Özel mesaja verdiğim cevabı burayada yazayım. Burada bilgi olarak kalsın.
Eray Bey merhaba,
Almanya’daki durumla başlayayım. Almanya’da aracın karavana dönüşümünü belgelendirmek için önce gaz tesisatı ve cihazları için kontrol gerekir. Ilk kontrolde gazla çalışan cihazların Avrupa standartlarına uygunluğu, montajlarının Almanya’daki yönetmeliklere uygunluğu incelenir ve her şey tamamsa size bir belge verilir. Bu belge bir ruhsat gibidir. Her iki yılda bir, aynı Tüv’de olduğu gibi gaz kontrolu yaptırmak gerekir. Kontrolden sonra mühür de bu belgeye işlenir. Türkiye’de yapılan gaz tesisatı Almanya’da % 99 kabul edilmez diyebilirim.
Gaz kontrol belgesi alındıktan sonra Tüv’e gidilir. Burada hemen şunu söyleyeyim, Alman ruhsatlı bir aracın Türkiye’de Tüv’ü mümkün değil.
Almanya‘da aracın ruhsatına yazılması gereken bir teknik değişiklik Türkiye’de yapılırsa, Almanya dönüşünde sorun olur mu ve Alman Tüv‘ ü bunu nasıl inceler cevap vermek zor.
Almanya’da karavan dönüşümünde kullanılan, buzdolabı, Kasetli tuvalet, pencereler, aracın üzerine takılan hekiler Türkiye’de daha ucuz değiller. Bunların Türkiye‘ de üretilmişleri ne derece Alman standartlarına uygun bilmiyorum. Bu cihazları belki Almanya’dan götürebilirsiniz ama, Almanya’da Tüv sorun çıkarırsa bütün masraf ve emekler boşuna olabilir.
Bahsettiğiniz mavi karne, Türk kökenli yabancılara verilen mavi kart mı? Normal olarak Türkiye’ye giden yabancı turistler Araçlarını Türkiye’de uzun süre tutamıyorlar. Mavi kartı olanların araçlarinı Türkiye’de uzun süre tutabilmeleri benim için yeni bir bilgi.
Karavancılığa hos geldiniz.