Başlangıç Motorsikleti Olarak Süpertenere 660z

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan firaatkaya Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,565

CRF 250 L Den sonraki son durağım kazasız belasız güle güle kullanmanız dileğiyle
 

Selamlar, uzun zamandır motosiklet üzerinde olan biri olarak;
Bir çok enduro motosiklet kullandım ve bir çok kullanıcı arkadaşım oldu, bunların içinde her seviyeden motorcu dostlarım vardır, 660 Tenere fiyatının karşılığını fazlasıyla veren bir motosiklet bana göre, gerek yakıt olsun gerek yol şartları olsun, eğer boyun 170 ve yukarısındaysa yeni başlayan birisi kullanabilir fakat 170cm in altındaysa yeni başlayan için zorlayı olacaktı. Daha önce büyük cc motosiklet deneyimiz yok ise MUTLAKA ve MUTLAKA özel eğitim veren kuruluşlara başvurmanızı tavsiye ederim, ağaç yaşken eğiliyor, yeni başlarken alışkanlık haline getirdiğiniz hataları ileride düzeltmeniz neredeyse imkansız oluyor, bu nedenle EĞİTİM ŞART sağlıcakla kalın.
 

Teşekkür ediyorum yorumlarınız için. Boyum 1.88 o konuda sıkıntım yok. Her koşulda rahatlıkla ilerleyebilecek bi motosiklet olduğu için tenereyi uygun gördüm. Genelde rotasiz yola çıkarım. Bu motorla buradan gidemem dememem lazım. Aşırı konfor arayan birisi değilim. O yüzden doğru seçim olduğunu düşünüyorum
 

5 yıl 660 kullanmış birisi olarak tavsiyem,bir kaç ay en azından 250 cc enduro(crfl,wr 250,klx 250) ile başlamanız kendinize güvendiğiniz an tenere ye geçebilirsiniz.başlangıç büyük cc motor ,sizi motordan soğutabilir.küçük cc tecrübeniz sizin büyük cc de daha rahat va güvende hissetmenizi sağlar.660 dan sonra şuan 250 cross motor kullanıyorum enduro olarak.çok kötü arazilerde bile çok keyif alıyorum.660 da özlüyorum tabi ki de.çünkü 660 her yolun motorudur,ister uzun yol,ister enduro,dağ yolları.allah gönlünüze göre versin.
 



+1

bence basarip basaramayacaginizi deneyin
Honda Motosiklet Eğitim Merkezi
 

Son olarak baslangiç Icin mondial rx3i önerir misiniz? Yani ne derece sağlamdır yada yolda bırakır mı kafamda soru işaretleri var. Aslında görünüş olarak tatmin edici ama kalite görünüşten önce gelir diye düşünüyorum. Kimse yolda kalmak istemez sonuç olarak. İlanlarda satılanlar çok yeni motorlar. 20000 km nin üzerinde çok az var. Genelde 8000 km yapmış. Bazıları 600-800 km arası. Emin olamadım açıkçasi
 

Selamlar..

Uzun yıllar dağ bisikleti kullanıp sonra rahatsızlık nedeni ile en az 8 sene bisiklete binmeyip.. sonrasında Hayatında ilk defa 45 yaşında 150 cc Cross bir motor ile Motora başlayan biri olarak deneyimimi paylaşayım..

Motor alsammı almasammı diye en az 1 sene debelendim.. yok bu yaşta olmazmış.. yok tehlikeliymiş vs vs.. bir sürü laf.. en az 5-6 tane motor bayisi gezdim , özel ders almak istedigimi söyledim.. ne yazıkki ilgi alaka bulamadım yada bana denk gelmedi.. sonrasında bir arkadaşımın Motor bayisi olan arkadaşına gittim..

dedim..ilk motorum olacak.. bana ders vereceksin.. tamammı tamam.. ve ogün Küba Black cat cross 150 cc motorun siparişini verdim.. gerçi bana daha ufak bir motor için ısrar edilsede kimseyi dinlemedim..

ve motor geldi.. toplandı , Motoru degil kullanmak daha üzerine binmişligim yok ! Motor bayisi arkadaş 20 dakika ders verdi.. ve.. Trafiginin az oldugu yoldayım.. rüzgarın saçlarımı uçurması süper bir duygu.. kötü olan şu'ki yoldan nasıl U dönüşü yapılır onu bilmiyorum !!!! neyse.. bir şekilde durduk , trafigin sakinleşmesini bekledik.. ayaklar ile yavaş yavaş motoru çevirdik motorcuya kadar sağ salim gelebildim.. es kaza tali yoldan bir araba fırlasa ne panik fren yapabilirim nede kontra biliyorum ki sıyrılayım.. 2 hafta boyunca motoru teslim almadım , iş çıkışları fırsat buldukça gidip 1-2 saat dolandım durdum.. Motoru teslim almadan önce Google earth den evime kadar en tenha yollardan kroki çıkardım.. ve motoru eve getirmeyi başarabildim.. gerçi eve kadar getirirken bir maceram daha var ama konu uzamasın yazmayayım

evet.. Motorum apartmanın bahçesinde brandası içinde. bir disk kilidi ve 2 tane zincir ile şimdilik sağ salim duruyor.. tatil günlerimin en az 1 gününü kendime ayırırım.. öglen 13 gibi çıkar 17 gibi eve dönerim.. civarda gitmedigim köy kalmadı.. tabii.. düşmedim degil..

- 1 defa yaşlı bir sürücünün lap diye sol tarafa dönmesi sonucu neredeyse soldan giriyordum.. motoru kaydırdım ve ciddi çekilde düştüm kafamı asfalta çok pis vurdum.. Kask olmasa idi bu yazıları yazamazdım..
-bir yerde manzara bakayım dedim durdum.. sağ tarafa ayagımı attım.. megerse sağ taraf meyilli imiş sağ tarafa durduk yerde motoru yatırdım.. altında kalmamak için kendimi mısır tarlasına attım
- tenha bir yerde motora ayaklıtan basarak ata biner gibi bindim.. arkada çanta oldugu için sağ ayagımı sele üzerinden attım ve motora hızlı bir şekilde oturdum , o esnada sağ ayagım boşa geldi kaval kemigi sağ ayaklıga çarptı ve anında yumruk gibi şişti.. neredeyse durduk yerde kaval kemigimi kırıyordum..

o gaz elinizin altında oldukça basıyorsunuz arkadaşlar.. ben hız sevmem ama 150 cc nin cigerine kadar yerine göre basıyorum , bir defasında köy yolunda biraz gaza abanınca virajdan çıkıyordum neredeyse.. zor sıyırdım.. yani kaç cc motor alırsan al illaki gaza geleceksin ve basacaksın.. o motorun aero dinamigini verecegi tepkiyi.. pürüzlü asfaltın yada pürüzsüz asfaltın motoru yatırmana ne kadar izin verdigini ancak motorun kıçı attıgında anlamaya başlayacagın için benim naçizane önerim önce 150 cc bir motor ile başlaman..

şu an 1200 cc bir motor kullanabilirim.. yavaş yavaş giderim.. ama iş burada bitmiyor.. 1200 lük bir motoru nasıl durdururum.. nasıl virajda yatırır ve gaz açarım.. bunları ne yazıkki tecrübe ile ögrenebilirim..

şimdi.. 2. bir motor düşünüyorum , eşimi artçı olarak en az 250 cc 15 bin bütçeli bir motor..

önerilere açıgım.. Kazasız günler..