Aldıysak Başlayalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lyna Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,616
Fark nedir ve nasıl tespit edebilirim abi ?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Tipini bilmiyorum fakat yukarıdaki en son resim benim ki bağlantı konusunda sıkıntı yaşıyorum.
 

serieslerde umut arkadaşın da dediği gibi iki tip elektrik tesisatı var ancak zaman içinde usta müdahaleleri ile bu iki tip olan tesisar kendi içlerinde de değişiklik gösterir hale geliyor benim sana tavsiyem.... eskiyi onarmakla uğraşma

bulman hem zaman alır hemde istediğin gibi olmaz

tesisatını komple yenile çünkü o tesisat işinin geri dönüşü yok.... tecrübe ile sabittir.
 

Eskiyi onarmakla uğraşmayacağım abi iflah olmaz çünkü kablolar çürümüş yanmış oksitlenmiş berbat durumda. Kablolamayı baştan yapacağım fakat alternatör ve regülatör bağlantılarından emin olamadım alternatörün arkada da hangi giriş neyin neye ait bi bilgi yok. Şuan aracımda mevcut parçalara göre kendim bi elektrik şeması çiziyorum ona göre baştan yapacağım kablolamayı.
 



işin acil değilse ben bununla ilgili detaylı ve fotoğraflı anlatacağım bir yazı hazırlıyorum biraz bekle istersen bununla birlikte sıfırdan bir tesisat çekeceksen sana bir önerim var
 

ekte bir pdf dosyası var yurt dışında yaşayan bir overlander arkadaşın olıvya isimli aracının elektrik şeması var hangi parçalara ihtiyacın olacağını hangi renk kabloları alacağını bıradan anlayabilirsin en ince kablo 1 mm ondan daha kalın olan her kablo 1 mm büyüyerek devam ediyor....

eğer böyle bişey düşünürsen detaylıca konuşalım....

yok ben var olan tesisatı yenileyeceğim kablo dışında bişey almak istemiyorum diyorsan da ona göre anlatayım aqncak bu bilmediğin birşeyse sonuçları ağır olabilir elektrik işini iyice öğrenmeden üzerinde çalışma zira aracın tutuşup yanması sandığından daha kısa sürüyor....
 

Ekli dosyalar

  • Visio-Olivia.pdf
    421.7 KB · Görüntüleme: 328



Bayramdan sonra girişicem tesisata ama önümüzdeki hafta bi 10 km yol gitmesi lazım şehir içi. Aküyü şarj ettiğinden emin olmalıyım.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



hahahaha
neyseki benim yolladığım o değildi hoş onuda atmayı düşünmütüm ancak ileride sis telsiz gps invertör vs falan bağlamak gerekirse diye daha gelişkin birşey yolladım
 

Abi canın sağolsun 1 değil 2 bira feda olsun Antalya ya gel kendi biralarını yapan güzel yerler var

İş yerine geçince inceleyeyim amaç sağlıklı olması herşeyden önce abi sonuçta araca canımızı emanet ediyoruz. Bi bira borcumda sana olsun


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Dün aracımı 10 km başka yere götürmem gerekti akşam trafiğinde. Frenlerle ilgili sıkıntı yaşadım. Bi süre sonra pedal tamamen boşladı ve el freni ile durmam gerekti hidrolik azalttığını düşünerek sağa çektim baktım hidrolikte tamdı acaba sistemde havamı kalmıştır yoksa başka bir sıkıntımı vardır ?
 

üst ve alt fren merkezlerine baktır.... bir de giderken asla el frenini çekme bizim araçlar otomobiller gibi fren kampanaları üzerine baskıyla çalışan el frenine sahip değil el freni dağıldımı toplaması zor....
 

Valla bi anda trafikte fren boşalınca hoş olmadı mecbur çektim. Sebeplerini araştırıyorum.
 



Şu süreci masa başında plan proje yaparak geçiriyorum. Aracın arka ve tavanını kapatıp pop up tavan yapma konusunda kesin karar verdim. Yan panel ve tavanı hangi malzemeden yapsam ona karar vermeye çalışıyorum.Maliyet hafiflik ve işçilik konusunda en iyi materyali seçmem lazım. Araç off roaddan ziyade Vw wanagon tarzında camper bir araç olucak planladığım gibi giderse.

Fren merkezlerinin hepsini elden geçireceğim.

Radyatörü defenderlardaki gibi ön tarafa alıp seri 3 e ait ön paneli iptal edeceğim. Bununla ilgili fanda bir değişiklik yapmadan davlumbaz montajı yeterli olur diye düşünüyorum. Atladığım bir nokta var mı acaba ?