Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
Bu gün biraz Murteza ile ilgilendim. 72 amper yeni bir starter akü aldım. Esasında 90 amper alacaktım ama yerine sığmadı. Yağını suyunu kontrol ettim. Taşma kabının termostatlı kapağı arızalı idi. Yenisiyle değiştirdim. Mazot aldım. Yıkattım. Egzos muayenesini yaptırdım. Emisyondan sorun çıkarmı diye korktum ama herhangi bir sorun çıkmadı. En son olarak İnsel'in geçen hafta hediye ettiği perdeyi, sürgülü kapıya monte ettim. Şık oldu.
Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
Hafta sonu Murteza'nın voltmetre ile aküsünü ölçeyim dedim. 12 volt çıktı. Halbuki 2 hafta önce aracı parkederken ölçtüğümde 12.6 volt gelmişti. Aküyü alalı bir ay olmadı. 2 haftada 0.6 volt düşüş fazla gibi geldi. Büyük ihtimalle bir cihazda kaçak var ama bulması zor. Çözüm uzun park zamanlarında akü kutup başlarını sökmek. Ama akü motor yanında, motor kapağını açmak için arkadaki yükleri yatağı kaldırıyorsun,yani tam bir dert.Oto elektrikçime gittim. Onunda onayıyla TIR'larda kullanılan bir şalter aldım. Aracın motor kapağını açmadan ulaşabileceğim yere monte edildi. El değmişken akü kutup başlarını ve kablolarını da daha kalın yeni kablolarla değiştirdim. Şalteri açıp kapamak gerçekten çok kolay. Akünün performansını bir hafatalık süreçte bir de böyle test edeceğim.
Ayrıca karavanın arızalı ocağının tamirini yaptım. Ve ön yocu koltuğu arkasındaki sabit TV DVD sehpasını söktüm. Mekan genişledi rahat oldu. Zaten karavanda TV seyretmek gibi bir niyetim yok.
Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
Murteza'daki elemanlardan biri 100-200 miliamper çekiyordur. Alternatör, konjektör, Araba teybi bile neden oluyor olabilir. :-\ Ampermetreyle teker teker aramak lazım. Şalter ile kesin çözüm sağlanmıştır.
Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
T2 lerde tecrübeli bir arkadaş anolog saate dikkatimi çekti. Gösterge panelinde 12 voltla çalışan anolog bir saat var. Uzun zamanda aküyü zayıflatıığı söyleniyor. Benim saat arızalı ama içindeki mekanizmalar elektrik çekmeye devam eder dediler. Panelin 12 volt kablosunu sökmeyi düşündüm ama başka bir kısmında arızaya sebep olurum diye vazgeçtim. Şalter yapmak daha pratik çözüm gibi geldi.
Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
O saat bende de bozuk. Ama akum hic bitmiyor. Bence iyi yapmissin. Ben de aliskanlik olmus. Taktirdigim salteri hep kapali tutarim. Hatta bunun bir ucunu marsa giden elektrige baglasam araci calistirmak da imkansiz olur diye dusunurum.
Ynt: Benim Kamp Taşıtım; VW T3 Camper (aslanahmet)
Benim Şalteri tüm elektiriği kesecek yere monte ettik. Marş falan hiç birşey çalışmıyor. Hatta şalter anahtarlı olduğundan, anahtarı yanına alırsan ikinci kontak anahtarı görevi görür