Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,981

osman

Kamp III
Mesajlar
555
Tepkime Puanı
89
Arazi araçlarında kullanılması gereken şanzımanlarda vitesler arasındaki devir oranlarının bir birine yakın mı olması iyidir,yoksa geniş mi olması? Geniş ve yakın olması kullanımda ne gibi etkiler yapar. Bunun araçta kullanılan motorla ilişkisi var mıdır? Varsa nasıl etkiler. Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 

Etiketler
Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

gaer box dişli oranları kadar transfersbox dişli oranıda çok etkilidir tabi bu oranlar yalnız hiç birşey ifade etmiyecektir motor gücü ve tork uda önemli
kısaca hangi motor için sorduğun önemli
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..


Onur Bey ,

Elimdeki verileri paylaşmak daha yararlı olacak sanırım.

1966 Gaz69 sahibiyim. Aracın üzerinde Mersedes 240 disel motor var ;65 Hp, 137 Nm tork a sahip. t-98 Kaiser şanzıman kullanıyorum

T-98 Kaiser şanzıman dişli oranları
1. vites 6,40
2. vites 3,09
3. vites 1,69
4. vites 1.00

Diferansiyel sanıyorum Dana 44 olacak ve 4,88 orana sahip. Tekerlekler 195/R14. Aracın boş ağırlığı 1580 kg.

Benim buradaki sıkıntım şu. 1.vitesi ağır yük ve dik rampalar haricinde kullamıyorum. Kalkışta bile. Ancak belli bir yükte belli eğimde bir rampadan çıkıyorum, diyelim ki araç 2. viteste biraz devir verdiğiniz zaman araç 3. vitesi istiyor. Burada alıyorsunuz 3. vitese ama çekmiyor motor, mecburen 2 ye tekrar düşmek zorunda kalıyorum.

Benim teorim şu , T-98 amerikan şanzımanı ve amerikada araçların ağırlığına göre motor güçleri hayli yüksek.Dolayaısıyla buradaki geniş aralıklar problem teşkil etmiyor. Ancak ben alman menşeili bir motor kullanıyorum ve kullanıldıığı araç tipinde, amerikan emsallerine göre daha zayıf güçte. Dolayısıyla bu geniş vites aralıklarını kaldırmıyor. Vites aralıkları daha dar olan bir şanzıman seçersem, bu problemimi halledebilirim diye düşünüyorum.

Tüm arkladaşların yorum ve önerilerini bekliyorum
Teşekkürler
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

osman' Alıntı:
Onur Bey ,

Elimdeki verileri paylaşmak daha yararlı olacak sanırım.

1966 Gaz69 sahibiyim. Aracın üzerinde Mersedes 240 disel motor var ;65 Hp, 137 Nm tork a sahip. t-98 Kaiser şanzıman kullanıyorum

T-98 Kaiser şanzıman dişli oranları
1. vites 6,40
2. vites 3,09
3. vites 1,69
4. vites 1.00

Diferansiyel sanıyorum Dana 44 olacak ve 4,88 orana sahip. Tekerlekler 195/R14. Aracın boş ağırlığı 1580 kg.

Benim buradaki sıkıntım şu. 1.vitesi ağır yük ve dik rampalar haricinde kullamıyorum. Kalkışta bile. Ancak belli bir yükte belli eğimde bir rampadan çıkıyorum, diyelim ki araç 2. viteste biraz devir verdiğiniz zaman araç 3. vitesi istiyor. Burada alıyorsunuz 3. vitese ama çekmiyor motor, mecburen 2 ye tekrar düşmek zorunda kalıyorum.

Benim teorim şu , T-98 amerikan şanzımanı ve amerikada araçların ağırlığına göre motor güçleri hayli yüksek.Dolayaısıyla buradaki geniş aralıklar problem teşkil etmiyor. Ancak ben alman menşeili bir motor kullanıyorum ve kullanıldıığı araç tipinde, amerikan emsallerine göre daha zayıf güçte. Dolayısıyla bu geniş vites aralıklarını kaldırmıyor. Vites aralıkları daha dar olan bir şanzıman seçersem, bu problemimi halledebilirim diye düşünüyorum.

Tüm arkladaşların yorum ve önerilerini bekliyorum
Teşekkürler
Bu arada Dana 20 arazi şanzımanı kullanıyorum. Bunun da aktarma oranı high:1,00 ; Low:1,98
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

bence bu veriler dogal bu motor gücü ve torka göre (arazide) şehir içinde dersen tabi ilk 3 dişli büyük ama ne yaparsanız yapın hangi şanzımanla değiştirirseniz değiştirin son hızınız pek fark etmeyecekrir .hani derlerya araç şanzıman gücüyle gidiyor diye bu aracın motor verileri bunu doğruluyor yapabileceğinişz tekşey lt 77 gearbox denemek olacaktır lakin onuda hem motorla hemde transferbox la öpüştürmeniz de proplemler ortaya cıkacaktır araya flaş uydurmanız gerekecek
bu durumda defenderin düz dizel motorunu ve lt 77 şanzımanını birlikte alıp işi tek bir flans la kurtarmak olabilir tabi başka çözümü olacak arkadaşlarında fikirlerini almadan bir işlem yapmamak lazım
 



Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

İyigünler osman kardeş benim aracımda 1980 cj 6 eskiden üzerinde 4.2 benzinli motor vardı 4ileride sr4 marka şanzumanıvardı defransiyel oranlarımda 43/14 idi ve çokgüzel uyum sağlıyordu lakin 2ile geriden atmasından bıktım birkaçkere yaptırdık gene düzen tutmadı ve bize ankaradaki ustalar t19 sanzuman dediler elimezdeki sr4 ve dana 300 verdik t19 ile t20 arazi şanzumanını aldık bu t19 şanzumanın bir ağır olanı birde seri olanı var dedilr bizde seri olanını aldık sonuç 1ile 2ci vites ağır 3de seri olduğundan zor topluyordu ama sağlamdı sr4 gibi uyum sağlamadı sonradan ben bu aracımın üzerine fort transıt motoru koydum 76 beygir tork 169 birde MT75 kendi orjinal 5 ileri şanzumanını koydum ama 76 beygir olan motorumun 5 ci vitesi yemedi bende 14/43 olan dif oranımı 47/11 olanla değiştirdim sonuç arabam daha iyi toplar oldu transit şansumanın oranları t 19 bakarak çokgüzel fordun oranları 1.vites/4.17 2.-2.24-3.-1.47-1.00-0.82-geri 3.76 bu oranlar 235/75/15 lastiklerimle uyum sağladı sizin oranlar sanarım T98 olan şanzuman ağır oluşundan sizin lastıkler küçük dif oranda ağır aslında çok güzel toplaması lazım
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

Osman bey sizin şanzuman oranlarnı hesaplıyorumda 2ile 3 arasında baya mesafe açık ondan toparlıyamuyor halbüseki 2 ile 3 çün arası yakın olsa daha güzel toparlıyacak
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

Ben de sizin gibi düşünüyorum abdi bey. Motor zayıf olunca toparlamak zor oluyor kanaatindeydim ama yine de diğer arkadaşların fikrini akmak istedim bir işlem yapmadan önce.

Bu şanzıman yerine ileride 115 kasa mercedes şanzımanı kullanmayı düşünüyorum. Sanıyroum bu daha ideal olacak. Kullanacağım şanzıman oranları da
3,90 - 2,42 - 1,41 - 1,00 olacak.
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

Abdi bey,

Ford motoru arkasına ,ford şanzıman kullandınız. Sanıyorum kullandığınız motor 1993 öncesi olan transitlerin 2,5 dizle direkt enjeksiyonlu olan değil mi? Ford şanzımanlarının arka kısmı kuyrukludur diye biliyorum. Öyleyse arazi şanzımanını nasıl bağladınız merak ettim.
 

Ynt: Arazi Araçlarında Vites Devir Oranları ?..

Osman bey benim şanzumanım 1993 öncesi değilde sonrasındaki 2002 kadar olan doğrudur arkası sizin dediğiniz gibi kuyruklu iki delikli takoz bağlantısı var size şöyle anlatayım dana 300 lerin anlı yuvarlaktır o yuvarlak olan yerden iki delikli şanzuman ayağına L şeklinde bağlantı yaptık yaklaşık 1.5 2 santim kalınlığında flanş yapıp ikisini birleştirdik ve birleştirdiğimiz filanşın altından yaklaşık 30 santim uzunluğunda 7 santim genişliğinde ayakla şazuman muhafazasına iki adet lastik takozla bağladık sizede tavsiye ederim sizin yazdığınız 115 kasa mersedesinkinden daha iyi oranlara sahip 1 c i vitesi ağır olup üstelik 5 c i vitesi daha ekonomik transit tamircilerinde ve ankaradaki hudacılarda bulabilirsiniz yalnız münübüs olanlarınki olacak onu belirteyim iyi günler
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,061
Mesajlar
1,528,183
Kayıtlı Üye Sayımız
166,807
Kaydolan Son Üyemiz
karavancı_34

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst