Ynt: Araç Kuaförü Tazyikli Suyla Sunrooftan Su Kaçırttı Ben Ne Halt Edeyim?
Tavan döşemesi için çok üzüldüm....
Sunroof çok güzel ve kullanışlı bi aksesuar ama maalesef 6-7 yaşı tüm markalarda sorun yaşatır...
Titiz bi döşemeci, elektrikçi, kaportacı problemi çözecektir... Çok ucuz olmamasına rağmen çıkma ve sağlam sun roof parçaları Ankara' da Yıldız hurdacılar sitesinde var...
Tavan sarkması ZJ' lerde çok sık karşılaşılan bi problem...
Özellikle 96 ve sonrası ZJ II' lerde...
Gerek pandizotlarında, gerek koltuk döşemelerinde (ayar dahil) ve tavanlarında sorun olmayan ZJ II yok gibi...
Ben sizin durumunuza üzüldüm ama bence zaten karşılaşacağınız bişey erken olmuş gibi... Geçmiş olsun...
Tavan sarkması ya sun roof hatasından yada -genelde- bilinçsiz iç temizleme yüzünden oluyor...
Özellikle oto kuaförlerde tavana temizlik amaçlı sıkılan kimyasal kumaş ile süngerin birbirinden ayrılmasına sebep oluyor...
Bu zaman kadar galerilerde tavanı sarkmış gördüğüm her zj kuaförde temizlenmişti...
Sun Roof tamiri veya ayarı gerekirse size şehrinizdeki yetkili bmw veya mercedes servislerini öneririm... Belki işçilikleri biraz pahalı olur ama sanayide esnaflardan çok daha titiz çalışıyorlar...
Tavan döşemesini 3 yıl önce bi abim 135 liraya istanbulda yaptırmıştı...
2 yıl önce ankarada bi arkadaşımın ZJ si için fiyat aldık, malzeme dahil 400 demişti...
Arkadaşım geçenlerde 200 liraya başka bi döşemecide yaptırmış malzeme dahil...
Yani tavan kaplamada oldukça göreceli fiyatlar var...
Tavanı sökmek kaplamak çok zor bi iş değil, ustanın söküp takarken kırmayacağı kadar titiz olması yeterli...
Söktükten sonra yeni kumaşı yapıştırması ise döşemeci için hiç sorun değil...
Dert etmeyin, çok sarksa bile kumaş halloluyor yani...
_________________________________________
Yoldaki kontrollerde çeki demirine römörk bağlamadıysanız ruhsata işlenmemiş olmasında hiç bi problem yok...
Çeki demirleri orjinalse zaten sadece topuz sökülüyor olması lazım... Muayenede problem olmaz...
Eğer olursada orjinal çeki demirleri U ayakları demontedir, kaynak v.s. kullanılmammıştır...
Eğer sonraki günlerde römork v.s. çekmeyecekseniz trafikte, aklı başında bi kaportacıya komple söktürebilirsiniz...
Muayeneye o şekilde girersiniz...
Çeki kancasının U ayağı; depo muhafaza saçlarının takıldığı, deponun sağ ve soluna 4er veya 5er saplama ile bağlanmaktadır...
Saplamaların/civataların somunları ise şase içine kaynaklı ve ulaşmak neredeyse imkansızdır...
Dolayısı ile bu saplamaları sökerken dikkat etmek gerekiyor, eğer kırılırlarsa oksijen v.s. ile sökmek zorunda kalırsınız, buda karşılarındaki sabit somunlara zarar verir... Somunlar şase içinde kaldığı için müdahale imkansız...
Topuz ayağının iki tarafındaki ilk iki civata aynı zamanda arka tamponun ayaklarınıda tutmakta, aynı anda iki tarafı birden sökerseniz tampon ağır olan sacıyla birlikte düşmeye çalışır... Dikkat etmek, tutmak felan lazım...
Her araca çeki demirini ruhsat teslimi yapan firmalar var. Bunlar tabiki proje v.s. konusında tecrübeli, benim tavsiyem ruhsata işletmeniz...
Proje çizmeleri sorun olursa, parçacılarda zJ çeki demirleri sıfır var ve kutularından montaj şemaları çıkıyor...
Ankara veya büyükşehirdeki bi parçacıdan derdinizi anlatıp kutudaki bu şemanın fotokopisini isterseniz yardımcı olurlar... Çok tanıdığım bu şekilde bi şema edinip projede kullandı...
Çeki demiri bizim araçlarda uzaklaşma açısını arazide ciddi bozar... Çeki demiri olmadığı zamanda -arazide- tampon tırnaklarından kurtulur, yerinden çıkar...
Böyle bi durumda tamponu yerine takmak için orjinal dübelli tırnaklar çok pahalı, adedi 3€ felan, ihtiyacınız olursa bu tırnakların yerine ford transit tırnakları kullanabilirsiniz... 0.40 gibi lira
Aynı dübelli tırnaklar çamurluk davlumbazları içinde uygundur....
Selamar...