeceğimizi planladık. Ama bu da gezilerimiz gibi bir macera olsun, surprizlere açık. Sonuç ta navigasyon hedefi buluyor....
🖐🖐🖐
 

Etiketler
Aynen hocam ben inada bindirdim 1 ayda bitireceğim diye.. ama inat etmek ruh sağlığımı bozacak ilk 2 günde anladım vallahi. Olduğu kadar bitene kadar.. Mücadeleye devam.
 

Aynen hocam ben inada bindirdim 1 ayda bitireceğim diye.. ama inat etmek ruh sağlığımı bozacak ilk 2 günde anladım vallahi. Olduğu kadar bitene kadar.. Mücadeleye devam.
Araç sizin, zaman sizin neden inat edelim...
Bizim rotalar zaten kapalı, bu seneyi rolanti yılı olan ettik. Karavanımızı , hiç olmazsa zevkle beraber yapalım.
Eğlencemiz bu , siz bir karavan ile uğraşıyorsunuz... Biz ilave olarak köyümüz de ev inşaatına da acele etmeden giriştik.
Evde konular karışıyor youtube da cama bak, mobilyaya bak derken karavan , ev geçişleri hatlar karışıyor...

Konuya dönersek .....
Taban deliklerinin kapatılması nasıl olur ? demiştik...
 


...

Konuya dönersek .....
Taban deliklerinin kapatılması nasıl olur ? demiştik...
Araç tabanına çok sayıda delik açtım. Koltukları, mutfağı ve gaz tüplerinin olduğu yeri tabana vidaladım. Vidalamadan önce delikleri ve çevresini iyice temizledim ve hava şartlarına, suya dayanıklı kaliteli bir silikonla vidaladım. Vidaladıktan sonra aracın altına girerek delik olduğu yerlerdeki pütürü tazeledim. Buraları arabanın altına bakabildiğim her fırsatta kontrol ederim. 14 yıldır bir sorun yok.
 



Vida kullanılacak yerlere aynı uygulamayı bende yapacağım.
Benim sorduğum içinde benzer uygulama olabilir gibi.
16+1 minibüs olduğu için arka koltukların sabitlendiği alt iskelet oksijen kaynağı ile montaj seçildiğinden söküm sonrası zeminde bu tür hasarlar biraz fazla oluyor. Dökümü iyi yapmış olsak da ilgi göstermek gerekiyor.

Resimlerde ki gibi saç ile kapatma uygulaması da biraz daha detaylı bir yol . Ek bir koruma sağlar mı emin d3ğilim. Ama hazırlığı biraz zor.











 
Son düzenleme:



Iki gün araç ile ilgilenebildik.
Söküm tamamen bitti...
Sokak da mağaza açtık, koltuklarımızı sattık.
Aracın kendi tesisat kabloları hariç, tehlike yaratacak şekilde gereksiz kesilmiş bir parçası araç içerisinde tesisata bağlı olarak ucu açık boşta bırakılmış, kullanılmayacak , tüm kablolar temizlendi.
Tavan ilk temizliği yapıldı.
Hafta sonu yeni havalandirmalar ve solar paneller takılacaktı fakat yasaklar nedeni ile sonraya erteledik. ( Malzemeler Ankara da, kızımı SAT sınavına oraya götüreceğim için planlamıştık ama yasaklar izin vermedi.)
Bir sonraki aşama iç kısım da tel fırça ile temizlik, bally temizliğinin devamı, detaylı temizlik sonrası da antipas uygulamak ve oluşan ufak deliklerin kapanması. Arkasından pütür işlemi.
Kaportamızda bir kaç düzeltme işlemi de olduğundan pazartesi sonrasi Düzce de devam edeceğiz.











 
Son düzenleme:

...
Arka teker davlumbazlarini duzelttik
Plastik boyanacak aksamın bazılarını ayırdık.
Taban ve yanlardaki kaynak çapaklarını temizledik...











 
Son düzenleme:




Seyrettigim bir videoda gazalti kaynakla tek tek doldurmuslardi.
Bizim araçlardaki kullanılan sac kaynak gördüğü zaman çok çabuk çürüyor, alttan ve üstten mastik en iyi çözüm

İkinci bir uyarı camları kapatmadan taşlama yapıyorsunuz buda cam yüzeyinde çapak yapışmasına neden olur ve çıkmaz
 


.
Sanırım Türkiye'de "Silikon" kelimesi yapıştırıcı macun anlamında kullanılıyor. Yani tüm ısıtıcılara Webasto denildiği gibi.
Silikon aslında bir dolgu maddesi cinsi ve bu işlevi için gerektiği kadar yapışkanlığı olsa da asıl kullanım alanı bu değil. Üstelik zamanla %25 e kadar çekebilme ve küf yapma dezavantajları yanında, yeterli titreşim sönümleyici esnekliği de yok.
Bildiğim kadarıyla artık marka çekme karavanlarda bile kullanılmamakta.
Tek istisna ise değişimi kolay olduğundan heki montajında dolgu maddesi olarak kullanılması. Biliyorsunuz hekilerin tutuculuğunu ekstra vidalar üzerine almakta. Belki karavanını kendi yapanlar için zaten kaçacak yeri olmayan taban çıtalarını sabitlemekte de uygulama bulabilirlerdi ?

Panelvan yapımında universal ve en uygun yapıştırıcı ise "MS Polimer" sınıfı malzemeler. Bu yapıştırıcı, metali diğer metal ve çeşitli yüzeylere uygun ısı aralıklarında kolayca yapıştırması yanında, esnekliği, neredeyse boyut değiştirmemesi ama en önemlisi silikonu oldukça geçen tutuculuğu ile gereksinimlerimize tam istediğimiz cevabı vermekte. Tek dezavantajları silikondan az daha pahalı olmaları.

Çalışması daha zor çift kompenentli epoksit yapıştırıcıların gereksinim üstü tutuculuğu için verilecek ücret ise anlamsız. Almanya'da bile solar braketleri için artık MS Polimer yapıştırıcılar kullanılmakta.
 
Son düzenleme: