1 ve 2 numaralı resimler 1,9 su sogutmalı motorlar güçleri farklı ve karbüratörlü
3 numaralı resim su sogutmalı enjeksiyonlu resimlerden bakarak motorunuzun hangisi oldugunu bulabileceginizi umuyorum
ruhsat bilgisi yanlışlık sonucu veya vergi dilimi için 1,9 yazılmış olabilir çünki 5 6 yıl öncesine kadar hacim/vergi oranlarında farklılık vardı geriye dogru vergilendirilmek istemiyorsanız kurcalamayın,
usta olayına gelince motorunuz T 3 has bir makina degil VW ve AUDI lerde kullanılan o yıllara ait bineklerdeki makinaların aynısı dizellerde oldugu gibi.
Merhaba herkese 1.9 td motorlu 87 t3umun sorunu yok. (maasallah)
Ama bunlarin trigeri falan var mi? Ne bileyim ne kadarda bir nelerine baktirmam gerek. Uzun yola cikmadan once kontrol ettirmem gerekenleri bilmiyorum. Ayrica 3000 5000 km bakimlarinda neleri degistirmem gerek. Bilen ve cevaplayanlara simdiden tesekkurler. Insel
Merhaba herkese 1.9 td motorlu 87 t3umun sorunu yok. (maasallah)
Ama bunlarin trigeri falan var mi? Ne bileyim ne kadarda bir nelerine baktirmam gerek. Uzun yola cikmadan once kontrol ettirmem gerekenleri bilmiyorum. Ayrica 3000 5000 km bakimlarinda neleri degistirmem gerek. Bilen ve cevaplayanlara simdiden tesekkurler. Insel
İnsel abi triger var onlarda ve değiştirmeni tavsiye ederim. En azından aklında değiştirdiğin tarih ve km olur. Ne zaman değişecek bilirsin. Triger keserse 2000 tl masraf cıkar. Onun dısında 10.000 km de bir bakımı var. Triger önemli.
Triger kayışı önceki araçlarda zincir olarak vardı artık kayış . Krank v.s tüm ıvır zıvırı hareket ettiriyor. Kompması diğer kayışlara benzemiyor. Subapları falan eğiyor. Kaba tabirle adamın ocağına incir acı dikiyor. Lastikleri söktürüp balatalara bakın derim. En azından durumu ögrenmiş olursunuz. Ben merakımdan hep baktım kafam rahat . Triger önemli. Ben bir kere toyatada koparttım dünyam karardı. Araba ikinciel alınca hemen değişirim. Normalde her 80.000 km de değişir ben sütten ağzı yanan model 60 -max 70.000 de değiştiririm.
Abi triger set değişirse ( Bu sette gergi bilya v.s ) O zaman 100-200 tutar . Tabi üzerinde ki motora bağlı. Gergi v.s sıkıntı yoksa max 100 tutar . Koparsa 2.000 2.500 tutar.
Gergiyi mutlaka degiştirin,çünki gergi triger kopmalarında en büyük sebep ya kilitleniyor ya dagılıyor 1,6 TD set 40 45 gibi bir fiyatı var gergi ve kayış.